Gå til innhold

Hva inspirerer deg når du skal velge passord?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ofte står jeg helt fast, og aner ikke hva jeg skal skrive for noe. Det går en del i gamle passord, men med nye tall. I det siste har jeg brukt passord fra fjerne steder i verden, og rare hovedsteder.

Hvor finner dere inspirasjonen?

Gjest Linnea79
Skrevet

Det enkle er ofte det beste tenker jeg. pleier å bruke navnet på en venn og alderen.

Gjest Melis34
Skrevet

Det enkle er ofte det beste tenker jeg. pleier å bruke navnet på en venn og alderen.

Kan være så mangt......

Skrevet

ja, men når de blir eldre er det jo ikke så enkelt lenger ;)

Gjest Linnea79
Skrevet

ja, men når de blir eldre er det jo ikke så enkelt lenger ;)

Da kan du allerede passordet utenatt;-)

Skrevet

Da kan du allerede passordet utenatt;-)

Men hvis du har glemt det, eller surrer med hva som var det riktige passordet og tenker at det er alderen på vennen din, så blir jo det feil. Har gjort den feil selv, og nå forsøker jeg å finne andre passord.

Skrevet

Jeg tok for lenge siden et pasord som få kan assosiere med meg eller plassen jeg bor. Jeg prøver stort sett å bruke det samme, men noen ganger må man ha et bestemt antall tall/bokstaver. Hvem kan huske 20 passord?

På jobb er det en plage at vi må bytte passord så ofte, og som regel kan vi ikke bruke de 5 siste vi har hatt. Jeg pleier bruke det amme tallet og så varierer jeg bokstavene. Mange av mine kolleger har faste bokstaver ogendrer tallene.

Gjest Linnea79
Skrevet

Men hvis du har glemt det, eller surrer med hva som var det riktige passordet og tenker at det er alderen på vennen din, så blir jo det feil. Har gjort den feil selv, og nå forsøker jeg å finne andre passord.

Navnet og fødselsdato på noe du har kjært?

Skrevet

Jeg har et fast som jeg stort sett bruker overalt evt. med et nr. bak. På jobben har jeg et annet fast som vi må skifte annenhver mnd eller noe sånt og da endrer jeg bare nr bak på det også. :o)

Min kjære kom forøvrig med et godt forslag forleden dag - finn en setning, f.eks. Jeg Digger Dol 4 Ever og bruk forbokstavene, ergo blir passordet JDD4E - vanskelig å knekke, umulig å gjette, men egentlig lett å huske for en selv. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...