Gå til innhold

endre emne i en tråd

Anbefalte innlegg

Gjest oppgitt hilsen fra meg
Skrevet

Er det virkelig nødvendig å endre emne i en tråd ørten ganger? Noen tråder er man ikke interessert i å lese, og da er det greit å hoppe over dem. Når man leser fra siste 100 er det imidlertid vanskelig å få skilt ut den råden når den endrer emne så mange ganger. Går det ikke an å holde seg il et emne i hver tråd? I det minste la det opprinnelig emnet også stå slik at man kan kjenne igjen tråden.

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

17

• Glimtipper

8

• Bookworm

7

• morsan

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest meningen min
Skrevet

Litt enig. Det er trådstarters privilegium å lage en tråd med den tittelen vedkommende ønsker tråden skal ha. Å kuppe den med fyndige ord som tilbakemelding i ny tittel, kan også av og til nesten virke som en aldri så liten språklig hersketeknikk...

Skrevet

Dette er da ikke noe stort problem her inne? Vi fikk en oppblomstring da sør dukket opp igjen, men han er stort sett den eneste som har dette som sin favoritthobby.

Skrevet

Dette er da ikke noe stort problem her inne? Vi fikk en oppblomstring da sør dukket opp igjen, men han er stort sett den eneste som har dette som sin favoritthobby.

Neida, det er sikkert ikke noe stort problem her inne vanligvis, men det ble et stort problem i den tråden, og da må det da være greit å si ifra? Ofte kan det være lurt å si ifra før noe eskalerer til å bli et kjempeproblem. Men hvis de var sør som endret alle emnene burde jeg kanskje lagt det som en melding til ham/henne i steden. Som sagt var jeg imidlertid null interessert i tråden og registrerte bare at de var den jeg kom inn i gang etter gang etter gang, og lette meg ikke frem til hvem som endret emnene hver gang.

Skrevet

Det er din mening - selv synes jeg det er greit å endre på emnet i tråden når diskusjonen endrer seg til å gjelde noe annet enn det opprinnelig gjorde... Dette kan da ikke være noe stort problem?

Gjest Melis34
Skrevet

Både og er det greit,men jeg har opplevd endel ganger at min tråd ble til helt noe annet til slutt og jeg sitter der som et spm tegn.... så kan være ganske irriterende ja!

Skrevet

Jeg pleier som regel å holde meg til saken og prøver å la være å "rote meg bort" med mindre det er noen av de gamle, kjente som jeg vet ikke bryr seg noe om det.

Skrevet

Jeg synes ikke det skjer så veldig ofte, men nå er jo sør tilbake så nå kan du nok belage deg på at det vil skje oftere.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Fullstendig enig med deg. Det er vel omtrent bare Sør som driver med det, men til gjengjeld herper han trådene så det holder. Det er noe respektløst over det. Det er mye bedre om han starter en ny tråd, noe som er vanlig kotyme på de fleste forum.

Skrevet

Litt enig. Det er trådstarters privilegium å lage en tråd med den tittelen vedkommende ønsker tråden skal ha. Å kuppe den med fyndige ord som tilbakemelding i ny tittel, kan også av og til nesten virke som en aldri så liten språklig hersketeknikk...

Hei,

Årsaken til at jeg gjør det er at det er nesten umulig å finne tilbake til rett innlegg under DOL-systemet, hvis man ikke bruker emnet til å finne frem, når man har tråder på 300-400 innlegg.

Hvordan du får det til å bli "hersketeknikk" vet du nok best selv! ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

Årsaken til at jeg gjør det er at det er nesten umulig å finne tilbake til rett innlegg under DOL-systemet, hvis man ikke bruker emnet til å finne frem, når man har tråder på 300-400 innlegg.

Hvordan du får det til å bli "hersketeknikk" vet du nok best selv! ;-)

Med vennlig hilsen

Men for folk som ikke er det spor interessert i tråden, kan du ikke evt gjør det til "nytt emne (var gammelt emne)" eller noe slikt, så vi ser hvilken tråd det dreier seg om?

Skrevet

Hei,

Det er nesten umulig å finne tilbake til rett innlegg hvis man har 300-400 innlegg med identisk emne i samme tråd. Endrer man på emnet, så har man i hvert fall en indikasjon på hvor man skal lete. (Dette skyldes hvordan DOL er lagt opp, samt å bevare anonymiteten, så derfor indikeres det bare på din egen datamaskin hvilke tråder du har lest. Hvis man da brukere flere, så ser man det ikke.)

Ofte endrer jeg bare slutten på emnet, men noen ganger blir det uansett meningsløst så da endres hele.

Med vennlig hilsen

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg opplever ikke dette som noe problem.

Ofte er tittelen endret for å poengtere budskapet i innlegget. Greit nok, synes jeg.

Men dersom alle skulle gjort dette _hele tiden_.... ville jeg nok syntes det ble rotete...

Skrevet

Men for folk som ikke er det spor interessert i tråden, kan du ikke evt gjør det til "nytt emne (var gammelt emne)" eller noe slikt, så vi ser hvilken tråd det dreier seg om?

Hei,

Problemet er at antall bokstaver i emnet er begrenset. Mange ganger har jeg bare endet på enden av emnet, men det går ikke alltid.

Prøv selv å finne frem i en tråd med 300-400 innlegg med identisk emne. Det er nesten umulig.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det er din mening - selv synes jeg det er greit å endre på emnet i tråden når diskusjonen endrer seg til å gjelde noe annet enn det opprinnelig gjorde... Dette kan da ikke være noe stort problem?

Ja, selvfølgelig er det min mening. Er det ikke sin egen mening de fleste kommer med her inne? Og jo, når det ble så massivt som det ble her i går synes jeg faktisk det er et stort problem. Det bør være mulig å få lov til å slippe å lese enkelte tråder som man ikke har interesse av.

Skrevet

Ja, selvfølgelig er det min mening. Er det ikke sin egen mening de fleste kommer med her inne? Og jo, når det ble så massivt som det ble her i går synes jeg faktisk det er et stort problem. Det bør være mulig å få lov til å slippe å lese enkelte tråder som man ikke har interesse av.

Det er da vel ikke vanskeligere enn å klikke seg videre for deg også? Det tar deg ett sekund. Det er da tusenvis av innlegg her som jeg ikke har interessa av - jeg sutrer da ikke over det...

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

Problemet er at antall bokstaver i emnet er begrenset. Mange ganger har jeg bare endet på enden av emnet, men det går ikke alltid.

Prøv selv å finne frem i en tråd med 300-400 innlegg med identisk emne. Det er nesten umulig.

Med vennlig hilsen

Prøv selv å la være å komme inn i en tråd du ikek vil lese, når emnet endrer seg hele tiden (og det nye emnet til og med kan virke som noe som er interessant)

Må du lage så lange emner at det virklig ikke lar seg gjøre? Du trenger jo ikke ha med hele gamml emne, men nok til at folk skjønner hva som var opprinnelig tråd.

Skrevet

Men spiller det noen rolle hvilken tråd du er i da, hvis den nye tittelen i den opprinnelige tråden indikerer at det diskuteres noe du kan være interessert i?

Skrevet

Prøv selv å la være å komme inn i en tråd du ikek vil lese, når emnet endrer seg hele tiden (og det nye emnet til og med kan virke som noe som er interessant)

Må du lage så lange emner at det virklig ikke lar seg gjøre? Du trenger jo ikke ha med hele gamml emne, men nok til at folk skjønner hva som var opprinnelig tråd.

Jeg gjør jo ofte det.

Det sagt, jeg ser virkelig ikke på det som et problem at man klikker på en tråd man i utgangspunktet ikke er interessert i. Det tar deg kanskje et sekund, og den kan jo ha blitt spennende i mellomtiden.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Men spiller det noen rolle hvilken tråd du er i da, hvis den nye tittelen i den opprinnelige tråden indikerer at det diskuteres noe du kan være interessert i?

Det undrer jeg meg også over!

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...