Gå til innhold

Skifte av arbeidsgiver under sv. skapsperm.

Anbefalte innlegg

Gjest Lille Laila

Hei!

Håper noen kan hjelpe meg med dette: Jeg skal ut i svangerskapspermisjon 1. november, 3 uker før termin. Fra 1. september er jeg ansatt i ny jobb (kommunal), men har permisjon fra denne fram til 31.11. for å fullføre et prosjekt i nåværende jobb (stat), som jeg foreløpig ikke har sagt opp. Jeg forstår det slik at hvis jeg deler svangerskapspermisjonen mellom to arbeidsgivere, så faller min tilknytning til pensjonskassen bort etter at jeg trår inn i ny stilling og utbetalingen overføres til Trygdekassen, dvs. 1 mnd etter at permisjonen begynner. Selv om det kanskje ikke har så mye å si totalt sett, så ønsker jeg ikke miste rettigheter der hvis mulig. Kan man opprettholde tilknytningen til pensjonskassen gjennom utbetalingen til Trygdekassen? Er det andre "sikkerhetsnett" jeg blir uten når jeg ikke har noen arbeidsgivertilknytning? Et alternativ er å søke hele permisjonen min fra nåværende arbeidsgiver, og permisjon uten lønn et år til fra ny arbeidsgiver. Men det siste er jeg ikke sikret å få, så jeg ønsker helst å dele svangerskapspermisjonen.

Håper dette ble forståelig til tross for mye info.

Mhv

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34246-skifte-av-arbeidsgiver-under-sv-skapsperm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...