Gå til innhold

Hvor vanskelig skal det være å få GU time??


Gjest Fioletta

Anbefalte innlegg

Gjest Fioletta

Ringte først til legekontoret og lurte på GU time. Nei da måtte jeg ringe å snakke med GU avdelingen. Ringte dit. (Litt over 14 så klart) Så der var det stengt, og hadde ikke oppe før om to dager igjen. Ringer da etter to dager. Får vite det at jeg må ha henvisning fra legen for å få time der! Arg.

Skal det være så vanskelig å få ordna seg en GU undersøkelse? *Oppgitt!*

Jeg er student i denne byen, men har fått en fastlege her. Men jeg aner hverken hva han/hun heter eller noen ting.. Skal jeg bare ringe legekontoret igjen og be om GU undersøkelse? Har aldri hatt en slik undersøkelse før, *flau* så har ingen idè om hvordan slikt fungerer.

Men så vil jeg gjerne ha en kvinne til å gjøre jobben. Hva om legen min er en mann?

Noen som kan gi meg noen gode råd her?

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ring fastlegen din

Du ringer fastlegen din, og får vite hvem det er. Hvis det er flere leger på et legekontor du kan velge mellom, ber du om å få time hos en kvinnelig lege hvis det er det du vil.

Hvis fastlegen din er en mann, og du ikke vil ha GU hos ham, ber du om en henvisning til en gynekolog. Kontorpersonalet bestemmer om du må inn til fastlegen først for å få denne henvisningen.

Hvis fastlegen din er en dame, kan du be henne om å ta GUen. Hvis det ikke er noe spesielt, trenger du ikke en spesialist (gynekolog) for en vanslig rutinesjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fioletta

Du ringer fastlegen din, og får vite hvem det er. Hvis det er flere leger på et legekontor du kan velge mellom, ber du om å få time hos en kvinnelig lege hvis det er det du vil.

Hvis fastlegen din er en mann, og du ikke vil ha GU hos ham, ber du om en henvisning til en gynekolog. Kontorpersonalet bestemmer om du må inn til fastlegen først for å få denne henvisningen.