Lillemus Skrevet 1. februar 2010 Skrevet 1. februar 2010 Har lest i sengetøystrådene og ser at utrolig mange har eget sengetøy for gjester - er det vanlig?! Her brukes det om hverandre - dvs. jentungen får ha Hannah Montana-sengetøyet sitt i fred, men jeg tar nå det første jeg finner i skuffen når jeg skal legge på sengetøy til gjestene. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 1. februar 2010 Skrevet 1. februar 2010 Ikke mer komplisert enn at jeg lar være å legge på ManU-sengetøy til bestemor eller rosa prinsesser til morfar - og at vårt sengetøy til dobbeltsenga er lengre (220 cm) - og de bruker jeg bare til lange dyner. De sengesettene som er igjen, er dermed definert som sengetøy til gjester, 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 1. februar 2010 Skrevet 1. februar 2010 Jeg har eget, men det er bare av praktiske årsaker. Vi har dobbeltdyne, i begge gjestesengene er det enkle dyner. Gjestesengene står nede, dermed er det sengetøyet der, vi har senga vår oppe, dermed sengetøyet til dobbeltdyna oppe. Guttungen har sitt sengetøy i skapet sitt, det er sånn typisk barnesengetøy. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 1. februar 2010 Skrevet 1. februar 2010 Nei, her brukes sengetøyet om hverandre. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 1. februar 2010 Skrevet 1. februar 2010 Vi har ikke eget sengetøy for gjester. Dog har vi sengetøy i to lengder, da vi voksne har 2,20-dyner, og det er jo litt tungvint. 0 Siter
Speak Skrevet 1. februar 2010 Skrevet 1. februar 2010 Det gjør jeg også. De trenger vel ikke noe bedre eller dårligere enn oss andre. Men vi voksne har dobbeltdyne, så vi har jo da vår for oss selv. 0 Siter
Gjest Niccola Skrevet 1. februar 2010 Skrevet 1. februar 2010 Har ikke egentlig eget sengetøy til gjester, men velger de settene vi sjelden/aldri bruker selv uansett. 0 Siter
frosken Skrevet 1. februar 2010 Skrevet 1. februar 2010 Jeg stoler på at vaskemaskinen min vasker sengetøyet rent, og bruker alle sengesett også til gjester. 0 Siter
Gjest majas mamma Skrevet 1. februar 2010 Skrevet 1. februar 2010 Vår dobbeltsengdyne er så stor at det må spleises sammen to dynetrekk. Vesla har eget sengetøy, alt fra Hannah Montana, Bratz til OleBrumm, som er hennes!! De andre som da ikke blir brukt så mye blir gjestesengetøy og ligger i skapet på gjesterommet. Enkelt og praktisk. 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 1. februar 2010 Skrevet 1. februar 2010 Jeg har ikke vært vant til det, men nå bor jeg alene og når barna mine eller andre gjester overnatter er det gjerne slik at jeg ikke tar det som jeg bruker til daglig. Alt sengetøyet ligger i samme skap og jeg er forlengst over den perioden med rosa prinsesser, Barbie eller Supermann;-) Når min mor kommer på besøk låner hun min seng og da bruker jeg mitt sengetøy;-) Har kanskje noe med matchende farger å gjøre, og dette er luksus som jeg aldri tenkte på den gangen jeg hadde familie og barn boende hjemme. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 1. februar 2010 Skrevet 1. februar 2010 Vi bruker de sengetøyene som ikke er utslitt, men som vi ikke vil bruke selv lenger til gjester. Hehe. Kan være at de har revnet bittelitt i sømmen ved åpningen, eller at vi kun har et dynetrekk igjen osv. Har bare et par sett til gjester nå da. Ikke så ofte vi har gjester på overnatting. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 1. februar 2010 Skrevet 1. februar 2010 Tenker som så at barne-sengesett ikke er like morsomt for voksne i ligge i, så de er forbeholdt barna. Sengeklærne til gjestene er annen størrelse enn sengeklærne mannen og jeg bruker - derfor har vi egne sengeklær til gjester. (Faktisk har gjesten våre gamle sengeklær - hysj...) 0 Siter
astridny Skrevet 1. februar 2010 Skrevet 1. februar 2010 Mine gjester får mine sengtøy som jeg brukte før jeg flyttet sammen med drømmemannen min :-) 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 1. februar 2010 Skrevet 1. februar 2010 Samme her.. Eneste som fikk eget sengetøy var Mormor. ;p 0 Siter
Gjest fattigmor Skrevet 1. februar 2010 Skrevet 1. februar 2010 jeg finner fram,det fineste settet og fineste soverom. Det vil si: det eneste store soverommet vi har..så ligger vi selv på gjesterommet! Det skjer bare noen ganger i året,så da er det helt greit og gjestene våre koser seg:o) 0 Siter
morsan Skrevet 1. februar 2010 Skrevet 1. februar 2010 Mine gjester får mine sengtøy som jeg brukte før jeg flyttet sammen med drømmemannen min :-) Det sengetøyet jeg hadde den gangen er forlengst utslitt;-) 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 1. februar 2010 Skrevet 1. februar 2010 Det er vel kanskje naturlig at sett man har to av blir på ens egen seng, mens enslige sett blir brukt på gjesterommet? 0 Siter
morsan Skrevet 1. februar 2010 Skrevet 1. februar 2010 Det er vel kanskje naturlig at sett man har to av blir på ens egen seng, mens enslige sett blir brukt på gjesterommet? Svaret ditt forutsetter at en gjesteseng alltid er en enkeltseng :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.