Gå til innhold

vil man få dårligere behandling hvis man klager?

Anbefalte innlegg

Gjest efexora
Skrevet

For noen år siden ble jeg innlagt på akuttpsykiatrisk. Etter den innleggelsen fikk jeg tilsendt en epikrise som jeg reagerte veldig på . Jeg synes den var krenkende, og en del opplysninger var direkte feil. Siden epikrisen påpekte at jeg hadde vært klar og orientert under samtalene så ønsket jeg et vedlegg til min journal hvor det sto hva jeg mente var riktig, samt svar på spørsmålene mine

Det kunne jeg se langt etter. Hørte ikke noe fra psykehuset på flere måneder. Ringte og purret og de sa at psykiateren hadde sendt et brev til meg, men at jeg ikke hadde fått det. Merkelig siden jeg fikk tilsendt epikrisen fra dem. Det var også merkelig at de ikke hadde en kopi av brevet som de hadde sendt to ganger til meg, uten at jeg hadde fått det.

Jeg ble så frustrert at jeg koblet inn pasientombudet, og, psykehuset fikk refs for manglende rutiner og jeg ble tilbudt en konsultasjon. På det tidspunktet var jeg langt nede psykisk, så det benyttet jeg meg ikke av. saken var ferdig for min del.

Men HVIS jeg skulle bli alvorlig psyk igjen og havne på samme psykehus, kan jeg risikere at de behandler meg dårligere pga jeg kontaktet pasientombudet? vil de se på meg som en vanskelig pasient? Og vil det påvirke behandlingen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt leger uttale at det er vel så sannsynlig at du vil bli behandlet bra i etterkant av en klagesak:-)

Gjest kinelle
Skrevet

Jeg har hørt leger uttale at det er vel så sannsynlig at du vil bli behandlet bra i etterkant av en klagesak:-)

Jeg har klaget på en akuttavdeling jeg ble reinnlagt på etter at jeg klaget. De behandlet meg akkurat som før. Og mange var enige i klagen. Selv den spesifikke personen jeg klaget på, som hadde gjort en ganske stor feil, forholdt seg helt normalt til meg. Følte ingen skulende øyne eller noe.

Gjest kinelle
Skrevet

Jeg har klaget på en akuttavdeling jeg ble reinnlagt på etter at jeg klaget. De behandlet meg akkurat som før. Og mange var enige i klagen. Selv den spesifikke personen jeg klaget på, som hadde gjort en ganske stor feil, forholdt seg helt normalt til meg. Følte ingen skulende øyne eller noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...