Gå til innhold

Halvannen uke mellom hver menstruasjon

Anbefalte innlegg

Gjest AnnieWa

Hei, jeg har på litt under halvannen måned hatt fire menstruasjonslignende blødninger fra underlivet. Hver har vart i ca seks dager og vært litt svakere enn alminnelige menstruasjoner. Nå lurer jeg på om jeg har grunn til å være bekymret. Jeg er en kvinne på 29 år. I fire år har jeg gått på p-pillene Cerazette. Jeg fortsatte å gå på p-piller etter at jeg ble singel fordi jeg syntes det var så behagelig ikke å ha mensen, som var en bivirkning jeg fikk. Jeg har en sjelden gang hatt en liten blødning selv om jeg har gått på pillene, og de gangene jeg har hatt opphold, når jeg f. eks. dratt på ferie og lagt igjen pillene hjemme, har menstruasjonen begynt igjen som normalt. Før jul var det en uke der jeg ikke tok piller fordi jeg var tom og ikke fant resepten. Som forventet fikk jeg menstruasjon, noen dager før jul. Det som overrasket meg, var at jeg også fikk en blødning på ca seks dager helt i begynnelsen i januar, selv om jeg hadde begynt på Cerazette igjen, én gang til 15. januar, og en fjerde gang på kort tid i dag, 30. januar. Jeg er klar over at dette kan være et symptom på klamydia, noe jeg regner som usannsynlig, men ikke umulig, at jeg har. Det er bare én anledning der jeg kan ha blitt smittet, i midten av oktober. Jeg ville gå til gynekologen min og spørre om dette, men det viser seg at det tar lang tid å få time fordi de har lagt om systemet og må ha ny henvisning, som jeg må få fra fastlegen. Fordi jeg bekymrer meg, spør jeg derfor deg. Jeg klarer ikke å slippe tanken på at det kan være et symptom på en kreftform i underlivet. I så fall uroer deg meg at det vil ta tid å komme meg til gynekologen. Tror du noe slikt kan være tilfelle? Jeg har ingen andre symptomer annet enn litt mild hodepine, som kan ha å gjøre med høyt arbeidspress på jobb. Jeg har de siste dagene følt meg litt oppblåst i magen, men det kan være at jeg kjenner ekstra godt etter fordi jeg plutselig ble engstelig. Jeg har ikke lagt merke til magesmerter den siste måneden. Jeg gleder meg til å høre fra deg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342172-halvannen-uke-mellom-hver-menstruasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Mest sannsynlig skyldes blødningen Cerazette, det er en vanlig bivirkning. Men du bør få utelukket andre årsaker ved en gynekologisk undersøkelse. I mellomtiden forslår jeg at du stopper med Cerazette som du ikke har bruk for som prevensjon akkurat nå. å kan du se om blødningen hadde relasjon til pillen. Chlamydiainfeksjon vil heller gi blodig utflod. Hvis du forsatt blør også uten pillen, synes jeg du skal presse på for snarlig time for å utelukke andre årsaker. Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...