Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til Køln i mars. Noen som har vært der og har noe å anbefale? Eller noen generelle anbefalinger når man besøker Tyskland?

Vi skal være der fra torsdag til søndag, så alt av interesse. Gjerne noe for en 9 årig gutt også :o)

Skrevet

Kølnerdomen er i hvert fall et must. Den er rett og slett "breathtaking" :-)

Jeg var i Køln og Dusseldorf før jul, og begge stedene er å anbefale, dog synes jeg Dusseldorf var hakket finere (spesielt området i sentrum med masse restauranter). Dusseldorf er bare en halvtime unna med tog Køln så jeg ville tatt en dag i Dusseldorf også.

Skrevet

Kølnerdomen er i hvert fall et must. Den er rett og slett "breathtaking" :-)

Jeg var i Køln og Dusseldorf før jul, og begge stedene er å anbefale, dog synes jeg Dusseldorf var hakket finere (spesielt området i sentrum med masse restauranter). Dusseldorf er bare en halvtime unna med tog Køln så jeg ville tatt en dag i Dusseldorf også.

Hmmm - jeg var i Düsseldorf 1 eller 2 døgn sommeren 1991. Husker ingenting derfra - eller forresten vi spiste på et sted som het Derby (var litt morsomt fordi vi hadde en gammel VW Derby akkurat da. og så sove vi på et ungdomsherberge (husker ikke hvordan det så ut).

Skrevet

Hmmm - jeg var i Düsseldorf 1 eller 2 døgn sommeren 1991. Husker ingenting derfra - eller forresten vi spiste på et sted som het Derby (var litt morsomt fordi vi hadde en gammel VW Derby akkurat da. og så sove vi på et ungdomsherberge (husker ikke hvordan det så ut).

1991 begynner å bli en god stund siden da;-)

Jeg var der på julemarked før jul, og det var bare HELT fantastisk!!! Maken til julestemning har jeg aldri hatt før!! :-)

Skrevet

Jeg var der på julemarked før jul, og det var bare HELT fantastisk!!! Maken til julestemning har jeg aldri hatt før!! :-)

Lenge siden 1991 ja - det var vår første sommer sammen :-)))) Forresten - det var sommeren 1992, gikk litt i surr. Det var i 92 vi var i Düsseldorf.

Vi skulle ha reist mye mer - det er liksom blitt til at vi kun har tatt turer innenlands, og litt i Danmark og Sverige.... :-(

Men nå er vi i siget! I høst var vi på Mallorca, og denne uka er min kjøre og renner slalåm i Østerrike! Så nå tror jeg vi har fått smaken på utlandet, hele gjengen! Det er så mange steder vi har pratet om "en gang" å reise:

*Frankrike (der bodde jeg ett år)

*Sveits (der var vi sommeren 1992 og jobbet på en gård)

*Skottland (eldstemann er veldig opptatt av Skottland)

*Hellas (mye spennende historie)

osv osv osv

Får spare litt penger nå fremover!

Gjest märklin
Skrevet

Kølnerdomen. Mange museer, kneiper, utallige små bryggerier med egne utsalg. Sitte ved Rhinen.

Da jeg var der med min sønn (ca 10 den gang), tilbrakte vi en dag på stasjonen. Ingen land har så mange ulike og fine lokomotiver som Tyskland.

Skrevet

Dere må bare inn i domen! Gå opp i tårnet og se på utsikten!

Skrevet

Altstadt i Düsseldorf er flott hele året :-)

Skrevet

Lenge siden 1991 ja - det var vår første sommer sammen :-)))) Forresten - det var sommeren 1992, gikk litt i surr. Det var i 92 vi var i Düsseldorf.

Vi skulle ha reist mye mer - det er liksom blitt til at vi kun har tatt turer innenlands, og litt i Danmark og Sverige.... :-(

Men nå er vi i siget! I høst var vi på Mallorca, og denne uka er min kjøre og renner slalåm i Østerrike! Så nå tror jeg vi har fått smaken på utlandet, hele gjengen! Det er så mange steder vi har pratet om "en gang" å reise:

*Frankrike (der bodde jeg ett år)

*Sveits (der var vi sommeren 1992 og jobbet på en gård)

*Skottland (eldstemann er veldig opptatt av Skottland)

*Hellas (mye spennende historie)

osv osv osv

Får spare litt penger nå fremover!

Jeg skal til Skottland om bare få uker faktisk. Aldri vært der før så det blir spennende :-)

Ettersom jeg har bodd mange år i midtøsten har jeg reist en del rundt i området, og også i Asia forøvrig, og Afrika. Har kun vært i USA en gang men har veldig lyst til å se mer av det. Et annet sted jeg har lyst til å reise til, er Sør-Amerika! Det kontinentet har bestandig fascinert meg. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...