Gå til innhold

har du smakt pølse i vaffel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

syntes du det smakte godt? Er det vanlig å ha ketsjup på vaffelen da?

alt man kan lure på en sen fredagskveld

Skrevet

Jepp, er godt det. Har en venninne som er fra Moss, tror den tradisjonen kommer derfra.. ketsjup må på ja

Gjest firepile
Skrevet

Jepp, er godt det. Har en venninne som er fra Moss, tror den tradisjonen kommer derfra.. ketsjup må på ja

''Har en venninne som er fra Moss, tror den tradisjonen kommer derfra''

Stemmer det. Det er visstnok selveste Hellstrøm som er pølsevaffelens far.

Gjest Melis34
Skrevet

pølse i vaffel kommer fra Østfold tror jeg :o) neiiiii ingen ketchup på da.....

Gjest pardini
Skrevet

Pølse i vaffel m/rekesalat fikk vi under NM i feltskyting pistol på Mysen i 2008. Ok smak. Må prøve lokale spesialiteter der en er.

Skrevet

For meg er vaffel noe søtt, så jeg liker kun å ha sukker, syltetøy eller lønnesirup på vaflen min.

Har aldri skjønt de som f.eks spiser vaffel med bacon, eller brunost på. Vaffel er jo søtt.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

For meg er vaffel noe søtt, så jeg liker kun å ha sukker, syltetøy eller lønnesirup på vaflen min.

Har aldri skjønt de som f.eks spiser vaffel med bacon, eller brunost på. Vaffel er jo søtt.

Salt og søtt sammen er faktisk kjempegodt. :-) Jeg har vanligvis syltetøy (og rømme) på vafler eller brunost. På pannekaker har jeg bacon og sukker. NAM! :-)

Skrevet

Ikke pølse, men f.eks ribberull er kjempegodt på vaffel...

Skrevet

Men brunost inneholder jo mer sukker enn nugatti, så det burde vel være søtt nok.

Vanlig "fint" pølsebrød er faktisk også nesten like mye sukker i som bolledeig.

Skrevet

Men brunost inneholder jo mer sukker enn nugatti, så det burde vel være søtt nok.

Nei brunost er ikke søtt etter min mening.

Skrevet

Forøvrig går det ikke på mengden sukker, men hvor søtt det smakes.

Et pølsebrød og en bolle smaker forskjellig selv om det kanskje er like mye sukker i begge. Jeg ville aldri spist bolle med pølse f.eks

Skrevet

Nei brunost er ikke søtt etter min mening.

''Nei brunost er ikke søtt etter min mening.''

Det finnes mange sorter brunost. Gudbrandsdalsost og geitost er ikke spesielt søte. Innherredsost er veldig søt. Vanlig fløtemysost er vel sånn midt i mellom.

candyqueen_83
Skrevet

Forøvrig går det ikke på mengden sukker, men hvor søtt det smakes.

Et pølsebrød og en bolle smaker forskjellig selv om det kanskje er like mye sukker i begge. Jeg ville aldri spist bolle med pølse f.eks

Mmm.. Bolle med gulost, eller rekesalat er kjempegodt :o)

Skrevet

har ikke smakt det, og ikke er jeg firstet heller :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...