Gå til innhold

NHD: Rastløshet, en bivirkning av AP?

Anbefalte innlegg

Gjest atypikum
Skrevet

Kan rastløshet,det å måtte gjøre noe hele tiden, ikke greie å finne noen ro, være en bivirkning av AP (trilafon)?

Er det noe som kan gjøre med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en veldig vanlig og plagsom bivirkning. Tror det kalles ataksi. De nyere APsom feks zyprexa girikke så ofte denne bivirkningen.

Gjest atypikum
Skrevet

Det er en veldig vanlig og plagsom bivirkning. Tror det kalles ataksi. De nyere APsom feks zyprexa girikke så ofte denne bivirkningen.

Takk for svar :-). Finnes det ikke noe "motgift"?

Gjest atypikum
Skrevet

Er dette noe som pleier å gå over etter en stund? Vet du noe om det? Man kan holde ut mye om man vet at ting blir bedre etterhvert.

Akkurat nå ser jeg ikke for meg at jeg kan bruke denne medisinen lengre. Holder på å bli sprø.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det kan være akatisi som er en bivirkning. Vanskelig å forklare, men ved akatisi er uroen i kroppen. Urolig psyke er noe annet.

Gjest atypikum
Skrevet

Det kan være akatisi som er en bivirkning. Vanskelig å forklare, men ved akatisi er uroen i kroppen. Urolig psyke er noe annet.

Ja, denne uroen sitter i kroppen liksom. Er det en "startbivirkning" som pleier å gå over? Finnes det noe som virker i mot dette?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...