Gå til innhold

endre emne i en tråd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, selvfølgelig er det min mening. Er det ikke sin egen mening de fleste kommer med her inne? Og jo, når det ble så massivt som det ble her i går synes jeg faktisk det er et stort problem. Det bør være mulig å få lov til å slippe å lese enkelte tråder som man ikke har interesse av.

Hehe, det er klart det er mulig å slippe å lese tråden man ikke har interesse av - men at emnet kan endres innen den enkelte tråd, det tror jeg ikke du kan be om, gitt:-)

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

17

• Glimtipper

8

• Bookworm

7

• morsan

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Du har virkelig ikke fått med deg noen ting? Poenget er at når emnet endres så vet man jo ikke at det er den tråden man ikke vil lese. Tråder som beholder sitt emne er det ikke noe problem å styre unna. Tråder som endrer emne ørten ganger kan man komme innom ørten ganger uten å ville det.

Jeg er overrasket over at det er mulig å lage en sak av dette - du kan fortsatt slippe å lese tråder som ikke interesserer deg det er ingen her inne som tvinger deg til det. Samtidig er det opp til hver enkelt om de ønsker å endre på emnet eller ikke, uavhengig av om du liker det eller ikke...

Skrevet

Jeg er enig med deg. Jeg finner det, i motsetning til Sør, forstyrrende. Jeg har ingen problemer med å finne fram i lange tråder på DOL og synes bytting av emne rett og slett virker som en måte å få oppmerksomhet på.

Ikke at jeg skal dømme noen for det, men jeg hadde altså foretrukket om det kun skjedde ved unntakstilfeller og ikke i tilnærmet hver tråd, slik Sør gjør nå.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Gi deg nå. Du må da innse at det er mye liv her nå når Sør er tilbake og han herper ingenting. Du kan rett og slett ikke styre dol slik som du vil ha det, og får da bare befinne deg andre steder. Tror at det vil merkes mindre om du blir borte enn Sør.

Sør er aldeles hjertelig velkommen tilbake.

Er det den nye sporten? Å henge etter meg? Gratulerer med at du klarte å bruke samme nick denne gangen.

Skrevet

Jeg er enig med deg. Jeg finner det, i motsetning til Sør, forstyrrende. Jeg har ingen problemer med å finne fram i lange tråder på DOL og synes bytting av emne rett og slett virker som en måte å få oppmerksomhet på.

Ikke at jeg skal dømme noen for det, men jeg hadde altså foretrukket om det kun skjedde ved unntakstilfeller og ikke i tilnærmet hver tråd, slik Sør gjør nå.

Det skjer i få, men de lange, trådene.

Hvis man er på DOL fra flere forskjellige maskiner er det så godt som umulig å finne frem i de trådene, med mindre man skal søke på klokkeslett for det innlegget man må frem til.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det skjer i få, men de lange, trådene.

Hvis man er på DOL fra flere forskjellige maskiner er det så godt som umulig å finne frem i de trådene, med mindre man skal søke på klokkeslett for det innlegget man må frem til.

Med vennlig hilsen

Jeg skjønner at du har dine grunner for dette, men det er altså plagsomt for enkelte selv om det er hjelpsomt for deg personlig.

Om det ikke bunner i oppmerksomhetsbehov eller behov for å understreke ens egne meninger, så kan du vel skrive "endre emne i en tråd 1", "endre emne i en tråd 2" osv?

Skrevet

Jeg skjønner at du har dine grunner for dette, men det er altså plagsomt for enkelte selv om det er hjelpsomt for deg personlig.

Om det ikke bunner i oppmerksomhetsbehov eller behov for å understreke ens egne meninger, så kan du vel skrive "endre emne i en tråd 1", "endre emne i en tråd 2" osv?

Nå er det jo ikke jeg som gir dette oppmerksomhet.

Jeg kunne sikkert gjort mye rart, men det er faktisk enklere å kopiere ut noen relevante ord fra innlegget opp i emnefeltet. DOL er ikke så stort at det er et problem med mindre man ønsker å gjøre det til et problem.

Hvis man først skal finne problemer så kan man jo påpeke at "oppgitt hilsen fra meg" sannsynligvis ikke er det faste nicket til en person, og det kan det være mange som ikke liker.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg kunne sikkert gjort mye rart, men det er faktisk enklere å kopiere ut noen relevante ord fra innlegget opp i emnefeltet. DOL er ikke så stort at det er et problem med mindre man ønsker å gjøre det til et problem.

Hvis man først skal finne problemer så kan man jo påpeke at "oppgitt hilsen fra meg" sannsynligvis ikke er det faste nicket til en person, og det kan det være mange som ikke liker.

Med vennlig hilsen

Jeg mente ikke oppmerksomhet i denne tråden, men oppmerksomhet i trådene hvor du diskuterer. Altså at du skiller deg ut ved å bytte emne.

Nå har jeg ikke påstått dette er et kjempeproblem, men det er da heller ikke å finne fram i lange tråder? ;)

Forørvig kan man hoppe over anonymt nick, det er vanskeligere å hoppe over tråder hvor emnet er endret ;)

Gjest oppgitt hilsen fra meg
Skrevet

Med vennlig hilsen

''Hvis man først skal finne problemer så kan man jo påpeke at "oppgitt hilsen fra meg" sannsynligvis ikke er det faste nicket til en person, og det kan det være mange som ikke liker.''

Noen endrer faktisk nick i hver eneste tråd, og har derfor ikke noe fast nick som kan brukes. Det er slett ingen regel om at folk skal ha noe fast nick her inne, og diskusjonen rund fast nick har vært oppe så mange ganger at det burde være innlysende at det ikke har noen hensikt å ta det opp på nytt. Temaet rundt å endre emne i en tråd har, såvidt jeg vet, ikke vært diskutert tidligere. Beklagr hvis jeg tar feil, jeg tok ikke noe søk på forhånd, så det kan hende.

Skrevet

Noen synes det er irriterende, andre synes det er helt greit. Hvordan skal vi da kunne bestemme hva som er riktig å gjøre? Så lenge muligheten for å endre emnet er der, er nok dette noe alle må leve med, og ærlig talt - for en oppkonstruert problemstilling...

Her om dagen så fikk ikke Nick lov til å henge på havnet til den han svarte i innleggene sine - er det noe rart at det blir krig i verden sier jeg bare..

candyqueen_83
Skrevet

Er det den nye sporten? Å henge etter meg? Gratulerer med at du klarte å bruke samme nick denne gangen.

Nå syns jeg du er barnslig!

Skrevet

''Hvis man først skal finne problemer så kan man jo påpeke at "oppgitt hilsen fra meg" sannsynligvis ikke er det faste nicket til en person, og det kan det være mange som ikke liker.''

Noen endrer faktisk nick i hver eneste tråd, og har derfor ikke noe fast nick som kan brukes. Det er slett ingen regel om at folk skal ha noe fast nick her inne, og diskusjonen rund fast nick har vært oppe så mange ganger at det burde være innlysende at det ikke har noen hensikt å ta det opp på nytt. Temaet rundt å endre emne i en tråd har, såvidt jeg vet, ikke vært diskutert tidligere. Beklagr hvis jeg tar feil, jeg tok ikke noe søk på forhånd, så det kan hende.

Poenget er at det er lov på DOL å endre nick, og å endre emner. Og begge deler har vært diskutert mange ganger før.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Noen synes det er irriterende, andre synes det er helt greit. Hvordan skal vi da kunne bestemme hva som er riktig å gjøre? Så lenge muligheten for å endre emnet er der, er nok dette noe alle må leve med, og ærlig talt - for en oppkonstruert problemstilling...

Her om dagen så fikk ikke Nick lov til å henge på havnet til den han svarte i innleggene sine - er det noe rart at det blir krig i verden sier jeg bare..

I teorien kan man gjøre ganske mye som irriterer andre, men man kan jo etterfølge oppfordringer om å la det være.

For en tid tilbake (et par år siden, før Sør forsvant sist gang) var det en tråd om voldtekt. Slike temaer må jeg typisk unngå og jeg lar derfor være å lese videre når jeg innser hva det handler om. Dessverre forandret Sør emnet gang på gang, slik at jeg uforvarende gikk inn og leste. Jeg endte da i stedet opp med en lang DOL-pause, fordi jeg ikke fikk mulighet til å ta hensyn til mine triggere for flashbacks.

Lite problem? Ja, for deg. Stort for meg. Slik kan flere ha det, det er ikke -kun- på grunn av manglende interesse man unngår visse diskusjoner her inne.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

''er det noe rart at det blir krig i verden sier jeg bare..''

Enig.

*sukker*

Skrevet

I teorien kan man gjøre ganske mye som irriterer andre, men man kan jo etterfølge oppfordringer om å la det være.

For en tid tilbake (et par år siden, før Sør forsvant sist gang) var det en tråd om voldtekt. Slike temaer må jeg typisk unngå og jeg lar derfor være å lese videre når jeg innser hva det handler om. Dessverre forandret Sør emnet gang på gang, slik at jeg uforvarende gikk inn og leste. Jeg endte da i stedet opp med en lang DOL-pause, fordi jeg ikke fikk mulighet til å ta hensyn til mine triggere for flashbacks.

Lite problem? Ja, for deg. Stort for meg. Slik kan flere ha det, det er ikke -kun- på grunn av manglende interesse man unngår visse diskusjoner her inne.

Jeg ser absolutt poenget ditt i det eksempelet du trekker fram her, samtidig er dette internett og man kan virkelig ikke bestemme hvordan folk til enhver tid skal gjøre ting. Slik er det bare, dessverre.

Skrevet

Fullstendig enig med deg. Det er vel omtrent bare Sør som driver med det, men til gjengjeld herper han trådene så det holder. Det er noe respektløst over det. Det er mye bedre om han starter en ny tråd, noe som er vanlig kotyme på de fleste forum.

Jeg synes ikke tråden blir herpet. Sør er en engasjert debattant og det er hyggelig at han er tilbake - jeg har savnet han. At jeg blir irritert over emner som endrer seg er helt på siden av om kvaliteten til tråden/diskusjonen blir forringet eller ikke.

Skrevet

Jeg ser absolutt poenget ditt i det eksempelet du trekker fram her, samtidig er dette internett og man kan virkelig ikke bestemme hvordan folk til enhver tid skal gjøre ting. Slik er det bare, dessverre.

Men ingen har forsøkt å bestemme over noen andre. En oppfordring er ikke en ordre. Jeg setter meg heller ikke akkurat ned og furter fordi andre ikke gjør som jeg ønsker ;)

Skrevet

Hei Glimtipper,

I slike tilfeller så kan du jo bare sende en melding til meg (eller be om eposten min og sende en epost), så sørger jeg selvsagt for at noe av ennet beholdes, slik at du kan se hvilken tråd det er. Det handler jo ikke om å "lure folk" til å lese, men for at deltakerne i tråden skal finne frem. Særlig hvis man veksler mellom 2-3 forskjellige maskiner, og nesten alle innleggene står som ulest.

Med vennlig hilsen

Gjest oppgitt hilsen fra meg
Skrevet

Det er da heller ingen som har bestemt noen ting her. Folk har kommet med synspunkter, og prøvd å få motparten til å forstå. Ingen har bestemt at sør ikke kan få gjøre som han gjør, men folk har fortalt hva de synes om det, og så blir det opp til sør hva han gjør med det. Personlig synes jeg Glimtrippers eksempel burde få sør til å tenke seg om en gang til, men ingen bestemmer hva sør skal gjøre. Hvor har du det fra?

Skrevet

Hei Glimtipper,

I slike tilfeller så kan du jo bare sende en melding til meg (eller be om eposten min og sende en epost), så sørger jeg selvsagt for at noe av ennet beholdes, slik at du kan se hvilken tråd det er. Det handler jo ikke om å "lure folk" til å lese, men for at deltakerne i tråden skal finne frem. Særlig hvis man veksler mellom 2-3 forskjellige maskiner, og nesten alle innleggene står som ulest.

Med vennlig hilsen

Ok, jeg skal gjøre det neste gang (om det gjelder meg).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...