Gå til innhold

Ville du blitt tyv for en halv million?

Anbefalte innlegg

Gjest høstløv
Skrevet

Det er da fullstendig åpenbart at noen ikke har gjort jobben sin, men det har ikke med regnskapskontoret å gjøre. Som jeg sa, rådgiveren sendte saken videre til IT ansvarlig. Dersom du ringer bankkontakten din og spør hvor mye som står på kontoen, så sier han akkurat det. Han sier ikke hvordan pengene har kommet dit. Han får opp informasjon på skjermen som han forholder seg til. Du kan ikke skylde på han for det som står på skjermen.

Et invsteringsselskap har også et regnskapskontor til å utføre de regnskapsmessige oppgavene, som å utfylle diverse blanketter og skjemaer som skattevesen og ligningsmyndigheter trenger.

Hvis regnskapskontoret har fått feil opplysninger fra investeringsselskapet, så er det de som har gjort feil.

Men feil er det blitt gjort, hvis du har fått en oppgave som sier at du har en halv million og du faktisk ikke har noen penger.

:-)

Gjest Megler Smekk
Skrevet

Samme problemet har svigemor :)

Hun driver også med masse verdier etter noe salg av tomter som er oppe og avgjort for "hundre år siden"

Samme styret hvert år

Men svigermor er vel senil? Det får vi håpe fondsforvalteren ikke er.

Skrevet

Her synes jeg jammen du har gjort myyyye. Så jeg tror bare at jeg hadde latt det stå og sett hva som skjedde. Det hadde sikkert vært greit å ha noen skriftelig på hva du har foretatt deg. (mail?)

De finner nok ut av det etter hvert!

Skrevet

Hvem kom først? Høna eller egget?

Oppgaven er korrekt, det er informasjonen som oppgaven er basert på som er gal. Hvis noen setter 1 million inn på bankkontoen din, ja, så står det 1 million der. Banken kan ikke bare sette 0 fordi du sier at pengene ikke er dine.

Det har faktisk skjedd at folk har fått milliarder feilaktig inn på kontoen. Det har alltid endt med at de fikk beholde rentene på disse pengene for den perioden de sto der.

Men du sier jo selv at pengene ikke er der - det bare ser sånn ut: ''Den dukker opp på årsoppgaven fordi de ikke greier å fjerne investeringen som ble solgt for snart ett år siden. ''

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...