Gå til innhold

En dyster person

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler at jeg er en dyster person. Har slitt med depresjoner hele livet. Har gått på AD uten særlig effekt. Har bekjymringstsnker hele tiden og er redd for alt nytt og ukjent. Har også store problemer med nære relasjoner.

Savner hele tiden nærhet til noen, men fikser det ikke. Har fått meg en utdannelse og en ok jobb, men er nå så nedkjørt at jeg må få en aktiv sykemld. Har gått opp og ned hele livet.

Har nettopp hatt et opprivende brudd med en samboer. Han sliter med rusproblemer og jeg føler at jeg har brukt all min energi på ham. Det merkelige er at det eneste jeg fokuserer på nå er hva jeg burde gjort annerledes. Synes bare synd på ham. Skjønner at han har store psykiske problemer. Hva feiler det meg egentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres iallfall ut som du er avhengig av eksen din. Kjenner meg veldig godt igjen i det. Skjønner du synes det er trist at han er slik, og at du tenker på ("hva kunne jeg gjort annerledes så det hadde funka?").

Kjenn godt etter - har du riktige følelser for han? Eller er du avhengig av han og takler dårlig å være alene? Og mht nære relasjoner - kjenn godt etter, tenker du at du "aldri" vil få andre enn han, evt ikke tør slippe andre inn på deg, at du føler deg trygg på han fordi han f.eks godtar deg som du er?

Det at du føler du er en dyster person - er du ulykkelig? Kan det være derfor AD ikke hjelper og har hjelpa deg? Tenker du på at du ikke kommer til å få det bedre fordi han har vært og forblir den eneste for deg?

Har du tenkt/kjent etter om du har dårlig selvtillit og føler du ikke fortjener bedre? At du ikke er verdt mer?

Noen tanker (erfaringer) bare fra

Skrevet

Hva som feiler deg? Siden du spør:

1) At du har vært samboer med en rusmisbruker

2) At du har "brukt all energi" på ham.

Skrevet

Det høres iallfall ut som du er avhengig av eksen din. Kjenner meg veldig godt igjen i det. Skjønner du synes det er trist at han er slik, og at du tenker på ("hva kunne jeg gjort annerledes så det hadde funka?").

Kjenn godt etter - har du riktige følelser for han? Eller er du avhengig av han og takler dårlig å være alene? Og mht nære relasjoner - kjenn godt etter, tenker du at du "aldri" vil få andre enn han, evt ikke tør slippe andre inn på deg, at du føler deg trygg på han fordi han f.eks godtar deg som du er?

Det at du føler du er en dyster person - er du ulykkelig? Kan det være derfor AD ikke hjelper og har hjelpa deg? Tenker du på at du ikke kommer til å få det bedre fordi han har vært og forblir den eneste for deg?

Har du tenkt/kjent etter om du har dårlig selvtillit og føler du ikke fortjener bedre? At du ikke er verdt mer?

Noen tanker (erfaringer) bare fra

Ja, jeg er nok ulykkelig. Har ikke alltid vært sammen med personen som er rusmisbruker. Har hatt andre forhold, men det har heller ikke gått. Så jeg vet jo at jeg ikke kan skylde på partneren, men at jeg må gå i meg selv. Mao jeg havner alltid i destruktive forhold så det må jo være noe jeg gjør feil.

Skrevet

Ja, jeg er nok ulykkelig. Har ikke alltid vært sammen med personen som er rusmisbruker. Har hatt andre forhold, men det har heller ikke gått. Så jeg vet jo at jeg ikke kan skylde på partneren, men at jeg må gå i meg selv. Mao jeg havner alltid i destruktive forhold så det må jo være noe jeg gjør feil.

Håper du finner ut av det og med det kan få det bedre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...