Gå til innhold

Coop kjøpeutbytte

Anbefalte innlegg

Gjest kjekt å ha!
Skrevet

Nei, men hva hadde skjedd men pengene hvis Coop faktisk hadde gått konkurs?

Sakset fra Coop:

''SPAR I DITT LOKALE SAMVIRKELAG – GODE RENTEBETINGELSER

Visste du at Coop-medlemmer kan spare penger på høyrentekonto i samvirkelaget? Når man blir medlem i Coop blir det samtidig opprettet en konto i samvirkelaget der man melder seg inn. Det er denne kontoen ditt opptjente kjøpeutbytte og medlemsrabatter blir overført i slutten av januar hvert år. I tillegg tilbyr flere av samvirkelagene sparing på høyrentekonto. Dette er et sparetilbud som står seg godt i konkurranse med bankenes rentebetingelser. Å spare på høyrentekonto i samvirkelaget er like sikkert som vanlig banksparing. Et eget Garantifond garanterer for alle innskudd opp til 2 millioner kroner. ''

Legg merke til siste setning. :-p

Gjest firepile
Skrevet

Sakset fra Coop:

''SPAR I DITT LOKALE SAMVIRKELAG – GODE RENTEBETINGELSER

Visste du at Coop-medlemmer kan spare penger på høyrentekonto i samvirkelaget? Når man blir medlem i Coop blir det samtidig opprettet en konto i samvirkelaget der man melder seg inn. Det er denne kontoen ditt opptjente kjøpeutbytte og medlemsrabatter blir overført i slutten av januar hvert år. I tillegg tilbyr flere av samvirkelagene sparing på høyrentekonto. Dette er et sparetilbud som står seg godt i konkurranse med bankenes rentebetingelser. Å spare på høyrentekonto i samvirkelaget er like sikkert som vanlig banksparing. Et eget Garantifond garanterer for alle innskudd opp til 2 millioner kroner. ''

Legg merke til siste setning. :-p

Så flott da;)

Gjest høstløv
Skrevet

Og det kan du garantere?

Sitat: "Samvirkelagenes Garantifond AL garanterer for alle enkeltinnskudd inntil 2 millioner kroner."

https://secure.coop.no/wsp/coop61/frontend.cgi?func=publish.view_secure&template=kontobetingelser&kontotype=Kontotype&help_id=1150&bread=Betingelser&breadprev=Min%20%F8konomi&templateprev=min_konto&func_id=1147

Garantere for hvilke krumspring bankene gjør i dag, kan vel ingen gjøre.

Skrevet

Oi, så mye! Så moro da. :0)

Jeg som var super fornøyd med mine 2000 kr. Hihi!

Skrevet

Nei, men hva hadde skjedd men pengene hvis Coop faktisk hadde gått konkurs?

De hadde vel sannsynligvis blitt borte, men det er likevel ingen risiko siden dette (og jeg gjentar) ikke er penger man selv har satt til side på bekostning av annet bruk...

Skrevet

Min var bare på 2000, men jeg tar ut penger der med jevne mellomrom da:-) Men stusset veldig over at jeg bare hadde fått en drøy hundrelapp i fjor....

Gjest MayLynn
Skrevet

Men penga er uansett sikrere i banken. Det var ikke lenge siden Coop var på konkursens rand.

Det er det dummeste jeg har hørt! Coop har da ikke vært på konkursens rand. Dessuten er pengene garantert for gjennom et fond (husker ikke hva det heter...)

ja - jeg jobbet i Coop før i tiden.

Skrevet

Det er det dummeste jeg har hørt! Coop har da ikke vært på konkursens rand. Dessuten er pengene garantert for gjennom et fond (husker ikke hva det heter...)

ja - jeg jobbet i Coop før i tiden.

''Coop har da ikke vært på konkursens rand.''

Enkelte av lagene har nå til tider vært ille ute å kjøre økonomisk.

Gjest MayLynn
Skrevet

''Coop har da ikke vært på konkursens rand.''

Enkelte av lagene har nå til tider vært ille ute å kjøre økonomisk.

Ok - ikke her hvor jeg bor ihvertfall...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...