Gå til innhold

NHD - Hurtig vektnedgang; grunn til bekymring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har et spørsmål om min hurtige vektnedgang gir grunn til bekymring.

Etter fire år på Tolvon, seponerte jeg den fullstendig i slutten av oktober 2009. Etter den tid har jeg slitt med søvnproblemer og mindre matlyst. Jeg gikk opp 19 kg av Tolvon og har mistet alle de kiloene på tre mnd uten å løfte en finger. En av grunnene er at jeg spiser klart mindre og alt søtsuget har forsvunnet. Veier nå 86 kg kilo, noe som egentlig ikke er for lite siden jeg er 182cm og har mere muskelmasse enn gjennomsnittet.

Som jeg skrev tidligere har jeg slitt med søvnproblemer, men nå har det gått over til uttalt slapphet. Jeg antar at dette kommer av at jeg ikke får i meg nok kalorier i løpet av dagen. Passer på å få i meg vitamintilskudd slik at jeg ikke skal pådra meg vitaminmangel.

Jeg har Crohn's sykdom, men har fått stabilisert magen med Imodium. Jeg er på do 1-2 ganger daglig, så jeg tror ikke det er grunnen. Har hatt mye større problemer med magen enn jeg har nå, uten at det har gått utover hverken matlyst eller vekt. Så jeg tviler på at det er en sammenheng her.

Jeg er ikke deprimert og jeg har ikke angst, så jeg forstår ikke hvorfor jeg har mistet mastlysten. Synes du dette gir grunn til bekymring?

Annen relevant medikasjon: Lamictal 600mg og Cipralex 10mg.

Mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har forøvrig nettopp gjennomgått gastroskopi der alt var normalt. 1. juli 2009 gjennomgikk jeg kolonoskopi der det ble funnet lett kronisk betennelse med kryptitt.

12. november 2009 fikk jeg injisert én dose Pandemrix.

Jeg har forøvrig ingen smerter noe som helst sted i kroppen.

Mvh

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Foreløpig ser jeg ikke at det er grunn til bekymring. Men vekta bør jo flate ut på et akseptabelt nivå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...