Gå til innhold

Hva skal jeg velge?

Gjest det er vanskelig å velge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er voksen og bor alene. Har barn i tyveårene, men ingen svigerbarn eller barnebarn.

Jeg vurderer å flytte og lurer på om jeg skal kjøpe meg et lite hus på landet. Lurer på om jeg skal prøve å kjøpe meg et billig hus et landlig sted og hybelleilighet i byen istedenfor den 70 kvm leiligheten jeg bor i nå (den er ikke i blokk og er dyr).

Jeg jobber en del hjemme, men også en del i byen.

Skrevet

Jeg hadde nok tenkt over følgende:

Blir det mye vedlikehold med et hus på landet? Selv et lite hus trenger ettersyn..

Blir det ensomt å bo på landet, uten nettverk, eller har du allerede et sted du kan tenke deg å flytte til, hvor du også kjenner andre?

Med to hushold blir det jo dobbelt så mye av mange ting som du må ha: møbler, kjøkkenustyr, håndklær, sengetøy osv.. Har du fremdeles råd til å reise, nyte livet og slike ting? Eller vil de to hushold være for økonomiske "krevende?"

Skrevet

Jeg hadde nok tenkt over følgende:

Blir det mye vedlikehold med et hus på landet? Selv et lite hus trenger ettersyn..

Blir det ensomt å bo på landet, uten nettverk, eller har du allerede et sted du kan tenke deg å flytte til, hvor du også kjenner andre?

Med to hushold blir det jo dobbelt så mye av mange ting som du må ha: møbler, kjøkkenustyr, håndklær, sengetøy osv.. Har du fremdeles råd til å reise, nyte livet og slike ting? Eller vil de to hushold være for økonomiske "krevende?"

Jeg har ikke et sted jeg tenker spesielt på, og dette med nettverk opptar meg. Jeg er redd jeg kan bli ensom.

Møbler og slike ting tror jeg ikke blir noe problem. Jeg er ikke kravstor. Sengetøy og håndklær bruker jeg neppe mer av to steder enn en.

Skrevet

Følg hjertet og magefølelsen!

Hvis du ikke gjør det nå, når da?

Hvis du ikke trives på landet, går det alltids an å flytte til byen igjen :-)

Lykke til!

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Jeg har ikke et sted jeg tenker spesielt på, og dette med nettverk opptar meg. Jeg er redd jeg kan bli ensom.

Møbler og slike ting tror jeg ikke blir noe problem. Jeg er ikke kravstor. Sengetøy og håndklær bruker jeg neppe mer av to steder enn en.

Husk å ta med kommunale avgifter og strøm og forsikring og slike ting begge steder da! Og ta med i beregninga om du har lett for å bli kjent med nye folk, så du ikke blir sittende alene i det nye huset. Hvis du ikke liker deg best alene da, noen gjør jo det også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...