Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. februar 2010 Skrevet 7. februar 2010 Hvis det er en uvane jeg har hatt i 11 år, hvordan bryte den? Fins det noe slags kognitiv terapi mot for mye søvn? Du bryter den ved å bestemme deg for å ha en annen døgnrytme. Du kan velge å ta det i et par trinn eller gå direkte på det som skal bli din nye døgnrytme. 0 Siter
black wealch Skrevet 7. februar 2010 Skrevet 7. februar 2010 jeg orker ikke jeg! får vel bare uføretrygde meg. Om alle skulle tenke slik, hvem skulle betalt all uføretrygden da.. 0 Siter
Gjest carryn Skrevet 7. februar 2010 Skrevet 7. februar 2010 Om alle skulle tenke slik, hvem skulle betalt all uføretrygden da.. ikke min feil at vi med bipolar lidelse har rett på uføretrygd.. jeg har i det minste prøvd noen år nå. nå gir jeg opp 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 7. februar 2010 Skrevet 7. februar 2010 jeg orker ikke jeg! får vel bare uføretrygde meg. Beklager å skuffe deg, men så enkelt er det (heldigvis) ikke. 0 Siter
Gjest carryn Skrevet 7. februar 2010 Skrevet 7. februar 2010 Beklager å skuffe deg, men så enkelt er det (heldigvis) ikke. beklager å skuffe deg, men du kjenner ikke min situasjon. 0 Siter
Gjest rygelsmygel Skrevet 7. februar 2010 Skrevet 7. februar 2010 ikke min feil at vi med bipolar lidelse har rett på uføretrygd.. jeg har i det minste prøvd noen år nå. nå gir jeg opp Man har ikke rett på uføretrygd fordi en har bipolar lidelse! Det er funksjonsevnen som har noe å si, ikke diagnosen. Mange bipolare er i jobb. Har ikke lest hele tråden, men det må jo være fornuftig at du får en utredning om du mener at dette ikke handler om uvaner. 0 Siter
Gjest carryn Skrevet 7. februar 2010 Skrevet 7. februar 2010 Man har ikke rett på uføretrygd fordi en har bipolar lidelse! Det er funksjonsevnen som har noe å si, ikke diagnosen. Mange bipolare er i jobb. Har ikke lest hele tråden, men det må jo være fornuftig at du får en utredning om du mener at dette ikke handler om uvaner. omtrent 60 % av bipolare ender med uføretrygd, så klart er det noen som kan arbeide, men vi som ikke kan det, har ikke så store problemer med å få trygd. har fått trygd i 9 år allerede jeg at det er attføring og ikke ufør, er MITT valg, da jeg ville prøve ta utdannelse, få jobb og slik først, selv om jeg ikke behøvde det... men dere i denne tråden vil vel heller at jeg pga min hjernesykdom skal sette meg på gaten og tigge... greit det, får gjøre det istedet, så blir dere fornøyd. hadde dere sagt det samme om jeg hadde hjernesvulst eller? 0 Siter
Gjest susajfv Skrevet 7. februar 2010 Skrevet 7. februar 2010 omtrent 60 % av bipolare ender med uføretrygd, så klart er det noen som kan arbeide, men vi som ikke kan det, har ikke så store problemer med å få trygd. har fått trygd i 9 år allerede jeg at det er attføring og ikke ufør, er MITT valg, da jeg ville prøve ta utdannelse, få jobb og slik først, selv om jeg ikke behøvde det... men dere i denne tråden vil vel heller at jeg pga min hjernesykdom skal sette meg på gaten og tigge... greit det, får gjøre det istedet, så blir dere fornøyd. hadde dere sagt det samme om jeg hadde hjernesvulst eller? Jeg har bipolar lidelse selv. Og jeg jobber. Hadde jeg hatt så stort søvnbehov som deg så hadde jeg nok gått og lagt meg for en stund siden. 0 Siter
Gjest carryn Skrevet 7. februar 2010 Skrevet 7. februar 2010 Jeg har bipolar lidelse selv. Og jeg jobber. Hadde jeg hatt så stort søvnbehov som deg så hadde jeg nok gått og lagt meg for en stund siden. ja moren min hadde bipolar lidelse hun og, og hun jobbet til hun fikk kreft og døde, men hun hadde ikke rapid cycling og så stort søvnbehov. jeg ligger i senga allerede faktisk med lap topen i fanget, noe jeg har gjort i hele dag, fra jeg våkna 19.00-tiden så beklager, men jeg ligger ikke i koma. jeg sovner ikke når jeg våknet for et par timer siden. men om et par timer. men jeg kan ikke tillate meg å sove i natt, jeg må jo døgne om jeg skal ha sjans å komme meg på attførignstiltaket mitt. Men ser jeg ikke er frisk nok ti å fullføre det uansett, så får ta visse telefoner og få uføretrygden i boks istedet. alle mine drømmer i knus. men fint for DEG, at du ikke er av de 60%. 0 Siter
Gjest GPn Skrevet 10. februar 2010 Skrevet 10. februar 2010 En link: http://tidsskriftet.no/index.php?seks_id=1900431 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.