Gå til innhold

Foreldrefellesskap ang alder for mobiltlf?

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Det er vel i utgangspunktet bare en fordel at barn har en mobiltelefon med seg, slik at de kan få tak i foreldre, og foreldre kan få tak i ungene?''

Mener du virkelig det?

Jeg mener det er en fordel at barna mine venner seg til å holde/gjøre avtaler uten til enhvertid å ha mobiltelefon på seg.

Jeg er enig med deg.

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

9

• Katt-ja

6

• morsan

4

• Liliaceae

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hei Elextra,

Det ene ekskluderer vel ikke det andre? Mobiltelefoner gir trygghet og fleksibilitet.

Med vennlig hilsen

Jeg ønsker at mine barn skal bli selvstendige mennesker med evnen til å passe på seg selv. Jeg ønsker derfor at de skal være i stand til å holde en avtale uten å måtte bli ringt etter. Når de har vist meg at de kan dette, får de mobiltelefon.

Skrevet

Jeg ønsker at mine barn skal bli selvstendige mennesker med evnen til å passe på seg selv. Jeg ønsker derfor at de skal være i stand til å holde en avtale uten å måtte bli ringt etter. Når de har vist meg at de kan dette, får de mobiltelefon.

Akkurat det sa jeg til 8,5-åringen min i går, - at først skulle hun lære klokka skikkelig ved å bruke armbåndsuret, og så skulle hun vise at hun kunne holde avtaler - og SÅ kunne vi begynne å tenke på mobil - men det blir ikke før tiårsdagen altså.

Skrevet

Det tror jeg fungerer dårlig. Jeg hadde ikke likt det i hvert fall.

Det eneste vi har bestemt i fellesskap var verdi på bursdagspresanger.

Skrevet

Nei, det har jeg ingen erfaring med - heldigvis! Jeg vil selv bestemme når mitt barn skal få mobiltlf., og jeg er lei hysteriske foreldre :-/

Skrevet

Mobil er jo bare helt supert for unger, du kan ringe så vet du hvor du har dem og at alt er i orden. Man kan ringe når middagen er ferdig og når ungene skal inn om kvelden. Hvorfor er det så gærnt at unger har mobil egentlig.

Det jeg ønsker meg aller mest av nyvinninger er en slags fjernkontroll til unger (les: (halv)voksne unger) - hvor jeg kan sjekke om de har det bra - uten å snike på dem eller mase på dem :-) Grønt, orange eller rødt lys!

Skrevet

Det jeg ønsker meg aller mest av nyvinninger er en slags fjernkontroll til unger (les: (halv)voksne unger) - hvor jeg kan sjekke om de har det bra - uten å snike på dem eller mase på dem :-) Grønt, orange eller rødt lys!

Du får bedøve dem og sette inn en micro-chip med både GPS og termometer og stressmåler! :-)

Skrevet

Akkurat det sa jeg til 8,5-åringen min i går, - at først skulle hun lære klokka skikkelig ved å bruke armbåndsuret, og så skulle hun vise at hun kunne holde avtaler - og SÅ kunne vi begynne å tenke på mobil - men det blir ikke før tiårsdagen altså.

''men det blir ikke før tiårsdagen altså.''

Hos oss også gjentok vi dette mantraet:-) Men så ga vil likevel mobil til jul da han var ca 9,5 år - rett og slett fordi vi ville at dette skulle være en positiv overraskelse.

Skrevet

Du får bedøve dem og sette inn en micro-chip med både GPS og termometer og stressmåler! :-)

hi-hi!

Skrevet

Nei. Og jeg synes heller ikke at dette er noen avgjørelse som hører hjemme i et gruppe-fellesskap.

Dette er en ting som hver familie får ta stilling til selv ettersom hva som passer best for akkurat dem.

Skrevet

Nå nærmer vi oss :-)

Skrevet

''men det blir ikke før tiårsdagen altså.''

Hos oss også gjentok vi dette mantraet:-) Men så ga vil likevel mobil til jul da han var ca 9,5 år - rett og slett fordi vi ville at dette skulle være en positiv overraskelse.

Tenker han ble glad da!!!!

Skrevet

Tenker han ble glad da!!!!

Ja, det var stas å få mobil, men den ble ikke brukt så mye til _ringing_, da. Det var mest stas med spill, ringelyder og kamera!! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...