Gå til innhold

Tanker rundt medisiners virkning, noen med peili

Anbefalte innlegg

Gjest Doktorgrad i medisiner:o)
Skrevet

Jeg har i perioder slitt med depresjoner, kroniske smerter og søvnvansker... Har fått utskrevet Sarotex av legen for kronisk hodepine og søvnvansker. Dette er visstnok en gammel antidepressiv-tablett.

Den har fungert bra på hodepinen og søvnen, men min nye psykiatriske lege vil gjerne at jeg slutter med denne og går over på annen depresjonsmedisiner og Remeron for søvnen.

Jeg testet ut effexor, men ble veldig kvalm og dårlig av denne... Da legen skulle forklare dette at jeg ble kvalm av Effexor, Cipralex osv, men ikke av Remeron og Sarotex sa hun at disse var i forskjellige klasser??

Remeronen og Sarotexen hører til en gruppe som inneholder noe av det samme som allergimedisiner gjør, det er visstnok dette som gjør at man blir trøtt av dem... (som med allergitabl)

Da begynte kverna og gå her hjemme, jeg har nemlig perioder hvor jeg klør som en gal i hodet, på kroppen, i øynene og nesa, og når jeg tnker meg om så lurer jeg på om det kan være de periodene jeg ikke har stått på Sarotexen???

Kan dette ha noen som helst sammenheng tro?

Det er nemlig svært plagsomt med disse klø-periodene og nå er jeg der igjen, og nå har jeg jo seponert Sarotexen, for å starte med Remeron istedet....

Er jeg helt på jordet her np, eller tror du dette er en sammenheng?

Skrevet

Jeg kjenner ikke til at Sarotex og Remeron har noe med antihistaminer (de vanligste allergimedisinene. Jeg tror heller ikke de har noe med fentiaziner å gjøre, da det er en rekke gammeldagse antipsykotika. Eneste er Vallergan; som er et fentiazinderivat. Sarotex er en gammeldags tricyklisk antidepressiv. Jeg vet ikke hvorfor man blir trøtt av den, kan ikke se noe i Felleskatalogen som indikerer at de har noe med allergi å gjøre.

Det jeg klør meg litt bak øret for er hvorfor legen din vil ta Sarotex helt bort iom at du tar det mot kroniske smerter. Kanskje det er en uheldig interaksjon mellom de. Kanskje psykiateren mener at du vil få mer ut av Remeron på en gang. Dette er ikke godt å si, men jeg ville spurt ift de kronikse smertene du strever med. Dosen med Sarotex som brukes til søvn og smerteproblemer er lavere enn det som brukes mot depresjon.

Kløeplagene dine må være fryktelige! Tror jeg hadde blitt sprø om jeg slet med det. Siden jeg ikke er noe ekspert på sånt, kan jeg ikke si noe om det heller. Har du tatt det opp med legen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...