Gå til innhold

Serumkonsentrasjon og effekt

Anbefalte innlegg

Gjest lilokaro
Skrevet

Begynte på 10 mg cipralex i begynnelsen av desember, økte til 15 mg i jula og 20 mg for 1,5 uke siden. Gikk på en smell med angst og depresjon i okt. Depresjon rimelig bra, men angsten sitter fortsatt i.

1. Kan angsten være restsymptomer av depresjon?

2. Fra hvilket tidspunkt kan man forvente effekt av cipralex i forhold til angsten, er virketiden/ responstiden regnet fra siste doseøkning? (Er jo bedre enn jeg var, men ikke sånn at det er akseptabelt nivå for meg)

3. Sliter med flashback fra veldig gamle "fyllekuler", fester hvor det var delvis blackouts. Lager meg enorme forestillinger om hva jeg kan ha gjort og sagt. Ser for meg de mest dramatiske konsekvenser. Selv om det er 10-20 år siden. Hva kan dette skyldes tror du. Angst, ptsd, tvang, paranoid? Eller at jeg rett og slett har fortrengt ting jeg har gjort som nå dukker opp i bevisstheten? Forferdelig vondt er det i allefall.

4. Smellen denne gangen kom i løpet av noen timer, kanskje 1 til 2 dager, er det vanlig hos BP2?

5. Bruker 20 mg. cipralex og 600 mg. lamictal (mener serumkonsentrasjonen ligger på 22-23), høres medisineringen fornuftig ut? Er svært lite giret på terapi for denne angsten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...