Gå til innhold

Hvor vanskelig skal det være å få GU time??


Gjest Fioletta

Anbefalte innlegg

Gjest Fioletta

[quote name=Shira :o)' timestamp='1265191144' post='4299653]

Hvor gammel er du? Etter fylte 25 år anbefales jevnlig celleprøve, så det kan være lurt og ta den i samme slengen.

Fyller 25 i år. Men spørs om jeg har råd til 800 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fioletta

Ring tilbake til legekontoret og ta mot til deg til å forklare situasjonen ordentlig. Si at du er bekymret, at du ikke har tatt GU før og at du gjerne vil at en kvinnelig lege gjør det. Det er mye lettere for dem å hjelpe deg dersom du er åpen om hva du ønsker hjelp til.

Ser at du spør et annet sted om hva en henvisning er , og det er et bestemt skjema som legen fyller ut hvor det står hva slags spesialist du trenger time hos og årsaken til at du trenger time.

Som regel er det ikke nødvendig å gå til gynekolog og ventetiden er også ofte betydelig såfremt ikke fastlegen avdekker noe som er nødvendig å ta tak i øyeblikkelig.

Det er svært vanlig at folk ber om at en kvinnelig lege skal gjøre GU - og det er også vanlig å være flau første gang.

Lykke til:-)

Takk frosken:) Skal prøve å forklare litt bedre neste gang;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Fyller 25 i år. Men spørs om jeg har råd til 800 kr.

Jeg tenkte at du kunne ta celleprøven mens du allikevel skulle ta GU hos fastlegen jeg :o) Så er det gjort, så slipper du tenke på det på noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fioletta

[quote name=Shira :o)' timestamp='1265191852' post='4299672]

Jeg tenkte at du kunne ta celleprøven mens du allikevel skulle ta GU hos fastlegen jeg :o) Så er det gjort, så slipper du tenke på det på noen år.

Ja, det var jo ikke så dumt. Det er vel billigere å ta det hos fastlegen vil jeg tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Ja, det var jo ikke så dumt. Det er vel billigere å ta det hos fastlegen vil jeg tro?

Det vet jeg ikke, men det er nok det mtp på at private tjenester ofte koster mer.

Har du fått time nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...