Gå til innhold

Har du lest en dårlig bok i de siste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1264847005' post='4296501]

Peter Robinson har jeg ikke lest, så det noterer jeg meg.

Jeg leser ofte bøker parallelt, for slike enkle bøker er helt supert når jeg bare skal sovne, og ikke huske så mye av hva jeg har lest, så leser jeg gode bøker ellers.

Det er nok noen som liker hans bøker også, heldigvis er vi forskjellige, så det finnes noe for de fleste :o) For meg ble den ene fortellerstemmen helt søkt, sikkert derfor boka ikke fenger meg spesielt.

Peter Robinson er genial, men best på originalspråket

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

15

• candyqueen_83

5

• Caloni Makaroni

4

• Mirabell

3

Mest aktive i denne tråden

candyqueen_83
Skrevet

Jørgen Gunnerud- Raymond Isaksens utgang og Chelsea Cain- Ondskapens hjerte ga jeg opp. Jeg kommer meg stort sett gjennom de fleste bøker samme hvor kjedelige de er, men ikke disse to.

Skrevet

Har hørt reklame gjentatte ganger i det siste - for noe som høres ut som en forferdelig sak... Livets lenker, Norske Serier... De første 3 gangene jeg hørte reklamen trodde jeg det var parodi på et eller annet ;-)

''De første 3 gangene jeg hørte reklamen trodde jeg det var parodi på et eller annet ;-)''

He he...sammen her!

Skrevet

Den likte jeg! Derimot har jeg store problemer med Varg Veum, eller rettere sagt skrivemåten til Gunnar Staalesen.

Jeg kom ingen vei med Varg Veum før jeg hadde vært i Bergen og kunne se for meg stedene, men etter det pløyde jeg hele serien. :o)

Skrevet

Jeg husker ikke sist jeg ga opp en bok, men sist jeg brukte laaang tid på en bok, var i fjor vinter, da jeg leste nobelprisvinner Orhan Pamuks "Det hvite slottet". Jeg brukte over et halvt år, enda så tynn den er.

Ikke at den var dårlig, men det tok så lang tid før det skjedde ting og det var så mye detaljer og rare ting som skjedde, så jeg ble ikke skikkelig fenget.

Skrevet

Dag Solstad; "17". Glemte å avbestille i bokklubben. Kjempet meg gjennom uendelige setninger om en helt uinteressant gammel fyr. Men jeg har altså lest hele... Bortkastede tre hundre kroner der ja :(

candyqueen_83
Skrevet

Dag Solstad; "17". Glemte å avbestille i bokklubben. Kjempet meg gjennom uendelige setninger om en helt uinteressant gammel fyr. Men jeg har altså lest hele... Bortkastede tre hundre kroner der ja :(

Å, svarte. Jeg glemte også å avbestille den :( Eneste boka jeg ikke har avbestilt også er den drittkjedelig liksom.. Typisk.

Gjest avbestilling
Skrevet

Å, svarte. Jeg glemte også å avbestille den :( Eneste boka jeg ikke har avbestilt også er den drittkjedelig liksom.. Typisk.

Hvorfor sender dere den ikke tilbake da? Det koster 50 kr.

candyqueen_83
Skrevet

Hvorfor sender dere den ikke tilbake da? Det koster 50 kr.

Jeg har vurdert det. Men det er så tiltak å få gjort det.

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg kom ingen vei med Varg Veum før jeg hadde vært i Bergen og kunne se for meg stedene, men etter det pløyde jeg hele serien. :o)

Sikkert litt moro om man kan kjenne igjen stedene, men det var altfor mange tankestreker i teksten til at jeg helt klarte å fokusere på noe annet enn akkurat dem.

hidi, the scorpion
Skrevet

Sikkert litt moro om man kan kjenne igjen stedene, men det var altfor mange tankestreker i teksten til at jeg helt klarte å fokusere på noe annet enn akkurat dem.

Tankestreker skal _ikke_ leses;)))

Skrevet

he he... Selv kan jeg bare huske å ha lest én VV-bok, og da tror jeg forsyne meg han var i Oslo? Ble litt usikker her nå...

Men apropos å se for seg stedene: Ja, det kan jo hjelpe, men de fleste bøker man leser skjer vel nettopp på steder man ikke kjenner, eller hva? Jeg synes ikke det gjør noe. Men gjengkjennelse av et sted kan være litt ekstra moro, og især hvis romanen forøvrig er litt døll.

Skrevet

Jeg la ikke merke til alle tankestrekene engang jeg. :o)

Skrevet

he he... Selv kan jeg bare huske å ha lest én VV-bok, og da tror jeg forsyne meg han var i Oslo? Ble litt usikker her nå...

Men apropos å se for seg stedene: Ja, det kan jo hjelpe, men de fleste bøker man leser skjer vel nettopp på steder man ikke kjenner, eller hva? Jeg synes ikke det gjør noe. Men gjengkjennelse av et sted kan være litt ekstra moro, og især hvis romanen forøvrig er litt døll.

Jo, det er vel i Dødens drabanter, en av de siste VV-bøkene mener jeg å huske.

Jeg gadd forøvrig ikke lese ferdig Ronja Røverdatter heller. :o)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Peter Robinson er genial, men best på originalspråket

Må sjekke han ut da skjønner jeg :o)

Skrevet

Jeg slet meg nettopp gjennom Andrea D av Margaret Skjelbred. Historien i boka er interessant og bra, men jeg sliter med språket til forfatteren. Har lest bøker av henne tidligere, men jeg klarer ikke å få noe særlig ut av det.

Skrevet

Jeg slet meg nettopp gjennom Andrea D av Margaret Skjelbred. Historien i boka er interessant og bra, men jeg sliter med språket til forfatteren. Har lest bøker av henne tidligere, men jeg klarer ikke å få noe særlig ut av det.

Andrea D ble alt for pompøs i språket for meg - droppet ut etter 1/3 eller noe slikt.

Gjest synes jeg
Skrevet

Jeg synes Gulldronning, perledronning er en av de bedre bøkene jeg har lest.

Skrevet

Jeg synes Gulldronning, perledronning er en av de bedre bøkene jeg har lest.

Gulldronning, perledronning var fin, men Andrea D er helt annerledes, har fått mange tilbakemeldinger på at folk liker førstnevnte, men synes Andrea D blir i overkant.

Gjest synes jeg
Skrevet

Gulldronning, perledronning var fin, men Andrea D er helt annerledes, har fått mange tilbakemeldinger på at folk liker førstnevnte, men synes Andrea D blir i overkant.

Trist når de ikke klarer å følge opp. Litt rart at en kan skrive så vakkert i den første boken, for så å tydeligvis være pompøs i den andre. Da skal jeg ikke prøve meg på den sistnevnte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...