Gå til innhold

NHD: Nå får du mindre å gjøre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke å hetse noen å mene at noe de foretar seg er sykt. Om en går og spytter på folk med SM-klær så er det noe annet.

Å kalle SM-folk for syke og hevde at de bør settes under tvangsbehandling, framsatt i et offentlig forum, regner jeg for hetsing av en minoritet. Eller er det slik at du mener det er helt i orden å skrive at muslimer er syke i hodet og at de bør tvangsbehandles for religiøse vrangforestillinger?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

5

• Glimtipper

2

• Nils Håvard Dahl, psykiater

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest bort med diktaturet!
Skrevet

Å kalle SM-folk for syke og hevde at de bør settes under tvangsbehandling, framsatt i et offentlig forum, regner jeg for hetsing av en minoritet. Eller er det slik at du mener det er helt i orden å skrive at muslimer er syke i hodet og at de bør tvangsbehandles for religiøse vrangforestillinger?

Nå skal jeg "hetse" deg, DOLine... ved å si at jeg synes DU er meget syk og bør søke behandling blant annet for din rigiditet...

Noe annet ville vært uansvarlig av deg som kvinne og medmenneske. Tenk på dine barn, dine naboer og øvrige familie! Og alle du ellers omgåes!

Huttetu.... for et ekkelt kvinnemenneske du virker som å være! Så sta og rigid, reine diktatoren jo! Du kan da ikke bestemme hva folk skal mene! Dette lukter syk, syk, syk lang vei!

Gjest ytringsfriheten lenge leve
Skrevet

Har ikke sett at det er sagt noe om tvangsbehandling i denne tråden? Grensen for hva en skal kunne tillate seg å si og mene er svært høy i Norge og det er bra. Jeg mener det er ok å mene både at SM, kristentro og islamisme er alt fra sykt til normalt. Hvordan skulle det blitt om visse meninger og forestillinger ikke var tillatt? Skulle man sendt de med disse meningene i fengsel?

Jeg syns nok at ytringsfriheten er viktigere enn hensynet til at noen kan bli støtt.

Skrevet

Nå skal jeg "hetse" deg, DOLine... ved å si at jeg synes DU er meget syk og bør søke behandling blant annet for din rigiditet...

Noe annet ville vært uansvarlig av deg som kvinne og medmenneske. Tenk på dine barn, dine naboer og øvrige familie! Og alle du ellers omgåes!

Huttetu.... for et ekkelt kvinnemenneske du virker som å være! Så sta og rigid, reine diktatoren jo! Du kan da ikke bestemme hva folk skal mene! Dette lukter syk, syk, syk lang vei!

Føles bedre nå?

Skrevet

Har ikke sett at det er sagt noe om tvangsbehandling i denne tråden? Grensen for hva en skal kunne tillate seg å si og mene er svært høy i Norge og det er bra. Jeg mener det er ok å mene både at SM, kristentro og islamisme er alt fra sykt til normalt. Hvordan skulle det blitt om visse meninger og forestillinger ikke var tillatt? Skulle man sendt de med disse meningene i fengsel?

Jeg syns nok at ytringsfriheten er viktigere enn hensynet til at noen kan bli støtt.

''Har ikke sett at det er sagt noe om tvangsbehandling i denne tråden?''

"Behandling" av homofili og SM drøftes ovenfor. Vedkommende mener dog ikke å være kompetent til å vite hva som er riktig behandling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...