Gå til innhold

Er jeg feit?

Gjest deppaog lei meg

Anbefalte innlegg

Gjest deppaog lei meg
Skrevet

Så testen som blinket på forsiden av DOL. Målte livvidden og hoften og fikk 0.9 poeng :- (

Jeg er 175 høy og veide 65 kg med klær i dag. Ribbeinene vises, men magen eser ut. Føler meg som en flodhest, samtidig går det ikke en uke uten at noen skal kommentere at jeg ser tynn ut. I det siste står det over alt at det er en myte at sit-upps hjelper for å få en flat mage. Så hva gjør jeg da? Er bred over hoftene. Beinene stikker ut, men dermed blir det plass til mer fett mellom hoftebeinene.

Videoannonse
Annonse
Gjest tussituss
Skrevet

Hei, må bare svare deg. Ble også fra meg av testen på forsiden her. Fikk 1 og det betyr jo at jeg er overvektig. Er 175 cm som deg og folk sier jeg er slank. Men magen er nok litt for stor synes jeg. Og nå føler jeg meg feit og ekkel:(

Gjest deppaog lei meg
Skrevet

Hei, må bare svare deg. Ble også fra meg av testen på forsiden her. Fikk 1 og det betyr jo at jeg er overvektig. Er 175 cm som deg og folk sier jeg er slank. Men magen er nok litt for stor synes jeg. Og nå føler jeg meg feit og ekkel:(

Jeg syns den testen ikke tar hensyn til benbygninger... Jeg målte bare fra hofteben til ben... Men visst jeg er så brei, så er det vel ikke rart jeg føler meg diger da.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du er normalvektig.

Gjest tussituss
Skrevet

Jeg syns den testen ikke tar hensyn til benbygninger... Jeg målte bare fra hofteben til ben... Men visst jeg er så brei, så er det vel ikke rart jeg føler meg diger da.

Men den testen tar ikke hensyn til høyde og benbygning som du sjølv også sier. Det er jo forskjell på å være 1,50 og 1,70 med de målene jeg fikk, feks?

Gjest blabla77..
Skrevet

Hallo, jeg er 160 og veier 72 kg. Ja jeg vet det er litt for mye,

men feit er jeg ikke. Mannen min elsker formene mine :)

Feit - da vil jeg si sånn 100 kg og mer...

og i forhold til høyden din er du jo perfekt :)

Alle har da litt mage. Bruk hold in strømpebukse om du syns magen buler for mye under kjolen.

Skrevet

Hvor målte du? Jeg synes det er vanskelig å vite hvor man skal måle.

Ellers er jo dette et mål på om fettet er riktig fordelt. Du hor normalvektig BMI, men det har vist seg at fordelingen av fettet er viktig for helsen.

Du kan også sjekke om midjemålet ditt er innenfor "grensene" For kvinner skal helst midjemålet være under 80 cm, men i hvertfall under 88 cm.

Forøvrig vil det hjelpe på midjemålet å trene, i tillegg til at trening vil få deg til å se mindre spinkel ut på andre deler av kroppen. Her er en grei artikkel om dette temaet:

http://www.nrk.no/bedrepuls/article/page/view/1.6453937

Gjest deppaog lei meg
Skrevet

Men den testen tar ikke hensyn til høyde og benbygning som du sjølv også sier. Det er jo forskjell på å være 1,50 og 1,70 med de målene jeg fikk, feks?

Synes jeg med. Om jeg skal bli smalere må jeg rett og slett slipe ned hoftebeina...

Skal prøve å glemme den dumme testen.

Skrevet

Den testen der gir jeg ikke mye for. Gå heller etter at kvinner ikke bør ha et midjemål på over 80 cm, det er nok mer å stole på.

Selv ligger jeg riktignok på riktig side på den testen, men at jeg skulle vært sunnere enn jeg er nå med mer fett på hofter og bak enn jeg har nå, det er nemlig gjerne der det legger seg på meg når jeg går opp i vekt. Nei, jeg får ikke den der til å henge på greip.

Gjest Ellipse
Skrevet

Måtte jo selvsagt ta den testen jeg også, og fikk nesten samme tall som deg (0,87). :-( Hvis det er noen trøst.

Blir forvirret jeg, for er 42 kg og bmi sier jeg undervektig... Vet ikke hva en skal tro på jeg. Ikke har jeg kraftig beinbygning heller, som du tydeligvis har. Men har jo stor mage, så.

Gjest deppaog lei meg
Skrevet

Den testen der gir jeg ikke mye for. Gå heller etter at kvinner ikke bør ha et midjemål på over 80 cm, det er nok mer å stole på.

Selv ligger jeg riktignok på riktig side på den testen, men at jeg skulle vært sunnere enn jeg er nå med mer fett på hofter og bak enn jeg har nå, det er nemlig gjerne der det legger seg på meg når jeg går opp i vekt. Nei, jeg får ikke den der til å henge på greip.

Jeg har jo midjemål på 88 cm! Å ovenfor der ribbebein som stikker ut. Kanskje jeg er merkelig porsjonert....

Skrevet

Tja, for meg stemte dette på en prikk. Dersom jeg ikke la på meg over rumpa, kun over magen, ville jeg tippe 0.9 når jeg var 80 cm rundt livet faktisk.. Nå vet jeg ikke hvor mange kg 13 cm i livvidde ville bety, men det skulle ikke forbause meg om 13 cm rundt magen ville bety en bmi på 25?

Gjest YotoHama
Skrevet

Hold dere langt unna slike tester. Jeg mener selv at man vet godt selv når en kan kalle seg tjukk eller ikke. Poenget er vel om en er fornøyd med seg selv når en ser seg selv i speilet...

Gjest rosarød
Skrevet

Du kan alternativt til å innskrenke livvidden øke hofteration, da synker tallet ;) Fra spøk til alvor, ikke bry deg om denne kalkulatoren. Du er normalvektig!

Gjest midje-hofte-ratio
Skrevet

Synes jeg med. Om jeg skal bli smalere må jeg rett og slett slipe ned hoftebeina...

Skal prøve å glemme den dumme testen.

Men i den testen er det da bra å ha bred hofte. Hoften skal være bred, og midjen smal. Dersom midjen er smalere en hoften er de bra, og dersom midjen er bredere enn hoften er det ikke bra.

Dersom vi ikke snakker om to forskjellige tester nå, da...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...