Gå til innhold

Hva gjør dere med telefonselgere?

Anbefalte innlegg

Gjest Efexora
Skrevet

Har dere noen artige forslag om hva man kan gjøre med dem, foruten å legge på? Har blitt oppringt av så mange av dem i det siste.

• Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bookworm

13

• morsan

9

• Glimtipper

4

• Speak

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest høstløv
Skrevet

Vi har reservert oss mot telefonsalg. http://www.brreg.no/registrene/reservasjon/reservasjon.html

Hvis det mot formodning kommer en selger på telefonen, jabber jeg bare lala språk og oppholder dem med mye unødvendig prat, og sier at de gjerne må sende innsamlings penger til meg, for det trenger jeg, for jeg er minstepensjonist og slike ting. Det er når jeg har lyst på litt gøy fordi jeg kjeder meg.

Da legger de røret på fort.

Gjest tre gode råd
Skrevet

To metoder:

1) Be om deres private hjemnummer, og si at du vil ringe til dem privat om kvelden eller under middagen deres, eller når som helst ellers det vil passe DEG. Hvis han ikke godtar dette, kan du spørre ham hvorfor han tror det passer deg at han ringer DEG, og be ham dra ditt peppern gror.

Eller enda bedre:

2) Begynn å snakk til dem om Jesus, og spør om de er frelst, og om du kan få be for dem i telefonen.

Eller som jeg har gjort:

Skaff deg hemmelig nummer OG reserver deg på Brønnøysunds register som telefonselgerne bruker.

Gjest Efexora
Skrevet

Vi har reservert oss mot telefonsalg. http://www.brreg.no/registrene/reservasjon/reservasjon.html

Hvis det mot formodning kommer en selger på telefonen, jabber jeg bare lala språk og oppholder dem med mye unødvendig prat, og sier at de gjerne må sende innsamlings penger til meg, for det trenger jeg, for jeg er minstepensjonist og slike ting. Det er når jeg har lyst på litt gøy fordi jeg kjeder meg.

reserveringen har tydeligvis ikke fungert for meg.

Skrevet

Spør om du kan få tlfnr deres og si du kan ringe dem lørdag kveld kl 11.

Jeg har reservert meg, ellers sier jeg bare neitakk og legger på.

Gjest kinelle
Skrevet

Jeg har registrert meg i Brønnøysundregisteret. Det fungerte ikke så bra i begynnelsen. Men så begynte jeg å spørre etter fullt navn på den som ringte og sa jeg ville bringe det videre til forbrukerrådet (eller noe annet, husker ikke helt) ettersom jeg hadde reservert meg og vedkommende ikke hadde lov til å ringe. Da ble det raskt tyst fra telefonselgere.

Hvis du nettopp har registrert deg så tar det litt tid fra du her registrert deg til det står i deres register.

Gjest høstløv
Skrevet

reserveringen har tydeligvis ikke fungert for meg.

Jeg pleier å si at jeg har reservert meg mot telefonsalg, og da unnskylder de seg og legger på.

Det tar tre til fire måneder før reservasjonen blir oppdatert.

Vi blir så å si aldri oppringt av telefonselgere.

Skrevet

Spør om du kan få tlfnr deres og si du kan ringe dem lørdag kveld kl 11.

Jeg har reservert meg, ellers sier jeg bare neitakk og legger på.

''Jeg har reservert meg, ellers sier jeg bare neitakk og legger på.''

Samme her. Men sjelden vi får tslike elefoner nå - det var bare en periode der to av tre i familien var reservert, fordi den tredje bare "glemte" å reservere seg....;-)

Jeg har forresten lest følgende tips, uten at jeg har forsøkt det selv: Man sier f eks "vent litt, så jeg får tatt av en kjel jeg har på ovnen", så legger man fra seg røret, og bare lar det ligge. Etter et par minutter kan man jo prøve å si "hallo? Hallooo?" og s legge på.

Gjest Efexora
Skrevet

''Jeg har reservert meg, ellers sier jeg bare neitakk og legger på.''

Samme her. Men sjelden vi får tslike elefoner nå - det var bare en periode der to av tre i familien var reservert, fordi den tredje bare "glemte" å reservere seg....;-)

Jeg har forresten lest følgende tips, uten at jeg har forsøkt det selv: Man sier f eks "vent litt, så jeg får tatt av en kjel jeg har på ovnen", så legger man fra seg røret, og bare lar det ligge. Etter et par minutter kan man jo prøve å si "hallo? Hallooo?" og s legge på.

Den strategien bruker jeg en del når jeg ikke orker å argumentere med dem:) Hvor lenge "ett øyeblikk"varer er jo relativt,

Caloni Makaroni
Skrevet

pst! du har mail!

Skrevet

Lat som om du snakker russisk - det er mannen min ekspert på. Da legger de fort på :-)

Gjest majas mamma
Skrevet

To metoder:

1) Be om deres private hjemnummer, og si at du vil ringe til dem privat om kvelden eller under middagen deres, eller når som helst ellers det vil passe DEG. Hvis han ikke godtar dette, kan du spørre ham hvorfor han tror det passer deg at han ringer DEG, og be ham dra ditt peppern gror.

Eller enda bedre:

2) Begynn å snakk til dem om Jesus, og spør om de er frelst, og om du kan få be for dem i telefonen.

Eller som jeg har gjort:

Skaff deg hemmelig nummer OG reserver deg på Brønnøysunds register som telefonselgerne bruker.

''2) Begynn å snakk til dem om Jesus, og spør om de er frelst, og om du kan få be for dem i telefonen.''

Og hvis de sier ja takk da.....

Gjest fattigmor
Skrevet

Jeg sier blid og høflig : nei takk , det pleier å holde med det.

vi ønsker jo ikke flere arbeidsløse unge folk ..som har ett levebrød i hvertfall! Og drive gjøn og ap med selgerne..kan gi alvorlige sykdommer over tid..vi vil jo ikke at de skal bli uførstrygdet.Vil vi vel?

Skrevet

Det er da ikke telefonselgerenes feil at du blir oppringt?

Jeg er sjokkert over hvor mange voksne mennesker som kaster bort selgerens tid med vas og tull. De prøver å tjene penger, de ringer ikke for å være slemme mot dere. Si nei takk vennlig, men bestemt, og legg på. Så kan de ringe videre til noen som kanskje vil kjøpe produktene de tilbyr.

Skrevet

Jeg er sjokkert over hvor mange voksne mennesker som kaster bort selgerens tid med vas og tull. De prøver å tjene penger, de ringer ikke for å være slemme mot dere. Si nei takk vennlig, men bestemt, og legg på. Så kan de ringe videre til noen som kanskje vil kjøpe produktene de tilbyr.

Du og fattigmor har et godt poeng..

Jeg er høflig mot dem, men blir irritert over de som til tross for at jeg sier "nei takk" ikke respekteher det og presser på..

Gjest majas mamma
Skrevet

Jo, men når du har reservert deg og du allikevel blir oppringt, gjerne midt i Dagsreyen eller noe sånt må man jo ha lov til å bli litt irritert. Og jeg vet ikke hvor mange ganger jeg sier høflig at nei takk jeg er ikke interessert, og så fortsetter de å snakke! Direkte uhøflige er de enkelte av dem også. Da legger jeg på!

Gjest firepile
Skrevet

''De prøver å tjene penger''

Det gjør vi alle, men gir ingen rett til å plage folk pr telefon.

Ser ingen grunn til å være hyggelig når man faktisk har reservert seg mot telefonselgere og likevel blir oppringt midt i middagen.

Skrevet

He he, ja jeg tenkte på det da jeg svarte i tråden at man kan lese tråder om at man må oppføre seg skikkelig mot dem som f eks jobber i matbutikken, mens det virker som om det er fritt fram å plage folk i slike jobber :--)

Selv prøver jeg bare å bli kvitt dem ved å si nei takk, om nødvendig temmelig bestemt, og det funker helt utmerket. Det gjelder å ikke nøle!

Men jeg fryder meg likevel over å lese om enkelte _forslag_ - neettopp fordi enkelte av dem ringer på dde mest ubeleilige tidspunkter og de bryter uansett inn i ens private sfære. Og er det en ting jeg virkelig ikke kan fordra, så er det dem som nesten later som om de er venner og sier navnet mitt og spør hvordan det står til osv og som blir nesten fornærmet når jeg avbryter "vennesamtalen" og ssier "jeg skal ikke kjøpe noe".

Så jeg har stor forståelse for ønsket om å "ta igjen"!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...