Gå til innhold

Hjelp trenges - vedr. belter og stolfester i bil

Anbefalte innlegg

Gjest Slitsomt dette her
Skrevet

Har vist en Ford E - 350 93 model

Vet ikke hva han har gått som før men den er omregistrert fra buss til 4 seter

Det sitter originalt to capteinstoler bak, altså fire originale capteinstoler i den nå. Foran har trepunktseler, bak har magebelter

Biltilsynes gav mangel på: Måtte dokumentere stolfestene på capteinstolene bak (!) Disse sitter jo i fire store bolter ned i gulvet de, som de skal (tror de kan ha tatt en bolt som hoder svingmulighetene på stolen som eneste feste)

Kan du hjelpe meg å finne noen form for dokumentasjon for hvordan slike stoler er festet?

De ønsket trepunktseler bak. Godkjente

Magebeltene er originale. Er det omreg. fra buss som gjør dette kravet? Magebeltene var jo gode nok før, det er jo bare færre seter.

Det er et regelverk som sier at: magebelter er tillatt dersom det er en passasje i følge direktiv..... Jeg finner ikke ut om vi kan bruke den loven og hvor stor passasjen må være (meget god plass foran setene frem til førersete, også på siden mot midten av bilen

Hvis vi skal sette inn trepunktsele, hvordan skal disse festes? Vi kan jo ikke bare bore inn en bolt i stolpen på bilen? Må vi ta av plysjen/trekket i stolpen og så videre, hvordan fester vi selen der?

Har du greie på dette? Kan du gi meg linker etc slik at vi kan komme i mål her? Har søkt men sitter fast selv

Takk så mye

brilleslangen
Skrevet

Hva med å bruke et bilverksted? de kan sikkert både sjekke og dokumenterestolfestene, og sørge for forsvarlig at trepunktsseler blir forsvarlig festet:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...