Gå til innhold

Jeg savner rehabilitering for psykisk syke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært syk i flere år. Nå er jeg mye bedre og vil ikke lenger ha behandling i psykiatrien.

Jeg trenger rehabilitering etter mange år som psyk. Muskler og alt er langt nede. Noen som har gode forslag? Jeg trenger drahjelp for å komme meg igang liksom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs jo hva du har behov for og hva slags mål du har. Om du ikke vil ha kontakt med noe hjelpeapparat så begrenser det seg litt. Har du mulighet til å starte opp med kurs, praksis/jobb eller trening?

Skrevet

Er det fysisk trening du tenker på? Noen kommuner har tilbud om dette i form av "aktiv på dagtid" - et treningstilbud med flere muligheter for den som ikke jobber av ulike årsaker. Ellers er det jo alt etter hva man ønsker. NAV skal jo være behjelpelige med å få folk i jobb igjen da. Man kan være heldig å få hjelp der. Bor du i Oslo/nabokommune ville jeg anbefalt deg å sjekke med Fontenehuset sitt program med "overgangsarbeid". Du kan lese mer om dette på http://www.fontenehuset.no

BTW drit litt i at jeg skrev Oslo - det er slike tilbud enkelte andre steder i landet også.

Ellers er det jo meget lurt å ha en slags plan for hva som skal skje videre og hvordan det skal pågå når man avslutter psykiatrisk behandling og skal "videre i livet."

Skrevet

Jeg mener å ha lest at det skal finnes. Se på nav.no og se om du kan finne noe der?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...