Gå til innhold

Privat samtaler på jobb

Anbefalte innlegg

Gjest Stort hotell

Hvor ofte snakker du i tlf med venner og sånt i arbeidstiden?

Søsteren min ringer meg nesten daglig på mobilen når jeg jobber. Jeg jobber på hotell som stuepike så ingen ser at jeg snakker i tlf men tiden en knapp på jobb og det har jeg sagt til henne.

Kansje jeg skal ha tlf på lydløs men det kan da komme noen viktige samtaler også

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342137-privat-samtaler-p%C3%A5-jobb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg snakker så og si aldri i private samtaler på jobb. Jeg synes rett og slett ikke det passer seg. Har likevel skjønt at folk ser forskjellig på dette. Har to kollegaer som snakker veldig mye i private samtaler.. høyt og tydelig og i flere minutter om gangen.

Jeg har nesten aldri private telefonsamtaler på jobb, det har jeg rett og slett sjelden tid til. En kjapp telefonbeskjed til mannen eller eldstebarnet av og til, men det er alt. Og det holder vel i grunn.

Men det hender jeg sender private mailer med venner, da, eller surfer litt på nett, hvis jeg har noen minutter til overs. Til gjengjeld jobber jeg meg ofte gjennom lunsjpausen, så jeg kommer nok ut i pluss og vel så det, sånn arbeidsetisk sett.

Annonse

Gjest kinelle

Korte beskjeder synes jeg er greit, det kan jo være noe viktig så jeg ville ikke satt telefonen på lydløs.

Kunne du sagt det til henne? At du i arbeidstiden ikke har tid til private samtaler? Kun korte beskjeder dersom det er noe som ikke kan vente.

Med én gang jeg svarer i telefonen, pleier jeg å si klart ifra at det passer dårlig å snakke i telefonen nå, men at jeg kan ta imot en rask beskjed, evt. ringe de opp når jeg blir ledig.

Hvis det overhodet ikke passer, trykker jeg på "avvis" knappen, og de legger igjen beskjed på svareren.

Jeg ringer så og si aldri andre privat i arbeidstiden, da må det være noe veldig viktig i så fall og da helst når vi er flree tilstede så jeg kan gå på et bakrom og være i fred. Tekstmeldinger derimot kan jeg sende.

Det hender min kjære eller en av søstrene mine ringer, men om det ikke passer lar jeg den enten bare ringe eller jeg avviser samtalen.

Annonse

Jeg pleier å ha en kort samtale med ungene (1-3 minutter) nesten hver dag, når de er kommet fra skolen. Det har vel hendt en gang eller to at ei venninne har ringt meg, og det har vært noe veldig viktig, slik at det har gått noen minutter før jeg har kunnet si at jeg er på jobb - ellers har jeg aldri private samtaler å jobb,

Jeg både skriver og leser meldinger jeg får mens jeg er på jobb.

Det har svært sjeldent privarsamtaler i arbeidstiden og så og si aldri med kamerater. Jeg snakker forøvrig ikke så mye med kamerater i telefonen, bortsett fra korte beskjeder.

''Jeg snakker forøvrig ikke så mye med kamerater i telefonen, bortsett fra korte beskjeder.''

Ikke uvanlig svar fra en mann :-)

Hehe, det har du nok rett i ja, vi menn sitter sjeldent og snakker lenge i telefonen med hverandre.

...og da kommer man lettere "unna" med det å bare gi en beskjed også., uten å bli sett på som uhøflig.

Jeg må innrømme at det har hendt at jeg har bedt husbonden ringe for å gi en beskjed der jeg frykter at jeg blir sittendes i en lang samtale om alt som har skjedd siste tida...,-)

Kanskje det er derfor det særlig er kvinner som lovrpriser SMS? endelig kan også vi komme unna med bare å gi korte beskjeder!! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...