Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 3 unger som alle svømmer minst 3 dager i uka hver.

Til når har jeg vasket badetøy og håndkle hver gang, men er det egentlig nødvendig?

Hadde kanskje holdt med å vaske ved ukeslutt? Hadde jo spart meg for en del vask, for ikke å snakke om å passe på å få vasket og tørket så alt er klart til neste svøm.

Gjest skylle det godt
Skrevet

Hvis badedrakten skylles godt etter bruk, kan den godt bare tørkes mellom hver gang i uken, og heller legges til vask feks i helgen.

Håndkleet kan også godt brukes og tørkes to-tre ganger hvis det ikke har ligget på gulvet.

Det er en god måte å spare tid og miljø på.

Gjest skylle er helt fint
Skrevet

Badetøy kan helt fint bare skylles og tørkes, og man trenger strengt tatt ikke vaske håndklærne heller for hver gang (hvis de ikke legger dem på gulvet og tråkker på dem, da).

Bare husk å skylle badetøyet i kun kaldt vann; badetøy som brukes i klorvann blir utrolig fort slitt og "råttent" i stoffet om man bruker varmt vann å skylle med. (Dette ifølge min aktivt svømmende venninne.)

Skrevet

Dette blir jo ikke spesielt møkkete, så jeg synes at en gang i uka holder:-) Men det er viktig at dette blir hengt opp til tørk med en gang. (Fant en trenings t-shirt i baggen min i helgen. Den hadde vært der siden fredag:-(

Skrevet

Du bør hvertfall skylle badetøyet godt, så ikke det bli misfarget av kloren... *klok av skade*...

:.0)

Skrevet

Jeg svømmer en gang i uka, men vasker ikke badedrakten etter hver gang. Skyller den godt når jeg kommer hjem og henger den til tørk på badet. Håndklær som ikke har vært på golvet vaskes etter 3-4 gangers bruk. Badedrakten vaskes når jeg vasker klær som skal på samme temperatur.

Gjest Elextra
Skrevet

Vi skyller bare badetøyet. Hvis man vasker i maskin hver uke blir det vel fort slitt?

Håndklærne vaskes ofte hver gang, men det er egentlig mest fordi jeg ikke har noe sted å oppbevare dem ellers ;). Men ikke så sjelden har jeg plukket dem opp fra skittentøyet når guttene (nå gutten) skal på svømming igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...