Gå til innhold

Har du lest en dårlig bok i de siste?

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Skjønner kanskje hva du mener - jeg har lest "Øya" - og jeg likte den godt - men det er muligens fordi jeg er spesielt interessert i Hellas - og ble grepet av selve historien. Men - hvis jeg skal se helt nøkternt på det, var det kanskje litt sånn ukebladsaktig...

Enig.

Og litt uenig i det jeg skrev først, for egentlig er et jo fullt forståelig at disse bøkene er internasjonale bestselgere. Det er jo ikke sjelden nobelprisvinnere havner øverst på listene...

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

15

• candyqueen_83

5

• Caloni Makaroni

4

• Mirabell

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra
Skrevet

Enig.

Og litt uenig i det jeg skrev først, for egentlig er et jo fullt forståelig at disse bøkene er internasjonale bestselgere. Det er jo ikke sjelden nobelprisvinnere havner øverst på listene...

Huff, det ble et ord for mye (et "ikke") i siste setningen, og alt ble helt feil. Setningen SKULLE lyde:

''Det er jo sjelden nobelprisvinnere havner øverst på listene...''

Skrevet

Tidligere hadde jeg et prinsipp om å lese ferdig enhver påbegynt bok. Dette prinsippet har jeg kvittet meg med, og det har vært ganske befriende :-).

Hender ganske ofte at jeg stanser opp i gode, men litt tunge, bøker. Da har jeg ambisjoner om å gjenoppta lesingen etter en stund.

Husker ikke i farten direkte dårlige bøker, men Samartin- og Hislopbøkene ble jeg skuffet av. De var imidlertid lettleste og ganske underholdende, så de jeg begynte på av disse leste jeg også ferdig.

Samme med meg - jeg leste tidligere ut alle bøker jeg startet på, men kom til den konklusjonen at hvorfor skal jeg bruke tid på noe som ikke gir meg noe når jeg finner så mange bøker som virkelig er interessante? :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Samme med meg - jeg leste tidligere ut alle bøker jeg startet på, men kom til den konklusjonen at hvorfor skal jeg bruke tid på noe som ikke gir meg noe når jeg finner så mange bøker som virkelig er interessante? :-)

''hvorfor skal jeg bruke tid på noe som ikke gir meg noe når jeg finner så mange bøker som virkelig er interessante?''

Ideelt sett burde det jo være slik, men jeg ser at jeg mange ganger fortsetter å lese halvdårlig litteratur, mens jeg mange ganger har avsluttet/utsatt gode bøker. Det er selvfølgelig fordi de ordentlig gode bøkene ofte er krevende å lese, og noen ganger ønsker jeg lesingen først og fremst som avkopling.

candyqueen_83
Skrevet

''Jeg glemte også å avbestille den ''

Utrorlig glad for at jeg meldte meg ut av Bokklubben for mange år siden!

Nå er det mye enklere da. Får mail, også er det bare avbestille derfra. Tar kortere tid. Heldigvis den eneste jeg har glemt, og nå kan jeg melde meg ut ;O)

Skrevet

Jeg gadd ikke fullføre Halvbroren ;)

Da kan jeg iallefall berolige deg med at du ikke gikk glipp av noe. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...