Gå til innhold

Å dele familien ved flyreiser.

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Det hun sier er at _hvis_ flyet først styrter er det lite sannsynlig at noen overlever. I en bilcrash hender det jo at noen overlever''

Skjønner det, men sjansen er vel mer enn tusen ganger større for at du skal bli utsatt for bilkræsj.

Som jeg også sier annet sted i tråden er vel nettopp det at flyhavari føles så endelig en grunn til at ma engster seg for det, men faren er bare så forsvinnende liten!

Det virket som du ikke skjønte hva hun mente ;-)

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

5

• Glimtipper

5

• candyqueen_83

4

• Katt-ja

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Men Nickløsheletia... Du som er så flink til å kjefte på visse andre her inne som kan være noe irrasjonelle noen ganger og ikke la logiske tanker synke inn. Nå må du ta deg sammen! :)

Ikke gå i fellen av å planlegge rundt angsten, den vil bare øke i så tilfelle. Plasser alle fire på samme fly og bit tennene sammen.

''Ikke gå i fellen av å planlegge rundt angsten''. Veldig godt og presist sagt.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1265352848' post='4300698]

Vi deler oss ikke, vi er bare to voksne og guttungen, så det er ikke praktisk.

Hva med beroligende? Det er mange som tar det før flyreiser. Jeg tenker med meg selv når jeg begynner å bli redd for noe, at jeg må gjøre det jeg kan for å ikke slutte med det jeg er redd for.

For meg er det bilkjøring. Nå tar jeg ikke beroligende før jeg kjører bil da, bare for å ha det på det rene ;o)

Mtp på valium ol, så kan legen din snakke med deg om det, bare husk og teste ut hvordan du reagerer på hvorhånd. Om dere vil dele dere opp, så er jo det en mulighet også. Det var en debatt på det her inne en gang, jeg engasjerte meg ikke tror jeg, for tro det eller ei, så er fly noe pingla meg ikke er redd for. Bare redd for mye annet jeg ;o) Redsel skal man ikke kimse av, for det er en følelse som kommer ubedt. Gjøre noe med det er jo det beste, men akkurat hva som er best for deg, vet jeg ikke.

''Hva med beroligende?''

Jeg har tenkt tanken ja, men det hjelper jo ingenting. Styrter flyet så styrter flyet enten jeg har tatt beroligende eller ikke:-)

Det hjelper lite for den som blir igjen at jeg har tatt beroligende:-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Men Nickløsheletia... Du som er så flink til å kjefte på visse andre her inne som kan være noe irrasjonelle noen ganger og ikke la logiske tanker synke inn. Nå må du ta deg sammen! :)

Ikke gå i fellen av å planlegge rundt angsten, den vil bare øke i så tilfelle. Plasser alle fire på samme fly og bit tennene sammen.

He he, det er så mye lettere å "kjefte" på andre ;o)

Men jeg kjefter jo ikke da, håper jeg:-)

Skrevet

Jeg har ikke lest hele tråden, men tenker at dette kanskje er et midlertidig fenomen som har sammenheng med den reelle livssituasjonen du og familien er i for tiden. Kanskje ikke like lett å være såpass langt unna den eldste.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Det er da bedre at alle overlever eller stryker med? Kjipt for de som måtte sitte i det andre flyet, og føle seg som "syndere". Og måtte leve resten av livet uten sine kjære.

"Det er da bedre at alle overlever eller stryker med?"

Ja, det mener jeg. Tanken på at den ene skal bli igjen alene med all sorgen er så grusom, at jeg mener at det er bedre at alle stryker med.

Skrevet

''Hva med beroligende?''

Jeg har tenkt tanken ja, men det hjelper jo ingenting. Styrter flyet så styrter flyet enten jeg har tatt beroligende eller ikke:-)

Det hjelper lite for den som blir igjen at jeg har tatt beroligende:-)

Joda, de vet jo at du døde beroliget! ;-)

*klem*

candyqueen_83
Skrevet

"Det er da bedre at alle overlever eller stryker med?"

Ja, det mener jeg. Tanken på at den ene skal bli igjen alene med all sorgen er så grusom, at jeg mener at det er bedre at alle stryker med.

Skrev dette innlegget før jeg skjønte at du hadde angst fordi den ene var igjen hjemme. Trodde dere skulle dele dere for at hvertfall et par i familien skulle overleve.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg har ikke lest hele tråden, men tenker at dette kanskje er et midlertidig fenomen som har sammenheng med den reelle livssituasjonen du og familien er i for tiden. Kanskje ikke like lett å være såpass langt unna den eldste.

Det stemmer at redselen har oppstått nå,

men det har egentlig lite med saken å gjøre, da det nok også vil bli slik noen år fremover frem til den mellomste heller ikke er med oss på reiser lenger.

Vi har hatt flere flyreiser uten henne nå. Nå har det gått bra så lenge og jeg tenker at flaxen snart må være brukt opp.

Jeg vil komme levende hjem igjen til henne. Eller ihvertfall at noen av oss kommer levende hjem til henne.

Skrevet

Det stemmer at redselen har oppstått nå,

men det har egentlig lite med saken å gjøre, da det nok også vil bli slik noen år fremover frem til den mellomste heller ikke er med oss på reiser lenger.

Vi har hatt flere flyreiser uten henne nå. Nå har det gått bra så lenge og jeg tenker at flaxen snart må være brukt opp.

Jeg vil komme levende hjem igjen til henne. Eller ihvertfall at noen av oss kommer levende hjem til henne.

Jeg kan berolige deg med at flaks ikke brukes opp. Det er ikke større sjanse for at et bestemt fly man sitter i skal styrte bare fordi man har fløyet 10000 ganger før.

Alle flyturene er uavhengige, og hvis man har fløyet 10000 ganger uten problemer, så taler det for at flying er så trygt at det heller ikke blir problemer på de neste turene.

*klem*

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Skrev dette innlegget før jeg skjønte at du hadde angst fordi den ene var igjen hjemme. Trodde dere skulle dele dere for at hvertfall et par i familien skulle overleve.

''Trodde dere skulle dele dere for at hvertfall et par i familien skulle overleve''

Ja, jeg har lyst til å dele på oss andre, slik at noen av oss overlever så hun har noen å støtte seg til/dele sorgen med.

Huff,for en tankegang:-(

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg kan berolige deg med at flaks ikke brukes opp. Det er ikke større sjanse for at et bestemt fly man sitter i skal styrte bare fordi man har fløyet 10000 ganger før.

Alle flyturene er uavhengige, og hvis man har fløyet 10000 ganger uten problemer, så taler det for at flying er så trygt at det heller ikke blir problemer på de neste turene.

*klem*

Ja, egentlig så vet jeg jo at du har rett, men det er ikke alltid hodet mitt fungerer slik det skal og bør gjøre ;-)

Skrevet

Ja, egentlig så vet jeg jo at du har rett, men det er ikke alltid hodet mitt fungerer slik det skal og bør gjøre ;-)

*justerer hodet til Nickløsheletia*

Sånn! Hjalp det?

Med vennlig hilsen

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

*justerer hodet til Nickløsheletia*

Sånn! Hjalp det?

Med vennlig hilsen

Vi får se. Jeg må tenke litt på det:-)

candyqueen_83
Skrevet

''Trodde dere skulle dele dere for at hvertfall et par i familien skulle overleve''

Ja, jeg har lyst til å dele på oss andre, slik at noen av oss overlever så hun har noen å støtte seg til/dele sorgen med.

Huff,for en tankegang:-(

Men jeg tenkte på HELE familien. Og da skjønner jeg ikke at det er bedre at to sitter igjen liksom.

Jeg fikk jo forklart etterpå at den ene ikke er med på flyreisene.

Du har ikke noe å bekymre deg for. Det er trygt å fly.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Men jeg tenkte på HELE familien. Og da skjønner jeg ikke at det er bedre at to sitter igjen liksom.

Jo, det er bedre at to sitter igjen, enn at en sitter igjen.

Da er de i samme situasjon og kan trøste og støtte hverandre.

Skrevet

Men sett at dere deler dere. Så faller faktisk det ene flyet ned. Da tenker du tydeligvis at det var bra at de andre overlevde. Men tenk om dere alle hadde sittet på det flyet som ikke falt ned istedenfor?

Dobler du antall fly familien flyr med, dobler du også risikoen for at noe skal skje med noen av dere.

candyqueen_83
Skrevet

Jo, det er bedre at to sitter igjen, enn at en sitter igjen.

Da er de i samme situasjon og kan trøste og støtte hverandre.

Men jeg tror ikke du skjønner hva jeg mener? Jeg snakker ikke om din situasjon, men en hel families.

Skrevet

Tror du de tusenvis av etterlatte etter de siste års flyulykker er enige i din påstand "Det er trygt å fly". Det ER ikke trygt å fly, men det er selvsagt en fin tanke. Når det er sagt så er det ikke trygt å kjøre bil heller. Likevel velger jeg det framfor å fly.

Skrevet

Jeg har lest igjennom tråden. Jeg er faktisk enig med Atene, dersom dere deler dere dobler dere (den minimale) sjansen for at noe skal skje. Og at noe tragisk rammer deres familie. Altså du dobler sjansen!! Dette mener jeg er grunn god nok til å fraråde dette. Om det verste skulle skje dog, det du frykter. Så må man bare takle det. Folk har overlevd tragiske ting til alle tider. Må man så man. Synes ikke det blir riktig at dere skal doble sjansen, for at deres barn ikke skal bli alene.

Mange flyr mye i perioder i livet sitt. Svært få fly styrter. På norske veier derimot styrter det "et fly" hvert år med kanskje 250 passasjerer. Det opplever du ikke i luften.

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainArea_5661&MainArea_5661=5670:0:15,3942:1:0:0:::0:0

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...