Gå til innhold

"Programmet er sponsorerat av..."

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får fnatt! Er det virkelig lov til å si "sponsorerat" i norsk språk? I reklamen på kanal FEM sier ei dame med sunnmørsdialekt eller noe i den retningen nettopp dette. Programmet er SPONSORERAT av...

Jeg får virkelig gnagsår i ørene!

Gjest nei til svorsk
Skrevet

Jeg digger deg! Jeg digger at det ikke er bare meg som henger meg opp i den slags. Hva med ordet resept om oppskrift da? usj og æsj sier nå jeg

Gjest oppmerksom
Skrevet

Du er ikke den eneste. Men på den annen side får det vel akkurat den oppmerksomheten de ønsker..

Gjest majas mamma
Skrevet

Er ikke noe bedre at nyhetsopplesere forteller om at noen har tatt "insjnativ" til noe.

Skrevet

Er ikke noe bedre at nyhetsopplesere forteller om at noen har tatt "insjnativ" til noe.

''insjnativ'' Uff, grøsser...

Skrevet

HAHA! Sunnmørsk? Du burde virkelig ta et kurs i dialekter.

Dama snakker SVENSK!

Skrevet

HAHA! Sunnmørsk? Du burde virkelig ta et kurs i dialekter.

Dama snakker SVENSK!

Det er definitivt ikke svensk. Hun skarrer med r-en, jeg innbiller meg at det er beRRRgensk.

PRRRogrammet sponsoRReRRes av

Skrevet

Det er definitivt ikke svensk. Hun skarrer med r-en, jeg innbiller meg at det er beRRRgensk.

PRRRogrammet sponsoRReRRes av

Den dama er ikke mye svensk, Bare ufattelig irriterende!

Gjest Niccola
Skrevet

Bra du sa det, det samme har irritert meg noe voldsomt.

Men jeg har aldri tenkt på at det høres svensk ut, hun sier jo "sponsoreret" med en diakelt som ligner sunnmørsk, ja.

:-)

Skrevet

Har ikke hørt reklamen. Men dette ordet høres svensk ut for meg..

Kanskje hun er en svenske som har flyttet til Norge og snakker en blanding av svensk og en norsk dialekt?

Gjest Niccola
Skrevet

Kanskje hun er en svenske som har flyttet til Norge og snakker en blanding av svensk og en norsk dialekt?

Nei, det er kav vestlandsk.

Skrevet

Mulig det er svensk, minsta mi sier i alle fall det... men det skurrer vanvittig med "sponsorerat" i mine ører uansett. Er det virkelig et ord man har lov til å bruke?

Et spørsmål for Språkteigen på fjesboka, kanskje? Hehe...

Gjest Niccola
Skrevet

Mulig det er svensk, minsta mi sier i alle fall det... men det skurrer vanvittig med "sponsorerat" i mine ører uansett. Er det virkelig et ord man har lov til å bruke?

Et spørsmål for Språkteigen på fjesboka, kanskje? Hehe...

Om det er lov eller ikke, vel.. Folk sier mye rart, og det er skrivefeil og uttalefeil i alle kanaler.

Skrevet

Jeg får fnatt av sportsreportere etc som snakker om den tysk-østeriske hoppuka. Får lyst til å hoppe inn i radioen og filleriste dem og si -riKsk!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...