Gå til innhold

normalt å være nervøs første gang hos psyk?

Anbefalte innlegg

Gjest Terapisøker
Skrevet

Om en pasient virker litt hissig, eller stressa første gang hos en ny behandler, blir det sett på som normalt? Psykiateren som jeg gikk til begynte å irrette seg meg fordi jeg ikke hadde gitt henne noe ark med informasjon med en gang hun følte at jeg burde gi det. Er det ikke litt tidlig å begynne å kategorisere pasienter som unnvikende etc når det er første time og begge er nye for hverandre? Er det også normalt at pasienten kan ha problemer med å si noe første gangen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil tro de profesjonelle er så gode på dette at de allerede i første utredningstime kan gi deg "svar".

Nhd har også skrevet noe om dette før. Bl.a at han bare ved å gå gjennom venteværelset kunne se/vite om en person er deprimert..

Ellers er det vel normalt å være nervøs første gangen. Behandleren min kunne fortelle at han kunne være nervøs under foredrag, og jeg vil tro han er frisk :-)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er normalt/vanlig å være nervøs. Det er like vanlig å ha litt problemer med å snakke første gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...