Gå til innhold

Litt guffen følelse idag

Anbefalte innlegg

Gjest psykopatens eks
Skrevet

Jeg skilte meg fra min mann for snart 8 år siden. Vi hadde et barn sammen. Han var veldig vanskelig å leve med og mot slutten av samlivet var livet så uutholdelig at jeg måtte ta grep for å beskytte barnet mitt.

Da startet en mangeårig kamp i rettsvesenet, hvor han til slutt endte med å bli fradømt all form for samvært, det er vel 4 år siden nå. Under rettsbehandlingene hadde vi flere samtaler med en psykiater, som strakk seg over et par år. Hun konkluderte da med at min eks hadde personlighetsforstyrrelser, noe jeg også var ganske sikker på og som gjorde at jeg gikk.

Han hadde da i løpet av vårt samliv også vært i kontakt med psykiatrien, hvor de også hadde konkludert med det samme, uten at det forelå noen offisiell diagnose. Dette var noe jeg fikk kjennskap til under rettsakene vi gjennomgikk.

Han fungerte på en måte sykluser. Han fungerer greit i perioder og er da i arbeid, men han kommer alltid i konflikt med noen, og det ender da alltid med avsluttede arbeidsforhold, brente broer osv.

Etter skilmissen så jeg meg nødt til å kutte ut all form for muntlig kontakt. Det haglet med trusler, insinuasjoner, forsøk på krangler og forsøk på å vippe meg av pinnen slik at jeg skulle gjøre eller si noe overilt som han senere kunne bruke mot meg.

Det ble i en periode utstedt et besøksforbud, da han til stadighet dukket opp på min bopel og gikk rundt huset, ringte meg og sendte sjikanerende meldinger og brev.

I de siste 4 årene har det vært stille, utenom i perioder.

Det er ca. annethvert år, slik jeg husker fra samlivet vårt.

En gang i året tar han kontakt, skal forhandle med meg, prøver å true meg til samarbeid, ringer og vanker rundt i nærmiljøet mitt og i nærheten av familien min. Står gjerne bare der og stirrer, for så å gå igjen.

Det er litt over 1 år siden han sist tok kontakt, og jeg har gått og ventet på at noe skulle skje.

I helgen ringte han, jeg kjente ikke nummeret og svarte, men la på med en gang jeg hørte stemmen hans. Kjenner hatet fra langt innefra meg kommer frem igjen. Jeg hater han så inderlig, for han nyter å plage meg.

Etter utallige oppringninger uten at jeg svarer, så sender han melding jeg forutså: Det er så lenge siden vi har pratet sammen. legg ned stridøksen og han har vist meg respekt ved å holde avstand.

Jeg svarer tilbake en gang konsekvent: all form for kommunikasjon skal skje skriftlig, si hva du vil, men har intet ønske om å kommunisere.

Men han fortsetter bare å ringe og sender masse vær så snill-meldinger. Jeg svarer ikke.

Jeg har kontaktet politiet og sagt ifra, sånn i tilfelle, slik at hvis jeg skulle ringe inn igjen, så skjønner de at de må komme.

Har en indre uro nå..magefølelsen min har som regel rett, og jeg vet et eller annet er i gjære, det er stabilt ustabilt, som jeg pleier å si.

Aner ikke hva som kommer, men vet det blir ubehagelig.

Jeg er nødt for å informere SFO, slik at de er litt ekstra påpasselig med hvor barnet mitt befinner seg. De har vært sløve på det i det siste, og har hatt flere oppringninger fordi de ikke har kontroll på hvor barnet er. Kjenner suget i magen hver gang de ringer og tenker nå har han vært der.

Vi lever normalt i hverdagen, barnet mitt husker ikke den vonde tiden, var så liten. Det var ikke snakk om utstrakt fysisk vold, men ondskapsfulle ting. Jeg vet hvordan han har hevnet andre an har bært nag til. Han ødelegger liv, uten at de engang vet det er han.

Våknet i natt av flere smell mot husveggen i natt...aner ikke hvor det kom fra, så fotspor i snøen ut mot gaten men ingen å se. Var det ham eller var det bare noen ungdommer som drev gjøn med meg? Fikk ikke sove etterpå, hjertet banket så fort og jeg var urolig.

Hater at han eksisterer, hater at han klarer å opprøre meg og hater at han klarer å skape slik frykt. Jeg er ikke så redd for meg selv, men jeg er redd for at mitt barn skal oppleve ham og hans ondskap.

Jeg er glad jeg aldri gav etter for presset hans, jeg er glad jeg kjempet imot for å beskytte barnet mitt. Jeg er glad jeg ble trodd, selv om det tok lang tid. Jeg er glad jeg var så sterk og ikke lot meg selv gå under. Han er sta, men jeg er mer sta.

Tross all elendigheten han prøvde å dra oss inn i, har jeg et velfungerende empatisk barn, jeg har skaffet meg nye gode venner, en god jobb og vi har et bra liv.

Med noen flashbacks innimellom, hvor han minner meg om fortiden. Jeg er mor til hans barn, som jeg tok fra ham og det vil han nok aldri glemme!

Videoannonse
Annonse
Gjest hinnusti
Skrevet

Føler med deg og håper du får fred for han i fremtiden. Kanskje vil det hjelpe om politiet "minner han på" besøksforbudet?

Ellers tror jeg nok at jeg hadde alliert meg med en motorsykkelklubb eller lignende om jeg hadde en slik x..

Skrevet

Føler med deg og håper du får fred for han i fremtiden. Kanskje vil det hjelpe om politiet "minner han på" besøksforbudet?

Ellers tror jeg nok at jeg hadde alliert meg med en motorsykkelklubb eller lignende om jeg hadde en slik x..

Oppi alt du skriver av vonde ting, så synes jeg din beskrivelse av en psykopat er veldig bra.

Ikke gi deg. Jeg har en bekjent som har opplevd ds. Barna er nå i gang med egne studier og deres liv ser ut til å ha funket bra. Men hun har tatt støyten på vegne av sitt "gull" (barna).

Hun har brukt alle de hjelpemidlene hun har kunnet i alle år. Barnevern, familierådgiving, politi, oa. som jeg ikke vet om. Mannen hennes sto også slik aom din utfor hjemmet deres, utenfor barnas skole. Det er terror.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...