Gå til innhold

Å dele familien ved flyreiser.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt. Hittil er det sjeldent at ikke vi alle er sammen,- men jeg tenker faktisk på det de gangene vi har kjørt bilturer på to-tre timer og har vært alle minus en.

Jeg er også litt som deg... Liker ikke så godt at både mannen min og jeg kjører bil uten ungene. Fly er bedre, nettopp fordi det er forsvinnende liten sjanse for at noe skal skje.

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

5

• Glimtipper

5

• candyqueen_83

4

• Katt-ja

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Jeg har ikke lest hele tråden, men jeg tenker at hvis du skal begynne å dele familien ved flyreiser vil du jo også videreføre angsten din til dem.

Skrevet

Men sett at dere deler dere. Så faller faktisk det ene flyet ned. Da tenker du tydeligvis at det var bra at de andre overlevde. Men tenk om dere alle hadde sittet på det flyet som ikke falt ned istedenfor?

Dobler du antall fly familien flyr med, dobler du også risikoen for at noe skal skje med noen av dere.

''Dobler du antall fly familien flyr med, dobler du også risikoen for at noe skal skje med noen av dere.''

Godt poeng!

Skrevet

Nei, vi deler oss ikke hvis alle skal til samme sted. Men det hender jo ofte at vi ikke reiser alle sammen samtidig.

Jeg husker dette ble diskutert i forbindelse med Air France-ulykken, der det kom (feilaktige) opplysninger om at en familie hadde delt seg på to fly pga faren for flystyrt. Det må da være grusomt for den halvparten av familien som overlever i et slikt tilfelle å tenke på at alle kunne ha levd dersom de var på samme fly!

Skrevet

Men sett at dere deler dere. Så faller faktisk det ene flyet ned. Da tenker du tydeligvis at det var bra at de andre overlevde. Men tenk om dere alle hadde sittet på det flyet som ikke falt ned istedenfor?

Dobler du antall fly familien flyr med, dobler du også risikoen for at noe skal skje med noen av dere.

''Dobler du antall fly familien flyr med, dobler du også risikoen for at noe skal skje med noen av dere.''

Jeg synes også det var et godt poeng. Pinlig enkel sannsynlighetsregning. ;)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Nei, vi deler oss ikke hvis alle skal til samme sted. Men det hender jo ofte at vi ikke reiser alle sammen samtidig.

Jeg husker dette ble diskutert i forbindelse med Air France-ulykken, der det kom (feilaktige) opplysninger om at en familie hadde delt seg på to fly pga faren for flystyrt. Det må da være grusomt for den halvparten av familien som overlever i et slikt tilfelle å tenke på at alle kunne ha levd dersom de var på samme fly!

'' Det må da være grusomt for den halvparten av familien som overlever i et slikt tilfelle å tenke på at alle kunne ha levd dersom de var på samme fly!''

De kunne vært døde alle sammen om de var på samme fly også.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

''Dobler du antall fly familien flyr med, dobler du også risikoen for at noe skal skje med noen av dere''

Er klar over det, men samtidig så er vi da bortimot 100% sikker på at ikke alle dør.

Jeg ser det som nesten helt usannsynlig at begge flyene skal styrte.

Skrevet

''Dobler du antall fly familien flyr med, dobler du også risikoen for at noe skal skje med noen av dere''

Er klar over det, men samtidig så er vi da bortimot 100% sikker på at ikke alle dør.

Jeg ser det som nesten helt usannsynlig at begge flyene skal styrte.

Men det er jo nesten helt usannsynlig at -ett- fly skal kræsje også...

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Men det er jo nesten helt usannsynlig at -ett- fly skal kræsje også...

Joda, men det er litt mer sannsynlig likevel. Man hører jo stadig om fly som har styrtet, så det er jo ikke helt usannsynlig da.

Skrevet

Joda, men det er litt mer sannsynlig likevel. Man hører jo stadig om fly som har styrtet, så det er jo ikke helt usannsynlig da.

Ja, ja. Du får stresse som du ønsker.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Ja, ja. Du får stresse som du ønsker.

Blir jo ikke noe mer stress ut av å ta forskjellig fly da? Stress?

Vet ikke hva vi gjør enda. Sannsynligvis reiser vi sammen.

Skrevet

Blir jo ikke noe mer stress ut av å ta forskjellig fly da? Stress?

Vet ikke hva vi gjør enda. Sannsynligvis reiser vi sammen.

Jeg mener å stresse angående dette temaet. At du hauser deg selv opp og overbeviser deg selv om at faren er stor nok til å ta to forskjellige fly. Det er jo angst som snakker, uansett hvor mye du forsøker å rasjonalisere det ;)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg mener å stresse angående dette temaet. At du hauser deg selv opp og overbeviser deg selv om at faren er stor nok til å ta to forskjellige fly. Det er jo angst som snakker, uansett hvor mye du forsøker å rasjonalisere det ;)

'' Det er jo angst som snakker, uansett hvor mye du forsøker å rasjonalisere det ;)''

Ja, selvfølgelig er det det? Angst for at en skal bli alene igjen. Har da ikke sagt noe annet.

Skrevet

'' Det er jo angst som snakker, uansett hvor mye du forsøker å rasjonalisere det ;)''

Ja, selvfølgelig er det det? Angst for at en skal bli alene igjen. Har da ikke sagt noe annet.

Men sannsynligheten for at det skal skje er jo ikke høy nok til å forsvare at dere tar to forskjellige fly. Skal dere aldri sitte i samme bil heller? Aldri på samme buss? Aldri sove i samme hus, i tilfelle det brenner ned i løpet av natten? Du har mye du burde rearrangere og fikse om du er så redd for dette.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Men sannsynligheten for at det skal skje er jo ikke høy nok til å forsvare at dere tar to forskjellige fly. Skal dere aldri sitte i samme bil heller? Aldri på samme buss? Aldri sove i samme hus, i tilfelle det brenner ned i løpet av natten? Du har mye du burde rearrangere og fikse om du er så redd for dette.

Som jeg sa. Jeg forstår at jeg ikke tenker rassjonelt.

Det hjelper dog lite, når det er 4 på et fly jeg er redd for.

Skal fly igjen om 3 dager og det gruer jeg meg ikke til.

Gjest Shira :o)
Skrevet

''Hva med beroligende?''

Jeg har tenkt tanken ja, men det hjelper jo ingenting. Styrter flyet så styrter flyet enten jeg har tatt beroligende eller ikke:-)

Det hjelper lite for den som blir igjen at jeg har tatt beroligende:-)

Det er sant, men jeg tenkte på at du ikke må la frykten bli så stor at du ikke drar noen plasser med fly. At det hele blir stort, du skal dele opp, stresse, og ikke ha det noe godt.

Så det var for din skyld jeg tenkte på det alternativet.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1265659122' post='4303010]

Det er sant, men jeg tenkte på at du ikke må la frykten bli så stor at du ikke drar noen plasser med fly. At det hele blir stort, du skal dele opp, stresse, og ikke ha det noe godt.

Så det var for din skyld jeg tenkte på det alternativet.

''Det er sant, men jeg tenkte på at du ikke må la frykten bli så stor at du ikke drar noen plasser med fly''

Neida, skal ikke det. Skal fly både i morgen tidlig og i overmorgen:-)

Gjest Shira :o)
Skrevet

''Det er sant, men jeg tenkte på at du ikke må la frykten bli så stor at du ikke drar noen plasser med fly''

Neida, skal ikke det. Skal fly både i morgen tidlig og i overmorgen:-)

OK :o)

Bare pass på at du ikke overfører frykten til barna, det er fort gjort. Jeg oppdaget plutselig at jeg måtte ta meg litt i nakken på akkurat det.

God tur!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...