Gå til innhold

For et deilig ruskevintervær!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våknet opp i 7.tida og kikket ut: Enda mer snø! Og veien var ikke brøytet. Minus 8,5 grader - vind og snøføyk.

I dag er det bare herlig, jeg hadde for lenge siden satt av denne dagen til hjemmekontor - så i dag trengte jeg ikke å grave frem bilen og skrape is. Da skolebarna hadde stampet seg i vei gjennom laussnøen, kledte vi på oss godt (5-åringen og jeg), tok på ski og gikk på ski til barnehagen. Moro!

Jeg hadde tatt med sekk, og tok en liten omvei på ca 30 minutter, og var så innom butikken og handlet. Deretter hjem. Lunt og godt inne!

Ikke noe vits i å måke før vinden har løyet - men det blir vel en runde i kveld.

*nynner på Jeg snører min sekk - og jeg har gode minner om den sangen*

:-)

- og nå meg tilbake til jobbingen!

Skrevet

Veldig så positiv du er i dag da *ler*

Og så en liten treningsøkt på morran da. Flink du:-)

Her har det ENDELIG sluttet å snø. -13 kl. 8 i dag. Kanskje på tide med litt vårvær nå eller???????

Skrevet

Veldig så positiv du er i dag da *ler*

Og så en liten treningsøkt på morran da. Flink du:-)

Her har det ENDELIG sluttet å snø. -13 kl. 8 i dag. Kanskje på tide med litt vårvær nå eller???????

Jeg savner ikke våren nå. Kan ikke huske sist det har ligget snø så lenge her i Kristiansand. Det begynte å snø 16. desember (husker det fordi guttungen skulle på trening, og vi sa han ikke fikk lov i det snøværet som var den kvelden) - og snøen har ligget helt til nå - og det ligger mellom 30 og 90 cm utenfor her (har blåst mye).

Ja - jeg er positiv i dag :-))))

Skrevet

Her er det -12, vindstille og strålende sol fra skyfri himmel. :o) (så hva gjør jeg egentlig på jobb????) Det meldes kaldt i et par uker ennå og så lenge det ikke kommer mer snø passer det meg utmerket at vinteren er sånn som dette. Myyyye bedre dette enn slik de siste vintrene har vært med slaps og sørpe og blautsnø og knapt en dag med under -3.

Skrevet

Jeg tenker at du er litt gal. Egentlig ikke så lite heller.

;)

Sjekk jobbmailen din. :)

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg savner ikke våren nå. Kan ikke huske sist det har ligget snø så lenge her i Kristiansand. Det begynte å snø 16. desember (husker det fordi guttungen skulle på trening, og vi sa han ikke fikk lov i det snøværet som var den kvelden) - og snøen har ligget helt til nå - og det ligger mellom 30 og 90 cm utenfor her (har blåst mye).

Ja - jeg er positiv i dag :-))))

Enig - våren trenger ikke komme ennå. Vil ha mange dager til som vi kan gå på ski og kjøre slalåm.

:)

Skrevet

Her er det -12, vindstille og strålende sol fra skyfri himmel. :o) (så hva gjør jeg egentlig på jobb????) Det meldes kaldt i et par uker ennå og så lenge det ikke kommer mer snø passer det meg utmerket at vinteren er sånn som dette. Myyyye bedre dette enn slik de siste vintrene har vært med slaps og sørpe og blautsnø og knapt en dag med under -3.

Her er det også 12 minus, men blåser og snør som bare rakkern. :(((

I går bestemte jeg meg for at vinteren 2040 skal jeg tilbringe i varmere strøk. Da skal jeg jagge førtidspensjonere meg og ikke være en vinter til i Norge etter det. Banna bein.

Skrevet

;)

Jada, jeg liker å være gal, i alle fall når det gjelder snø. På søndag tok vi på oss skiene og gikk på tur til skolen sammen med en annen familie. Moro!

Har ikke fått noen mail fra deg... :-(

Skrevet

Enig - våren trenger ikke komme ennå. Vil ha mange dager til som vi kan gå på ski og kjøre slalåm.

:)

Jepp! Får prøve oss på en langrennstur til helga. Og så blir det slalåm i vinterferien.

Mannen min er i Østerrike denne uka og renner slalåm :-)

Skrevet

Jada, jeg liker å være gal, i alle fall når det gjelder snø. På søndag tok vi på oss skiene og gikk på tur til skolen sammen med en annen familie. Moro!

Har ikke fått noen mail fra deg... :-(

Øh? Send meg en på onlinemailen min.

Skrevet

Jeg er også veldig glad i skikkelig vintervær og koser meg om dagen. Kulda er jo ikke noe problem, jeg har klær. Skiføret er flott og det er vakkert ute nå.

Skrevet

Øh? Send meg en på onlinemailen min.

Nå kom den. Urtreg mailopplegg :-(

Skal svare.

Gjest annlovinda
Skrevet

Jepp! Får prøve oss på en langrennstur til helga. Og så blir det slalåm i vinterferien.

Mannen min er i Østerrike denne uka og renner slalåm :-)

Til helga skal jeg til trysil og kjøre slalåm - jeg, en venninne og våre to jevngamle barn. Gleder meg, bare håper det ikke blir for kaldt.

Vi har fått gått så mye på langrenn i år, 5 min hjemmefra har vi de flotte løypene. Så vi har gått mye både ettermiddager og helger. Men i dag er det nok litt for kaldt for meg for en langrennstur er jeg redd, blåser en god del også her, i tillegg til at det er kaldt. Over 10 kuldegrader, da koser jeg meg masse med vinteren. Men så deilig å få en skikkelig vinter. :)

Gjest Elextra
Skrevet

Enig i at det er deilig med skikkelig vinter, når det først er denne årstiden. Misliker grått og slaps - hvit vinter er herlig! :-)

Det hjelper jo på at jeg er glad i å gå på ski, og har barn som elsker å leke i snøen! Har ingen problemer med å være ute i kulda, bare jeg er nok kledd.

Elsker sommeren, og føler også at jeg setter enda mer pris på den etter en lang og kald vinter!

Tiddelibom! :-)

Skrevet

Til helga skal jeg til trysil og kjøre slalåm - jeg, en venninne og våre to jevngamle barn. Gleder meg, bare håper det ikke blir for kaldt.

Vi har fått gått så mye på langrenn i år, 5 min hjemmefra har vi de flotte løypene. Så vi har gått mye både ettermiddager og helger. Men i dag er det nok litt for kaldt for meg for en langrennstur er jeg redd, blåser en god del også her, i tillegg til at det er kaldt. Over 10 kuldegrader, da koser jeg meg masse med vinteren. Men så deilig å få en skikkelig vinter. :)

Skia mine står pent brukt i garasjen.... De har ikke blitt luftet i år.

Har hatt så mye sykdom hjemme, så jeg har nesten gitt opp å gå ut.

Skrevet

Utrolig herlig her også. Godt over meteren med snø, strålende sol på helt blå himmel. Sekken er klar for en skitur når jr er ferdig på skolen. Vært ute på ski hver dag nå i det siste. Nyter at det er skikkelig vintervær og ikke bare slaps, is, snø omhverandre:) Venter ikke på våren riktig ennå iallefall!

Skrevet

;)

Nå kom mellomsnuppa hjem fra skolen - med knallrøde kinn og hvit som en snømann over en blå dress. Nå skal vi kose oss litt før lekser og klarinettøving. Eldstemann gikk til en kamerat i stedet for å komme hjem når mammaen for en gangs skyld var hjemme...

*litt snurt*

Skrevet

slaps og sørpe er det værste.

Så denne vinteren her er bare super :-)

Selv om det er litt vel kaldt -17 grader :-)

Skrevet

Kommer masse snø nå! Snaxy er ute med fresen.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...