Gå til innhold

BMI noe tull

Gjest Undervektig, men ikke syk og svak.

Anbefalte innlegg

Gjest kinelle
Skrevet

Ble sittende å tenke på dette med trening. Kanskje du har noen tips til meg?

Jeg har en lang og tynn rygg og jeg blir fort sliten i ryggen. Et langt middagsselskap på rette stoler kan fort bli en lidelse for meg. Jeg er ikke lut når jeg er oppreist, men jeg synker sammen i ryggen hvis jeg blir sittende for lenge på rette stoler og jeg får vondt.

I flinke perioder trener jeg ryggen på helsestudio, men jeg har ikke proritert magen.

Tror du det er magen jeg egentlig burde ha trent for å bedre dette problemet?

Man bør trene både mage og rygg. Begge disse muskelgruppene jobber stabiliserende i forhold til hele kroppsholdningen. Når du sitter med rett rygg brukes også magemusklene. Noen ryggøvelser får med litt av magemusklene, men jeg mener at magen bør trenes i tillegg. Ryggøvelser tar ikke godt nok i bruk magemusklene.

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

3

• Dorthe

3

• Mary Poppins

3

• Ino1365381263

3

Skrevet

''Jeg er 1,72 og veier 61 kg og jeg lover at at jeg hadde hatt godt av å gå ned rundt tre kg

''

Oi, jeg er ørlite høyere enn deg, men om jeg hadde veid under 60 kg. hadde jeg ikke vært slank, men tynn! Har ikke veid under 60 siden ungdomsskolen - og da var jeg tynn som en strek (men trente aktivt og hadde en god del muskler).

Ikke mye poeng i dette - annet enn at det er ulikt hvor mange kilo man "kler" (akkurat nå hadde jeg utvilsomt kledd å veie 6-7 kilo under det jeg gjør, men det er en helt annen historie...).

Men det er slik det er, vi er forskjellig bygd.

Skrevet

...og jeg er 170 høy og hvis jeg veier så lite som 60 kg ser jeg syklig tynn ut..... (har vært der,)

Trivselsvekt er ca 63 kg, da er jeg slank, men ikke mager, og bukser i str 36/38 passer fint

Jeg trives ikke på 63 kg og jeg blir en 42 oventil og det passer dårlig med 36 i bukser. Jeg trives best i 38 oventil. Dessuten så sliter jeg med å få tak i jakker da fordi ermene blir for trange. Ermene blir bare lenger og ikke videre når størrelsen blir større føler jeg i hvert fall

Gjest Undervektig osv
Skrevet

Man bør trene både mage og rygg. Begge disse muskelgruppene jobber stabiliserende i forhold til hele kroppsholdningen. Når du sitter med rett rygg brukes også magemusklene. Noen ryggøvelser får med litt av magemusklene, men jeg mener at magen bør trenes i tillegg. Ryggøvelser tar ikke godt nok i bruk magemusklene.

Takk, jeg har tenkt tanken en stund, at magen må trenes for å holde ryggen oppreist. Greit å vite:-)

Ino1365381263
Skrevet

Jeg trives ikke på 63 kg og jeg blir en 42 oventil og det passer dårlig med 36 i bukser. Jeg trives best i 38 oventil. Dessuten så sliter jeg med å få tak i jakker da fordi ermene blir for trange. Ermene blir bare lenger og ikke videre når størrelsen blir større føler jeg i hvert fall

haha... vi ser nok litt forskjellige ut i fasongen du og jeg :-)

Jeg er knapt utsyrt med noe som kan vokse seg til str 42 i jakke.... men buksene blir alt for trange over rompa når jeg går opp i vekt....

For meg med 170cm og 63kg går jeg i 36/38 bukse og det samme i overdel, det er helt fint....kryper jeg ned til 60 kg eller under er 36 bukser nesten litt store.... mao ikke så fint....

:-) kropp er en rar ting....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...