Gå til innhold

er det å delta i komiteer fruktbart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har det egentlig kommet noe fruktbart ut av å samle masse helsearbeidere i arbeidstiden og la dem filosofere over moralske og filosofiske temaer, som skal gjøre dem til bedre helsearbeidere? De blir sendt på konferanser, og får servert mat mens de jobber. Er det verdt det? Eller er det bare unødvendig tap av arbeidstid som kunne vært brukt til noe annet? Har forøvrig aldri hørt noen komite som har fått nobelprisen..

Skrevet

Jeg tror det kan være fruktbart å få slik input til tider. Jeg tror man lett kan bli kysnisk i en slik jobb og du snakker om å diskutere moralske dilemmaer osv, og det synes jeg er viktig.

Hva servering av mat på disse seminarene har med saken å gjøre, skjønner jeg derimot ikke:-)

Skrevet

Det er absolutt fruktbart å kunne diskutere moral og etikk når man arbeider i helsevesenet. Man kommer opp i etiske og moralske dilemma jevnlig - og det å ha et fora der man lufte slike er definitivt lurt.

At man får servert mat er definitivit et pluss. "Uten mat og drikke..."

At man får reise på kurs gir jo fantastisk input og gjør at man kan komme tilbake med nye ideer som kan gjøre arbeidsplassen bedre for alle :)

Men - alt med måte også da...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...