Gå til innhold

NHD: Akatisi?

Anbefalte innlegg

Gjest atypikum
Skrevet

Hvis det er denne som plager meg:

1. Er det noe som kan gå over av seg selv etter en stund? (Tror ikke jeg orker å ha det sånn så veldig lenge akkurat).

2. Finnes det noe "motgift" som kan virke på dette?

3. Er det noe som går over om man slutter med medisinen?

4. Bør man si dette til legen sin med en gang, eller kan jeg vente og se?

Videoannonse
Annonse
Gjest atypikum
Skrevet

Jeg ble bedre når jeg reduserte ad

Jeg har et problem. Det er hundre ganger verre å ha de psykiske smertene jeg har uten AP. Samtidig er det sånn ca uutholdelig. Jeg greier jo ikke å være i ro, tror jeg holder på å bli sprø X 5?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. Er det noe som kan gå over av seg selv etter en stund? (Tror ikke jeg orker å ha det sånn så veldig lenge akkurat).

S: Det kan går over, men sansynligheten er større for at det vedvarer.

S: Nei.

S: Det er doseavhengig. Lavere doser gir mindre plager. Om en slutter, forsvinner akathisien.

S: Fortell det neste gang dere møtes. Ingen hast, men heller ingen grunn til å holde det skjult.

Gjest bølger
Skrevet

Jeg har et problem. Det er hundre ganger verre å ha de psykiske smertene jeg har uten AP. Samtidig er det sånn ca uutholdelig. Jeg greier jo ikke å være i ro, tror jeg holder på å bli sprø X 5?

Kanskje du kan prøve en annen AP som ikke gir de bivirkningene.

Gjest atypikum
Skrevet

S: Det kan går over, men sansynligheten er større for at det vedvarer.

S: Nei.

S: Det er doseavhengig. Lavere doser gir mindre plager. Om en slutter, forsvinner akathisien.

S: Fortell det neste gang dere møtes. Ingen hast, men heller ingen grunn til å holde det skjult.

Okey og takk =). Da ble jeg mye klokere og beroliget :)

Gjest atypikum
Skrevet

Kanskje du kan prøve en annen AP som ikke gir de bivirkningene.

Har forsøkt mange typer. Denne er den som virker best og til nå har minst bivirkninger til tross for denne akasien (eller hva det nå var den het =).

Jeg får holde ut en stund til å se om det går over. Er jo en mester i å "holde ut" etter mange år med psykdom :-)

Gjest bølger
Skrevet

Har forsøkt mange typer. Denne er den som virker best og til nå har minst bivirkninger til tross for denne akasien (eller hva det nå var den het =).

Jeg får holde ut en stund til å se om det går over. Er jo en mester i å "holde ut" etter mange år med psykdom :-)

Håper det roer seg etter en stund. Det er iallefall veldig ubehagelig å ha

det slik.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...