Gå til innhold

Har du lest en dårlig bok i de siste?

Anbefalte innlegg

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

15

• candyqueen_83

5

• Caloni Makaroni

4

• Mirabell

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest høstløv
Skrevet

Ja.

Tom Clancys bok "Splitt og hersk"

Jeg ga opp å lese den ferdig.

Skrevet

Mads Kallentoft "Midtvinterblod". Han skriver på en måte som overhodet ikke fenger meg så jeg gadd ikke lese mer enn rundt 50 sider før jeg ga opp.

Gjest litteratur
Skrevet

Mads Kallentoft "Midtvinterblod". Han skriver på en måte som overhodet ikke fenger meg så jeg gadd ikke lese mer enn rundt 50 sider før jeg ga opp.

Samme her. Jeg leste bare et par sider, og innså at hans forfatterstemme ikke var overkommelig for meg. De er kanskje veldig gode bøker for andre, så jeg skal ikke si det er en dårlig bok. Forfatterstemmen og skrivemåten er særdeles viktig for min leseopplevelse. Derfor er jeg for eksempel glad i de fleste bøkene til P.D. James eller Peter Robinson, fordi hun skriver så knakendes godt. De førstbevnte er ikke nødvendigvis kjempespennende., men det gjør ikke så mye.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg driver på med den nå. Jeg sluker det aller meste av krim, men må innrømme at skrivemåten var uvant og ikke helt min stil. Jeg leser den sikkert ferdig, da jeg leser det aller meste ferdig, men det blir en av de bøkene jeg leser når jeg er dårlig.

For gode bøker leser jeg når formen er bra, så leser jeg alt annet når jeg bare leser for å få sovne, eller tiden til å gå ;o)

Skrevet

Samme her. Jeg leste bare et par sider, og innså at hans forfatterstemme ikke var overkommelig for meg. De er kanskje veldig gode bøker for andre, så jeg skal ikke si det er en dårlig bok. Forfatterstemmen og skrivemåten er særdeles viktig for min leseopplevelse. Derfor er jeg for eksempel glad i de fleste bøkene til P.D. James eller Peter Robinson, fordi hun skriver så knakendes godt. De førstbevnte er ikke nødvendigvis kjempespennende., men det gjør ikke så mye.

Godt å høre at det ikke er bare meg. :o)

Jeg kommer ingen vei med Håkan Nesser heller.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1264845697' post='4296486]

Jeg driver på med den nå. Jeg sluker det aller meste av krim, men må innrømme at skrivemåten var uvant og ikke helt min stil. Jeg leser den sikkert ferdig, da jeg leser det aller meste ferdig, men det blir en av de bøkene jeg leser når jeg er dårlig.

For gode bøker leser jeg når formen er bra, så leser jeg alt annet når jeg bare leser for å få sovne, eller tiden til å gå ;o)

*Puh* Da er det ikke bare meg. :o)

Gjest litteratur
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1264845697' post='4296486]

Alle bøkene til Peter Robinson går under bra bøker hos meg. Jeg liker også litt annerledes krim, og alle bøkene til Robert Goddard, utenom "Sirkler av stein" er kjempegode og gir noe mer og annet enn de fleste krimbøker. Så da ønsker jeg at du får lest de, og at du får lest mange bra bøker fremover med god helse. Det er altfor mange bra bøker der ute til å bruke tid på de som ikke er kjekke å lese. Jeg vet ikke hva det er med språket til Mons K som irriterte meg, men noe var det. Men vi er forskjellige på det området også, så han får sikkert noen andre enn oss til å lese bøkene sine.

Gjest litteratur
Skrevet

Godt å høre at det ikke er bare meg. :o)

Jeg kommer ingen vei med Håkan Nesser heller.

Jeg har likt bøkene hans, men han skriver ganske likt mange andre forfattere vi har lest, og jeg er vel litt lei av både han og Mankell og andre jeg har lest mye av. Så på et punkt må en videre til litt andre forfattertyper. Sharon Bolton er lovende(litt langtekkelig på slutten). Cain, Chelsey(eller noe slikt) likeså. Peter Robinson er tradisjonell men god, og det samme med Indridason. Fred Vargas og Robert Goddard for de som liker litt spesiell krim. Det er lenge siden jeg har lest de vanlige kvinnelige norske forfatterne. Jeg ble lei av dem. Nå skal jeg prøve meg på Booth, Stephen.

Skrevet

Jeg har likt bøkene hans, men han skriver ganske likt mange andre forfattere vi har lest, og jeg er vel litt lei av både han og Mankell og andre jeg har lest mye av. Så på et punkt må en videre til litt andre forfattertyper. Sharon Bolton er lovende(litt langtekkelig på slutten). Cain, Chelsey(eller noe slikt) likeså. Peter Robinson er tradisjonell men god, og det samme med Indridason. Fred Vargas og Robert Goddard for de som liker litt spesiell krim. Det er lenge siden jeg har lest de vanlige kvinnelige norske forfatterne. Jeg ble lei av dem. Nå skal jeg prøve meg på Booth, Stephen.

Jeg sluker alt av Arnaldur Indridason. :o) Anders Roslund også, stygg, men god.

Karin Fossum har tapt seg, men den siste, "varsleren" var god synes jeg. Jeg leser mest nordisk krim i grunnen.

Gjest litteratur
Skrevet

Jeg sluker alt av Arnaldur Indridason. :o) Anders Roslund også, stygg, men god.

Karin Fossum har tapt seg, men den siste, "varsleren" var god synes jeg. Jeg leser mest nordisk krim i grunnen.

Anders Rosslund har jeg ikke prøvd, men noterer det bak øret:o)

Skrevet

Anders Rosslund har jeg ikke prøvd, men noterer det bak øret:o)

Han er knallgod! Han skriver sammen med en Hellström, men det er Roslund som står som hovedforfatter.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Alle bøkene til Peter Robinson går under bra bøker hos meg. Jeg liker også litt annerledes krim, og alle bøkene til Robert Goddard, utenom "Sirkler av stein" er kjempegode og gir noe mer og annet enn de fleste krimbøker. Så da ønsker jeg at du får lest de, og at du får lest mange bra bøker fremover med god helse. Det er altfor mange bra bøker der ute til å bruke tid på de som ikke er kjekke å lese. Jeg vet ikke hva det er med språket til Mons K som irriterte meg, men noe var det. Men vi er forskjellige på det området også, så han får sikkert noen andre enn oss til å lese bøkene sine.

Peter Robinson har jeg ikke lest, så det noterer jeg meg.

Jeg leser ofte bøker parallelt, for slike enkle bøker er helt supert når jeg bare skal sovne, og ikke huske så mye av hva jeg har lest, så leser jeg gode bøker ellers.

Det er nok noen som liker hans bøker også, heldigvis er vi forskjellige, så det finnes noe for de fleste :o) For meg ble den ene fortellerstemmen helt søkt, sikkert derfor boka ikke fenger meg spesielt.

Skrevet

Mannen med de blå sirklene, av Fred Vargas, leste jeg i jula. Den slet jeg meg gjennom. De andre bøkene av henne er veldig mye bedre, så det var litt rart at denne var så ufattelig kjedelig.

Caloni Makaroni
Skrevet

Den likte jeg! Derimot har jeg store problemer med Varg Veum, eller rettere sagt skrivemåten til Gunnar Staalesen.

Gjest litteratur
Skrevet

Mannen med de blå sirklene, av Fred Vargas, leste jeg i jula. Den slet jeg meg gjennom. De andre bøkene av henne er veldig mye bedre, så det var litt rart at denne var så ufattelig kjedelig.

Om ikke det var en av de første bøkene hennes? Det var vel den første oversatte til norsk i hvert fall. Det kan vel være forklaringen. Noen forfattere trenger litt tid på seg.

Gjest sitronterte
Skrevet

Jeg ga opp å lese "Hemmeligheten" (The Secret) ferdig. Makan til svada er det lenge siden jeg har vært bort i.

Skrevet

Jeg ga opp å lese "Hemmeligheten" (The Secret) ferdig. Makan til svada er det lenge siden jeg har vært bort i.

*Hehe* Der kan jeg si meg skjønt enig gitt, jeg har riktignok bare bladd gjennom den, men det holdt lenge...

Skrevet

Har hørt reklame gjentatte ganger i det siste - for noe som høres ut som en forferdelig sak... Livets lenker, Norske Serier... De første 3 gangene jeg hørte reklamen trodde jeg det var parodi på et eller annet ;-)

Skrevet

Åh herlighet, jeg er så enig! Riktignok truet jeg meg gjennom boka, for å se om plottet kunne på noe vis veie opp for det irriterende språket (makan til adjektivdiaré!), men det var en særdeles dårlig opplevelse. Ikke holdt plottet mål, heller.

Skal ikke lese mer Kallentoft, det er helt sikkert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...