Gå til innhold

Har du lest en dårlig bok i de siste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trist når de ikke klarer å følge opp. Litt rart at en kan skrive så vakkert i den første boken, for så å tydeligvis være pompøs i den andre. Da skal jeg ikke prøve meg på den sistnevnte.

Men det kan jo være du liker den selv om jeg ikke likte den. :o)

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

15

• candyqueen_83

5

• Caloni Makaroni

4

• Mirabell

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg begynner stadig på bøker som jeg ikke gidder å fullføre. Hvis språket ikke fenger meg, så tvinger jeg meg ikke igjennom dem. Nå sist var det en av Robert Ludlum.

En bok jeg fullførte med mye møye (fordi så mange sa den var bra) var Halvbroren av Lars Saabye Christensen.

Skrevet

Jeg begynner stadig på bøker som jeg ikke gidder å fullføre. Hvis språket ikke fenger meg, så tvinger jeg meg ikke igjennom dem. Nå sist var det en av Robert Ludlum.

En bok jeg fullførte med mye møye (fordi så mange sa den var bra) var Halvbroren av Lars Saabye Christensen.

''En bok jeg fullførte med mye møye (fordi så mange sa den var bra) var Halvbroren av Lars Saabye Christensen.''

Jeg sa så kjepphøyt da den kom at jeg skulle lese den når ventelistene var over. Vel, det er vel 7-8 år siden nå og jeg har fremdeles ikke lest den... *host* Kanskje jeg skulle gi den en sjanse?

candyqueen_83
Skrevet

''En bok jeg fullførte med mye møye (fordi så mange sa den var bra) var Halvbroren av Lars Saabye Christensen.''

Jeg sa så kjepphøyt da den kom at jeg skulle lese den når ventelistene var over. Vel, det er vel 7-8 år siden nå og jeg har fremdeles ikke lest den... *host* Kanskje jeg skulle gi den en sjanse?

Jeg syns den var ganske bra..

Skrevet

Jeg syns den var ganske bra..

Akkurat nå har jeg 3 bøker av Levi Henriksen liggende som jeg skal prøve meg på. Fikk sansen for ham da jeg leste de to "jule-novellesamlingene" hans før jul, likte måten han skriver på. Så gjenstår det å se om romanene hans fenger like mye.

Skrevet

Min anbefaling er å la være! :) Men det er klart - mange liker den jo.

Skrevet

Min anbefaling er å la være! :) Men det er klart - mange liker den jo.

*Hehe* Da konsentrerer jeg meg heller om noe nyere enn Halvbroren! :o)

Skrevet

Om ikke det var en av de første bøkene hennes? Det var vel den første oversatte til norsk i hvert fall. Det kan vel være forklaringen. Noen forfattere trenger litt tid på seg.

Ja, du har sikkert rett i det. De tre andre bøkene jeg har lest er i alle fall gode :-)

Caloni Makaroni
Skrevet

Tankestreker skal _ikke_ leses;)))

Jammen det var så mange av dem at det ikke gikk an å la være! Som om et tvprogram er tekstet på finsk - det GÅR bare ikke å la være å kikke ned på teksten i blant.

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg gadd ikke fullføre Halvbroren ;)

Skrevet

Jeg leser nå "Hjemkomsten" av Victoria Hislop. Jeg må si at jeg sliter. Foreløpig fenger den ikke i det hele tatt. Jeg har ikke kommet langt ennå, bare i begynnelsen med uendelige beskrivelser av dansetimer og danseforestillinger. Håper noen kan fortelle meg at handlingen tar seg opp etter hvert, så jeg ikke kutter ut hele boka.

Skrevet

Jeg leser nå "Hjemkomsten" av Victoria Hislop. Jeg må si at jeg sliter. Foreløpig fenger den ikke i det hele tatt. Jeg har ikke kommet langt ennå, bare i begynnelsen med uendelige beskrivelser av dansetimer og danseforestillinger. Håper noen kan fortelle meg at handlingen tar seg opp etter hvert, så jeg ikke kutter ut hele boka.

Hjemkomsten, er det den fra Spania? Da tar den seg litt opp, jeg likte det bildet man fikk av den spanske borgerkrigen.

Skrevet

Hjemkomsten, er det den fra Spania? Da tar den seg litt opp, jeg likte det bildet man fikk av den spanske borgerkrigen.

Ja, det er den. Så jeg bør holde ut litt til? ;o)

Gjest Elextra
Skrevet

Tidligere hadde jeg et prinsipp om å lese ferdig enhver påbegynt bok. Dette prinsippet har jeg kvittet meg med, og det har vært ganske befriende :-).

Hender ganske ofte at jeg stanser opp i gode, men litt tunge, bøker. Da har jeg ambisjoner om å gjenoppta lesingen etter en stund.

Husker ikke i farten direkte dårlige bøker, men Samartin- og Hislopbøkene ble jeg skuffet av. De var imidlertid lettleste og ganske underholdende, så de jeg begynte på av disse leste jeg også ferdig.

Gjest Elextra
Skrevet

Å, svarte. Jeg glemte også å avbestille den :( Eneste boka jeg ikke har avbestilt også er den drittkjedelig liksom.. Typisk.

''Jeg glemte også å avbestille den ''

Utrorlig glad for at jeg meldte meg ut av Bokklubben for mange år siden!

Skrevet

Ja, det er den. Så jeg bør holde ut litt til? ;o)

Ja, jeg syns det :-) Dansetimene blir mindre sentrale etterhvert...

Skrevet

Ja, jeg syns det :-) Dansetimene blir mindre sentrale etterhvert...

Fint, da fortsetter jeg på boka. :o)

Skrevet

Fint, da fortsetter jeg på boka. :o)

Ikke heng meg hvis du fortsatt ikke liker den, da! Jeg har lest to Hislop-bøker, og kan egentlig ikke forstå hvorfor de er internasjonale bestselgere...

Gjest Elextra
Skrevet

Ikke heng meg hvis du fortsatt ikke liker den, da! Jeg har lest to Hislop-bøker, og kan egentlig ikke forstå hvorfor de er internasjonale bestselgere...

''Jeg har lest to Hislop-bøker, og kan egentlig ikke forstå hvorfor de er internasjonale bestselgere...

''

Samme her. De er jo ganske underholdende, men minner mest om hva jeg nedsettende vil kalle "dameromaner".

Skrevet

''Jeg har lest to Hislop-bøker, og kan egentlig ikke forstå hvorfor de er internasjonale bestselgere...

''

Samme her. De er jo ganske underholdende, men minner mest om hva jeg nedsettende vil kalle "dameromaner".

Skjønner kanskje hva du mener - jeg har lest "Øya" - og jeg likte den godt - men det er muligens fordi jeg er spesielt interessert i Hellas - og ble grepet av selve historien. Men - hvis jeg skal se helt nøkternt på det, var det kanskje litt sånn ukebladsaktig...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...