Gå til innhold

Hva gjør dere med telefonselgere?

Anbefalte innlegg

Gjest Forbaskat irriterende
Skrevet

Har du reservert deg? Det må du gjøre, først og fremst

Jeg har også tenkt slik at de gjør jo en jobb og prøver å tjene til livets opphold. Så noen ganger har jeg hatt litt dårlig samvittighet

De aller verste er de som begynner med å takke for fjorårets bidrag til de stakkars sultne barna. De lyver en altså rett opp i tryne. For neida, vi gav da ikke i fjor vi, og når vi sier det så prøver de seg med at mannen har gjort det, at vi ikke husker el. men at vi skal bare vite hvor takknemmelige de er.

Sånne får jeg lyst å dytte en viss plass

Min mann hadde en snerten måte å ta slike på her. Han hadde på telefonen en mms som var ganske heftig. Det var et bilde av han blå figuren i Harry Potter, og lyden var at den typen kjeftet og bannet noe innmari, han var liksom helt oppgitt og arg av noe.

Min mann pleide altså å legge telefonrøret pent ned på kjøkkenbordet (for disse praterne i andre enden trekker jo ikke pusten) Han fant frem til denne meldingen, og så satte han på den, la den ved siden av telefonrøret og så gikk han. Det var jo aldri noen i røret når han kom tilbake

Vi har reservert oss for lenge siden, og det pleier jeg å si, da pleier det å gå bra. Men siden vi i det hele tatt ble oppringt så sjekket jeg reserveringa vår på nytt. Så at hustelefonen ikke vare listet av en eller annen merkelig grunn, så jeg listet på nytt det samt alt av mobiler etc

Så jeg vil anbefale at en sjekker at reservarjonene faktisk gjelder ennå, at ikke det har blitt knotet til

De har drevet og ringt oss fra Sverie hundre ganger (kjenner nummeret, de ringer gjerne når vi er på jobb) og her for en stund tilbake så ringte de når vi var hjemme. Mannen min tok telefonen og jeg hørte han si "nei, men vi har ikke støttet dere i fjor" Da ble jeg irritert og ba han høyt fortelle at vi var reserverte og at han bare skulle legge på. Han gir telefonen til meg og da hører jeg en mannsstemme som faktisk er ganske irritert/sint "ja men tenk på det da, barna trenger dere, de har ikke mat, ikke klær, noen ting" Jeg ble så paff og irritert over fremgangsmåten at jeg bare la på.

Og i går så jeg sørenmeg det nummeret på telefonen igjen, så de har faktisk ikke sluttet å ringe ennå. Og det er fra Sverige.

De må tjene noe voldsomt på det der altså

• Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bookworm

13

• morsan

9

• Glimtipper

4

• Speak

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest høstløv
Skrevet

pst! du har mail!

Takk, jeg har sett den og svart.

Gjest imzedimze
Skrevet

Har du reservert deg? Det må du gjøre, først og fremst

Jeg har også tenkt slik at de gjør jo en jobb og prøver å tjene til livets opphold. Så noen ganger har jeg hatt litt dårlig samvittighet

De aller verste er de som begynner med å takke for fjorårets bidrag til de stakkars sultne barna. De lyver en altså rett opp i tryne. For neida, vi gav da ikke i fjor vi, og når vi sier det så prøver de seg med at mannen har gjort det, at vi ikke husker el. men at vi skal bare vite hvor takknemmelige de er.

Sånne får jeg lyst å dytte en viss plass

Min mann hadde en snerten måte å ta slike på her. Han hadde på telefonen en mms som var ganske heftig. Det var et bilde av han blå figuren i Harry Potter, og lyden var at den typen kjeftet og bannet noe innmari, han var liksom helt oppgitt og arg av noe.

Min mann pleide altså å legge telefonrøret pent ned på kjøkkenbordet (for disse praterne i andre enden trekker jo ikke pusten) Han fant frem til denne meldingen, og så satte han på den, la den ved siden av telefonrøret og så gikk han. Det var jo aldri noen i røret når han kom tilbake

Vi har reservert oss for lenge siden, og det pleier jeg å si, da pleier det å gå bra. Men siden vi i det hele tatt ble oppringt så sjekket jeg reserveringa vår på nytt. Så at hustelefonen ikke vare listet av en eller annen merkelig grunn, så jeg listet på nytt det samt alt av mobiler etc

Så jeg vil anbefale at en sjekker at reservarjonene faktisk gjelder ennå, at ikke det har blitt knotet til

De har drevet og ringt oss fra Sverie hundre ganger (kjenner nummeret, de ringer gjerne når vi er på jobb) og her for en stund tilbake så ringte de når vi var hjemme. Mannen min tok telefonen og jeg hørte han si "nei, men vi har ikke støttet dere i fjor" Da ble jeg irritert og ba han høyt fortelle at vi var reserverte og at han bare skulle legge på. Han gir telefonen til meg og da hører jeg en mannsstemme som faktisk er ganske irritert/sint "ja men tenk på det da, barna trenger dere, de har ikke mat, ikke klær, noen ting" Jeg ble så paff og irritert over fremgangsmåten at jeg bare la på.

Og i går så jeg sørenmeg det nummeret på telefonen igjen, så de har faktisk ikke sluttet å ringe ennå. Og det er fra Sverige.

De må tjene noe voldsomt på det der altså

Jeg syns de er veldig frekke, for de ringte meg opp til stadighet å skulle snakke med moren min rett etter at hun døde da jeg var 18.

Gjest høstløv
Skrevet

Du og fattigmor har et godt poeng..

Jeg er høflig mot dem, men blir irritert over de som til tross for at jeg sier "nei takk" ikke respekteher det og presser på..

Ja, det er den siste sorten, som en lager gjøn med, de som respekterer et nei takk og legger på, få utøve deres gjerning uten ap fra min side.

Skrevet

Er det ikke brønnøysundregistrene som har oversikt slik at du kan "melde deg ut"? Gjorde det for mange år siden, og det funker.

Det er tross alt noen mennesker som prøver å tjene noen kroner, så jeg synes det er dårlig gjort å gjøre noe hyss mot dem.

Gjest fattigmor
Skrevet

Jo, men når du har reservert deg og du allikevel blir oppringt, gjerne midt i Dagsreyen eller noe sånt må man jo ha lov til å bli litt irritert. Og jeg vet ikke hvor mange ganger jeg sier høflig at nei takk jeg er ikke interessert, og så fortsetter de å snakke! Direkte uhøflige er de enkelte av dem også. Da legger jeg på!

Mener å huske at, det var mye verre før..når vi hadde Selgere på Døren! Å smelle Døra mitt i fleisen på dem, var verre!

Så sånn er det bra,at vi bare kan legge på røret igjen.:0)

Skrevet

''De prøver å tjene penger''

Det gjør vi alle, men gir ingen rett til å plage folk pr telefon.

Ser ingen grunn til å være hyggelig når man faktisk har reservert seg mot telefonselgere og likevel blir oppringt midt i middagen.

''Ser ingen grunn til å være hyggelig når man faktisk har reservert seg mot telefonselgere og likevel blir oppringt midt i middagen.''

Hvordan er dette telefonselgerens feil? De får en liste med telefonnummere. De ringer menneskene på den listen. De har ingenting med din reservasjon å gjøre.

Skrevet

Jeg svarer rett og slett ikke.

Når jeg får en oppringning fra et mistenkelig nummer, (ofte et fast-telefonnummer fra et sted i landet jeg ikke kjenner noen) går jeg inn på nettet og sjekker opp nummeret. Hvis det viser seg å være et "tlf nummer brukt i forbindelse med markedsundersøkelser og telefonsalg" så lagrer jeg det på tlf min som "selger nr 1, selger nr 2 osv. (er vel oppe i 14 nummere nå tror jeg!)

Neste gang de ringer ser jeg umiddelbart at det er en selger, og lar bare være å svare..

Da gir de opp etterhvert.

Skrevet

Det er da ikke telefonselgerenes feil at du blir oppringt?

Jeg er sjokkert over hvor mange voksne mennesker som kaster bort selgerens tid med vas og tull. De prøver å tjene penger, de ringer ikke for å være slemme mot dere. Si nei takk vennlig, men bestemt, og legg på. Så kan de ringe videre til noen som kanskje vil kjøpe produktene de tilbyr.

Enig.

Gjest fattigmor
Skrevet

Er det ikke brønnøysundregistrene som har oversikt slik at du kan "melde deg ut"? Gjorde det for mange år siden, og det funker.

Det er tross alt noen mennesker som prøver å tjene noen kroner, så jeg synes det er dårlig gjort å gjøre noe hyss mot dem.

Er helt enig med deg:0) Det kalles Mobbing! Stakkars Folk.

Synes faktisk det var mere irriterende ,når vi hadde Dørselgere!

De ga seg ikke så lett,men vi måtte da avfeie de på en høflig måte:0)

Skrevet

''Ser ingen grunn til å være hyggelig når man faktisk har reservert seg mot telefonselgere og likevel blir oppringt midt i middagen.''

Hvordan er dette telefonselgerens feil? De får en liste med telefonnummere. De ringer menneskene på den listen. De har ingenting med din reservasjon å gjøre.

Har de valgt å ta en jobb som er så dårlig likt, så må de tåle litt tyn, spør du meg.

Gjest firepile
Skrevet

''De får en liste med telefonnummere. De ringer menneskene på den listen. De har ingenting med din reservasjon å gjøre.''

Det er strengt tatt ikke mitt problem. Jeg har resevert meg, og det får telefonselgerens _arbeidsgiver_ ta hensyn til. En selger som er ansatt hos et firma som ignorer slikt bør finne seg en annen jobb, eller ta følgende når man har en jobb som går ut på å plage folk hjemme og prøve å prakke på dem all mulig skit som man ikke er interessert i.

Skrevet

Har de valgt å ta en jobb som er så dårlig likt, så må de tåle litt tyn, spør du meg.

Noen tar den jobben de får.

Gjest Hvorfor mobber dere????
Skrevet

Som Glimtipper kan jeg ikke fatte og begripe hvorfor man skal drive gjøn med folk som prøver å gjøre et ærlig arbeid. Det er rett og slett mobbing.

Jeg tar alltid telefonen når den ringer, og er jeg ikke interessert i produktet sier jeg bare høflig nei takk, og takk for at du ringte. Ha det. Så enkelt.

Skrevet

Ja, det er den siste sorten, som en lager gjøn med, de som respekterer et nei takk og legger på, få utøve deres gjerning uten ap fra min side.

:-)

Skrevet

''Det er tross alt noen mennesker som prøver å tjene noen kroner, så jeg synes det er dårlig gjort å gjøre noe hyss mot dem.''

Vanligvis takker jeg bare høflig nei og avslutter samtalen, men når samme bokklubb ringte meg for tredje gang på to uker (ikke medregnet alle de gangene jeg ikke hørte telefonen!) og prøvde å selge meg et tilbud til tross for at jeg takket nei hver gang - ja, da sprakk jeg og det skikkelig! Faktisk så skikkelig at selgeren la på røret i øret på meg... *Fornøyd* :-D

Skrevet

''Det er tross alt noen mennesker som prøver å tjene noen kroner, så jeg synes det er dårlig gjort å gjøre noe hyss mot dem.''

Vanligvis takker jeg bare høflig nei og avslutter samtalen, men når samme bokklubb ringte meg for tredje gang på to uker (ikke medregnet alle de gangene jeg ikke hørte telefonen!) og prøvde å selge meg et tilbud til tross for at jeg takket nei hver gang - ja, da sprakk jeg og det skikkelig! Faktisk så skikkelig at selgeren la på røret i øret på meg... *Fornøyd* :-D

Det er forståelig da:-) Da kan de godt få høre at det er rot i firmaet hvor de jobber.

Gjest imzedimze
Skrevet

Som Glimtipper kan jeg ikke fatte og begripe hvorfor man skal drive gjøn med folk som prøver å gjøre et ærlig arbeid. Det er rett og slett mobbing.

Jeg tar alltid telefonen når den ringer, og er jeg ikke interessert i produktet sier jeg bare høflig nei takk, og takk for at du ringte. Ha det. Så enkelt.

det er jo telefonselgerne selv som mobber.

jeg sa nei og la på en gang de ringte meg i en veldig dårlige periode, hadde store søvnprobemer så var fryktelig irritabel, og hadde sovnet på sofaen 12 på formiddagen, og trengte faktisk den søvnen, da ringte dam meg opp igjen og kjeftet på meg for at jeg ikke ville støtte de.

og alle de gangene de har ringt meg og spurt om å snakke med noen i huset over 15 år. Trodde ikke på meg da jeg sa jeg var 18 og den eneste som bodde der osv. skikkelig hånete var de.

skal du være telefonselger bør du kanskje få med deg at noen barnsligere stemme enn andre.

glad jeg er kvitt telefonselgere ja=)

Skrevet

Det er forståelig da:-) Da kan de godt få høre at det er rot i firmaet hvor de jobber.

Jeg var veldig hyggelig mot de to første altså, men den tredje fikk nok en aldri så liten:"Ærlig talt! Nå er det tredje gangen dere ringer meg og jeg sier hver gang at jeg ikke er interessert i det tilbudet deres! Er det så vanskelig å forstå det!?" *Hehe*

Gjest majas mamma
Skrevet

Jeg syns de er veldig frekke, for de ringte meg opp til stadighet å skulle snakke med moren min rett etter at hun døde da jeg var 18.

Føler med deg. Det er gangske sårende å oppleve slikt. Jeg har opplevd at kommunen ! sendte brev til min døde far som han skulle svar på så fort som mulig. Jeg ventet en ukeog så fikk jeg purring. Sendte da en høflig anmodning tilbake om at de nok måtte vente litt med svaret for det tar litt tid å komme i kontakt med dem i det hinsidige. Og dessuten har et sånt bonuspoengfirma sendt pappa en oversikt over hvor mye han har på sin konto pr nyttår. Fem ganger har jeg ringt dem. Og i år kom det jammen igjen. Heldigvis har jeg klart å få tak i disse brevene før min mor som nok hadde gått opp i liminga om hun hadde fått dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...