Gå til innhold

Falske minner

Anbefalte innlegg

Gjest sjokkskadet
Skrevet

Etter å ha lest boken "Voldtatte følelser" skrevet av en kvinne under pseudonymet "Hanne Dahl", velger jeg å tro at det hun forteller i boken ikke har forekommet.

Hun står også bak boken "Vannliljen" hvor hun forteller om sin barndom med vold, trortur, grove seksuelle overgrep, pedofili og dyresex. Alt det verste en kan tenke seg har angivelig skjedd med dette lille barnet.

Når hun er 17 år gifter hun seg med en prest som viser seg å være djevelen selv. Han fortsetter torturen og volden, utfører tortureksperimenter på henne, kjører nåler under neglene hennes, selger henne til andre menn, utfører abort på henne i et langtkomment svangerskap, tar henne med naken ut i snøen i mange minus og lar henne gjennomgå. Og masse masse mer.

Jeg ble så uvel og psyk av å lese dette at jeg som sagt velger å ikke tro på at det kan ha skjedd. Må beskytte meg selv.

Jeg tror det her handler om falske minner skapt i et terapirom. Hun var nok i utgangspunktet veldig syk, men med feil hjelp fikk hun disse minnene om de mest bestialske overgrep fra både barndom og voksenliv. Hun har sogar også utviklet flere personligheter som hun har fått hjelp til å sette navn på, som skal ha blitt skapt inni henne som en hjelp til overlevelse.

Hva er liksom oddsen for at du i TO perioder (barndom og voksenliv) skal ha opplevd SÅ vanvittige, grusomme, djevelske ting som folk flest ikke har fantasi nok til å forestille seg. Og det av ulike aktører som i utgangspunktet ikke hadde noe med hverandre å gjøre.

Jeg tviler.

Videoannonse
Annonse
Gjest spørreren
Skrevet

Har hun vært "behandlet" på Betania Malvik?

Skrevet

Den tanken der traff meg også.

Skrevet

Er mange som opplever grusomme ting i livet,tror ikke det er lurt å lese om det. Har tenkt på folk som jobber med pedofilisaker,det må være forferdelig!

Gjest Et helvete på jord
Skrevet

Jeg opplevde et helvete over flere år for en del år siden. Jeg skrev mye iden tida. Det jeg skrev var mest for meg selv, men terapeutene mine fikk lese stort sett alt.

Da jeg var kommet over det veste, så tenkte jeg å skrive bok. Den skulle hete "Et helvete på jord".

Jeg valgte å la være å skrive denne boka.

Hvis jeg skulle dykke ned i mine egne minner igjen, så hadde jeg fått oppleve hele helvete på nytt.

Derfor valgte jeg ikke å skrive noen bok...

Gjest grusomme mennesker finnes
Skrevet

Synes det er altfor enkelt å avfeie dette som falske minner. Å basere en slik uttalse uten engang å ha møtt personen stiller jeg store spørsmålstegn ved.

Jeg vet ikke om denne personen faktisk har opplevd dette eller ikke, har lest begge bøkene. Det er grusomme beskrivelser og hendelser hun forteller om, men det betyr ikke at det ikke kan ha skjedd.

Skjønner at dere kan stusse på at hun har opplevd noe SÅ grotesk med to ulike personer. Men det er jo en kjensgjerning at kvinner som blir slått i et forhold gjerne ender opp i nye voldelige forhold. Mange som blir misbrukt som barn ender i forhold hvor misbruket fortsetter.

Gjest hypnotika
Skrevet

Synes det er altfor enkelt å avfeie dette som falske minner. Å basere en slik uttalse uten engang å ha møtt personen stiller jeg store spørsmålstegn ved.

Jeg vet ikke om denne personen faktisk har opplevd dette eller ikke, har lest begge bøkene. Det er grusomme beskrivelser og hendelser hun forteller om, men det betyr ikke at det ikke kan ha skjedd.

Skjønner at dere kan stusse på at hun har opplevd noe SÅ grotesk med to ulike personer. Men det er jo en kjensgjerning at kvinner som blir slått i et forhold gjerne ender opp i nye voldelige forhold. Mange som blir misbrukt som barn ender i forhold hvor misbruket fortsetter.

Vanskelig om du hadde møtt denne personen også tror jeg. Du vil jo aldri kunne se om dette er falske minner eller ikke. De som har fått dette etter sånn feilbehandling vil jo tro på det selv?

Gjest erslikdeblirutsattfor
Skrevet

"vold, trortur, grove seksuelle overgrep, pedofili og dyresex."

Når du skriver det sånn høres det jo mye ut, men det går jo under ett. En pedofil som utøver overgrep, er gjerne voldelig/psykopat/sadist, utsetter offer for tortur og grove seksuelle overgrep. Grove seksuelle overgrep er jo tortur. Dyresex har venninner av meg som er utsatt for pedofile også vært borti pga disse sadistene.

Så ingen umiddelbar grunn til å tro dette må være falske minner, men jeg har ikke lest boka heller.

Gjest erslikdeblirutsattfor
Skrevet

har to gode venniner som er utsatt for det samme som vannliljen, og de fortalte om slike hendelser FØR de fikk behandling.

så det trenger ikke være falske minner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...