Gå til innhold

NHD. Økende selvmordstanker etter terapi

Anbefalte innlegg

Gjest mvh lille meg
Skrevet

Jobber i terapi hos psykiater med traumer fra barndommen... Har fått økende selvmordstanker etter at jeg begynte med dette. Er det "normalt?"

Videoannonse
Annonse
Gjest hypnotika
Skrevet

Om dette er normalt kan jeg ikke si, men jeg fikk også selvmordstanker/handlinger da jeg startet i terapi. Den terapien ser jeg idag var veldig skadelig for meg. Terapeuten gikk hardt på meg om å fortelle om overgrep fra barndommen, og jeg ble veldig syk.

Nå vet ikke jeg hvilken terapi du får, men ligner den på noe av dette så skal du være varsom. At jeg er i live idag takker jeg ihvertfall ikke den første terapeuten for...

Skrevet

høres normalt ut. Ta det opp med behandleren din, det er viktig.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er helt vanlig. Når en prøver å bryte ned psykens egne forsvarsverk/helbredende evne, kommer det vonde opp i dagen.

Gjest mvh lille meg
Skrevet

Dette er helt vanlig. Når en prøver å bryte ned psykens egne forsvarsverk/helbredende evne, kommer det vonde opp i dagen.

Mener du det er uheldig og skadelig å prate om traumatiske barndommsminner i terapi??

Gjest se fremover
Skrevet

Mener du det er uheldig og skadelig å prate om traumatiske barndommsminner i terapi??

Hva tenker du selv om å prate og prate om alt det vonde som har skjedd?

Jeg har aldri helt skjønt den formen for behandling.

Slikt kan man like gjerne bruke venner til.

Det må vel være mer konstruktivt å finne strategier for å takle hverdagen man lever i.

Hvis man bruker tiden på å fokusere på det vonde, så kan jo det lett bli for overveldende å ta innover seg.

Det er iallefall min opplevelse. Det beste er å gå videre, fortiden kan man uansett ikke gjøre noe med.

Skrevet

Ja, du må bare prøve å gripe fatt i det du blir kontfontert med, for å komme videre, før det gripper fatt i deg, for å si det slik.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...