Gå til innhold

Hva baserer du dette på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Du og andre har lenge sagt jeg ikke følger råd.. Jeg skjønner ikke helt hva dere mener. For jeg prøver så godt jeg kan. Derfor blir jeg helt forvirra av det, og jeg føler meg dum og mislykket.

Jeg velger å ta det opp med en gang, vil gjerne bli ferdig med det og gå videre. For det er iallfall noe jeg ikke ser, som dere tydeligvis ser. Håper det blir tatt positivt i mot, så skal jeg la være å mase på en stund. ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ett av rådene du har fått er å ikke starte så mange tråder, men dette fortsetter du med hele tiden. Akkuratt som om du sloss om oppmerksomhet. Og før var du veldig ivrig på å få svar om og om igjenn på det samme.

Ikke ment som ondsinnet kritikk. Du virker jo som en hyggelig person.:)

Gjest tea-anett
Skrevet

På meg virker det som om du er mer opptatt av spørsmålet enn av svaret.

Skrevet

Ett av rådene du har fått er å ikke starte så mange tråder, men dette fortsetter du med hele tiden. Akkuratt som om du sloss om oppmerksomhet. Og før var du veldig ivrig på å få svar om og om igjenn på det samme.

Ikke ment som ondsinnet kritikk. Du virker jo som en hyggelig person.:)

Neida, skjønner det ikke er vondt ment ;-) jeg ønsker ærlige tilbakemeldinger på dette. Jeg vil forstå det, for jeg har lurt på det en god stund.. Eneste jeg tenker er å komme videre, legge ting bak meg, og så blir det bare mislykket.. Så noe gjør jeg galt. Nhd har sagt det han også. Og når HAN gir opp, blir jeg frustrert. Hva er poenget med å søke terapi da liksom. Begynner virkelig å lure på om jeg rett og slett ER dum, slik andre har sagt.

Skrevet

På meg virker det som om du er mer opptatt av spørsmålet enn av svaret.

Jeg er i grunn ikke det.. Opplever at jeg baler fælt.. For jeg vil men får det ikke til..

Dette håper jeg at nhd vil ta seg tid til å svare på.. Om han så måtte kjefte på meg..

Skrevet

Hei,

Håper du bor godt og at det går bra med barna dine.

Ser du har kommet med mange konstruktive innspill i andres tråder i det siste.

Et av rådene du har fått er å _ikke_ starte tråder som denne. Den handler i stor grad om noe så uvesentlig som hva alskens annonyme DOLere mener om deg.

Spørsmålet er difust og du kommer ikke til å lære noe av svarene. Snarere vil du bli mer forvirret.

Øv deg heller på å bli mindre avhengig av 'hele verdens' anerkjennelse.

Så skynd deg nå inn på WebMasters forum og be ham slette denne tråden! Du kommer ikke til å ha noe glede av den.

mvh

Skrevet

Hei,

Et av rådene du har fått er å _ikke_ starte tråder som denne. Den handler i stor grad om noe så uvesentlig som hva alskens annonyme DOLere mener om deg.

Spørsmålet er difust og du kommer ikke til å lære noe av svarene. Snarere vil du bli mer forvirret.

Så skynd deg nå inn på WebMasters forum og be ham slette denne tråden! Du kommer ikke til å ha noe glede av den.

mvh

Jeg ønsket å vite det fordi jeg ikke vil gjøre de samme feilene.. For jeg vil så gjerne videre.. Jeg blir oppgitt av det.

Å be om sletting tør jeg i hvert fall ikke.. Dessuten skjønner jeg ikke hva som er negativt med den? Var det den slags spørsmål nhd ikke ville ha noe av da eller? Da må jeg i såfall beklage og håpe at han ser bort fra den. For jeg vil ikke bli ute stengt.. Det gir meg MYE å delta på andre forum.

Jo, vi har det ellers greit. Barna vil helst flytte i går ;-) Det meste er i boks. Har igjen skolen her vi bor nå. I dag har jeg pakket det meste i stua også.

Skrevet

Jeg ønsket å vite det fordi jeg ikke vil gjøre de samme feilene.. For jeg vil så gjerne videre.. Jeg blir oppgitt av det.

Å be om sletting tør jeg i hvert fall ikke.. Dessuten skjønner jeg ikke hva som er negativt med den? Var det den slags spørsmål nhd ikke ville ha noe av da eller? Da må jeg i såfall beklage og håpe at han ser bort fra den. For jeg vil ikke bli ute stengt.. Det gir meg MYE å delta på andre forum.

Jo, vi har det ellers greit. Barna vil helst flytte i går ;-) Det meste er i boks. Har igjen skolen her vi bor nå. I dag har jeg pakket det meste i stua også.

Dette handler egentlig ikke om hva alle andre her mener om deg. Men hva du mener selv. Og hva du mener _om_ deg selv.

Det er ikke NHD eller andre DOLere du plager med denne type spørsmål. Det er deg selv.

Du kan diskutere disse tingene med deg selv og hele internett langt inn i 5. evighet uten å bli det minste klokere.

For min del må du gjerne starte 30 slike tråder i timen. Det plager ikke meg. Jeg logger bare av og tar meg en joggetur i stedet.

Men jeg synes det er dumt for deg at du sløser vekk krefter på ting som ikke gir noe, men tvert imot river ned. Og jeg ønsker og unner deg noe bedre.

Du trenger ikke vite alt, forstå alt eller ha alt avklart for å kunne gå videre. Og du trenger over hodet ikke forstå hva alle på DOL føler og mener, ikke en gang NHD. Dessuten trenger du ikke hele DOLs forståelse og anerkjennelse.

Aksepter å leve med usikkerhet, også usikkerhet mhp relasjoner.

Jeg og alle andre her inne på DOL er i realiteten ganske uvesentlige for deg. Ingen av oss hjelper deg med flyttelasset. Ingen av oss tar med ungene dine på tur. Ingen av oss jobber med deg. Ingen av oss gir deg ekte klemmer.

De viktige tingene i livet finner du ikke på dataskjermen.

---

Så da har jeg gitt deg noen råd:

Ta lang fart og drit i disse temaene. Stryp denne tråden og diskusjonen.

Om du synes dette er vettuge råd, er opp til deg. Om du ønsker å følge noen av mine forslag, er også helt og holdent opp til deg.

Jeg blir ikke skuffet eller fornærmet om du synes dette er toskete og ikke vil høre på noe av det jeg skriver.

Livet mitt tusler videre uavhengig av hva du mener om meg og mine synspunkter. Akkurat som ditt liv rusler avgårde samme hva jeg måtte mene.

Ha det veldig godt.

mvh

Skrevet

Håper jeg med det får bli.. Betyr mye for meg fordi jeg synes det går så bra nå og løfter meg opp. Jeg kobler rett og slett ikke..beklager.. *sint på meg sjøl*

Pielill - jeg får ikke svart deg - men tusen takk skal du ha og god natt til deg;-)

Gjest blir du aldri ferdig?
Skrevet

Gjeeesp.... Nå igjen?

Skrevet

Jeg er i grunn ikke det.. Opplever at jeg baler fælt.. For jeg vil men får det ikke til..

Dette håper jeg at nhd vil ta seg tid til å svare på.. Om han så måtte kjefte på meg..

''Dette håper jeg at nhd vil ta seg tid til å svare på.. Om han så måtte kjefte på meg..''

Ja, for negativ oppmerksomhet er jo også oppmerksomhet.... Det viktigste for deg er at han ser deg, hører deg, svarer deg, osv.

Hvorfor egentlig?

Skrevet

Neida, skjønner det ikke er vondt ment ;-) jeg ønsker ærlige tilbakemeldinger på dette. Jeg vil forstå det, for jeg har lurt på det en god stund.. Eneste jeg tenker er å komme videre, legge ting bak meg, og så blir det bare mislykket.. Så noe gjør jeg galt. Nhd har sagt det han også. Og når HAN gir opp, blir jeg frustrert. Hva er poenget med å søke terapi da liksom. Begynner virkelig å lure på om jeg rett og slett ER dum, slik andre har sagt.

''Og når HAN gir opp, blir jeg frustrert. Hva er poenget med å søke terapi da liksom. Begynner virkelig å lure på om jeg rett og slett ER dum, slik andre har sagt.''

For all del... søk terapi. Gjerne kombinert med medisiner.

Gjest observer
Skrevet

Har du hørt om metaperspektiv? Å stille seg i en ytre observerende posisjon og se på seg selv og samspillet.

Med denne tråden starter/gjentar du for n-te gang nettopp det som du er rådet til ikke å gjøre.

Til nå har det gått greit med deg og brukerne på DOL. Nå oppfører du deg slik at tidligere negative tilbakemeldinger begynner å komme igjen.

NHD har sagt tydelig at du skal være mindre på DOL. At du kan svare på dette forum, men ikke stille stadig nye spørsmål om deg selv.

Hvorfor kan du ikke bare gjøre som du blir bedt om?

Skrevet

Har du hørt om metaperspektiv? Å stille seg i en ytre observerende posisjon og se på seg selv og samspillet.

Med denne tråden starter/gjentar du for n-te gang nettopp det som du er rådet til ikke å gjøre.

Til nå har det gått greit med deg og brukerne på DOL. Nå oppfører du deg slik at tidligere negative tilbakemeldinger begynner å komme igjen.

NHD har sagt tydelig at du skal være mindre på DOL. At du kan svare på dette forum, men ikke stille stadig nye spørsmål om deg selv.

Hvorfor kan du ikke bare gjøre som du blir bedt om?

Metaperspektiv er en velkjent "teknikk". Gjør så godt jeg kan (for å komme meg videre men). Men pielill minnet meg på at jeg bare må lære meg til å la ting ligge.

Skrevet

Metaperspektiv er en velkjent "teknikk". Gjør så godt jeg kan (for å komme meg videre men). Men pielill minnet meg på at jeg bare må lære meg til å la ting ligge.

"men" i parentesen skulle ikke være med men etter den. Kan se negativt ut, var ikke ment slik.

Skrevet

Du blir bedt om å ikke skrive mange innlegg her

MEN gjør det likevel

Du får råd om å ikke spørre om det samme om og om igjen

MEN gjør det likevel

Du får råd om å ikke bare kretse rundt deg selv

MEN gjør det likevel

Osv.

Du følger altså ikke råd som blir gitt deg.

Er det fordi du er uenig i rådene?

Glemmer du dem - dårlig nærhusk?

Leser du dem ikke?

Må si jeg ikke forstår deg helt på dette punktet.

Skrevet

Hei,

mvh

Jeg ser at du har svart meg i dag, under "frosken". Jeg får ikke lest hele innlegget ditt. Lurer på om du kan være så snill og kopiere det jeg ikke får lest under nytt svar til meg i samme tråd. Jeg får lest frem til "jeg tror du møter den motbør, kritikk" osv.

Gjest Elextra
Skrevet

Dette handler egentlig ikke om hva alle andre her mener om deg. Men hva du mener selv. Og hva du mener _om_ deg selv.

Det er ikke NHD eller andre DOLere du plager med denne type spørsmål. Det er deg selv.

Du kan diskutere disse tingene med deg selv og hele internett langt inn i 5. evighet uten å bli det minste klokere.

For min del må du gjerne starte 30 slike tråder i timen. Det plager ikke meg. Jeg logger bare av og tar meg en joggetur i stedet.

Men jeg synes det er dumt for deg at du sløser vekk krefter på ting som ikke gir noe, men tvert imot river ned. Og jeg ønsker og unner deg noe bedre.

Du trenger ikke vite alt, forstå alt eller ha alt avklart for å kunne gå videre. Og du trenger over hodet ikke forstå hva alle på DOL føler og mener, ikke en gang NHD. Dessuten trenger du ikke hele DOLs forståelse og anerkjennelse.

Aksepter å leve med usikkerhet, også usikkerhet mhp relasjoner.

Jeg og alle andre her inne på DOL er i realiteten ganske uvesentlige for deg. Ingen av oss hjelper deg med flyttelasset. Ingen av oss tar med ungene dine på tur. Ingen av oss jobber med deg. Ingen av oss gir deg ekte klemmer.

De viktige tingene i livet finner du ikke på dataskjermen.

---

Så da har jeg gitt deg noen råd:

Ta lang fart og drit i disse temaene. Stryp denne tråden og diskusjonen.

Om du synes dette er vettuge råd, er opp til deg. Om du ønsker å følge noen av mine forslag, er også helt og holdent opp til deg.

Jeg blir ikke skuffet eller fornærmet om du synes dette er toskete og ikke vil høre på noe av det jeg skriver.

Livet mitt tusler videre uavhengig av hva du mener om meg og mine synspunkter. Akkurat som ditt liv rusler avgårde samme hva jeg måtte mene.

Ha det veldig godt.

mvh

Godt innlegg - signerer rådene dine!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...