Gå til innhold

Triks for å bli fortere frisk NHD

Anbefalte innlegg

Gjest Nei, ikke nå.
Skrevet

Jeg er fremdeles ganske sårbar til tross for SSRI NHD. Jeg lider av depresjon. Jeg spiser esitalopram 5mg. Det er en dose jeg har ordinert selv. Jeg fikk lov av lege å titrere opp på egen hånd.

Jeg er nå i ferd med å bli student. I tillegg til at jeg har skiftet adresse. Så det er mye jeg må sette meg inni. Mye praktisk som skal på plass. Merker at det "tar litt hard i systemet" mitt at jeg utsetter meg for dette. Det er egentlig positivt på sikt. Men det er en del jobb som må gjøres rent mentalt..

Jeg har opplevd traumer, store belastninger over tid. Så jeg er på attføring. Jeg merker at det skal ikke så store tingene til før hodet begynner å rote..og jeg ikke greier å roe meg ned. Det blir en slags uro som irriterer meg. Og da blir jeg redd for å bli syk igjen.

Jeg er litt overlatt til meg selv nå, og kjemper mine slag alene.

Så jeg trenger noen overlevelsestriks.

Jeg blir kjempesyk når jeg blir syk. Men jeg blir ikke psykotisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vurdert å sjekke om studiestedet ditt har folk som kan hjelpe deg med overgangen til å bli student? Noen læresteder har svært flinke og erfarne folk som kan gi studenter råd om det å være student, lytte til frustrasjoner osv.

Jeg mener ikke at dette er et alternativ til evt. nødvendig behandling, men det kan være et svært godt supplement. Redusert stress kan gi mindre plager.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Første triks må være å øke til 10 mg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...