Gå til innhold

Paris i april

Anbefalte innlegg

Gjest segunda
Skrevet

Jeg tenker meg en tur til Paris til våren og lurer på om ikke april er god tid. Dere som er kjent der er ikke det varmere og mer vår enn her?

Skrevet

Regner med det ikke er varmere der enn i Barcelona i april. Man kan være heldig og få t-skjortevær på dagtid i noen minutter, men helst bør man ha noen varmere klær i sekken. Jeg hadde strikket genser og vattert jakke, og det holdt såvidt.

Gjest Elextra
Skrevet

April er en herlig tid i Paris. Midt på dagen kan det godt være som en god norsk sommer, men det kan også være litt kjølig vind.

Kveldene er omtrent som norske junikvelder vil jeg tro; kan være deilige, men også litt kjølige.

Hm, brått litt misunnelig, god tur! :-)

Gjest segunda
Skrevet

April er en herlig tid i Paris. Midt på dagen kan det godt være som en god norsk sommer, men det kan også være litt kjølig vind.

Kveldene er omtrent som norske junikvelder vil jeg tro; kan være deilige, men også litt kjølige.

Hm, brått litt misunnelig, god tur! :-)

Det var dette jeg tenkte, og det passer meg utmerket:-)

Skrevet

Jeg har vært mye i Frankrike og Paris. Har frosset meg gjennom påskeferie i Paris i april, men du kan også være heldig. Jeg synes det er bedre å reise dit om høsten. Var der sist i midten av september, og gikk i shorts og t-skjorte - deilig.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har vært mye i Frankrike og Paris. Har frosset meg gjennom påskeferie i Paris i april, men du kan også være heldig. Jeg synes det er bedre å reise dit om høsten. Var der sist i midten av september, og gikk i shorts og t-skjorte - deilig.

Ja, høsten er gjerne varmere, men jeg har også opplevd fantastisk påske i Paris - en gang endte vi opp med å ligge å sole oss (og bli solbrent...) i Boulogneskogen! :-)

Skrevet

Paris ligger nok generellt 1-2 måneder foran Norge når det gjelder "sommervær" og temperatur.

Har vært der både en påske engang, og en gang første uka i mai.

I mai var vi heldige med været, og det var "t-skjorte - og utekafe vær", og ganske milde kvelder...

Det er jo ikke "sommer" i Paris i mai, du kan nok få hva som helst av vær, men uansett er det antagelig bedre enn i Norge...

Skrevet

Det er vel ikke for ingenting at det finnes sanger om april i Paris?

"April in Paris" f.eks?

-men det er sikkert litt ustabilt om våren der også så det er vanskelig å spå.

Skrevet

Jeg har aldri vært der i april, men flere ganger i midten av mars. Da har det stort sett vært 12-15 grader der, mens én gang var det over 20 grader og rene sommerværet. Omtrent som det kan være i Oslo i siste halvdel av april.

God tur!! :-)

Gjest segunda
Skrevet

Jeg har aldri vært der i april, men flere ganger i midten av mars. Da har det stort sett vært 12-15 grader der, mens én gang var det over 20 grader og rene sommerværet. Omtrent som det kan være i Oslo i siste halvdel av april.

God tur!! :-)

Det er helt utmerket for meg. Jeg tar sjansen. Jeg har aldri vært i Paris, men har nå en venn som er halvt fransk og tilbragte deler av sin barndom hos besteforeldrene i Paris. Han er i Paris en til to ganger i måneden i jobbsammenheng, og vi skal ha noen dager der sammen.

Jeg gleder meg vilt, og skulle helst ha dratt med engang;-) Har bare ikke ordentlig tid før etter påske siden jeg må reise andre steder først.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...