Gå til innhold

Hva gjør dere med telefonselgere?

Anbefalte innlegg

Gjest Baldriansen
Skrevet

Jeg syns de er veldig frekke, for de ringte meg opp til stadighet å skulle snakke med moren min rett etter at hun døde da jeg var 18.

Hvordan forventer du at de skulle vite om dødsfallet hvis det var like etterpå?

Selv Folkeregisteret har et visst etterslep på dødsfall.

Hvis det gjentok seg fra samme firma, er jeg enig med deg. Men ingen er synsk.

• Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bookworm

13

• morsan

9

• Glimtipper

4

• Speak

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Mirakelet
Skrevet

Be dem vente litt, så legger du røret til siden

og går og setter deg og ser tv,

sett tvn på full lyd så de hører tvn :)

tenker du irriterer vettet av telefonselgeren som til slutt legger på røret i sinne :)

Gjest Mirakelet
Skrevet

Er det ikke brønnøysundregistrene som har oversikt slik at du kan "melde deg ut"? Gjorde det for mange år siden, og det funker.

Det er tross alt noen mennesker som prøver å tjene noen kroner, så jeg synes det er dårlig gjort å gjøre noe hyss mot dem.

Jo, de har det brønnøysundregisteret, der er jeg selv registrert,

men jeg får ofte telefoner... muligens pga jeg har meldt meg på konkurranser på nettet der det står med liten skrift at jeg godtar at telefonselgere tar kontakt.

Ofte ringer også selgere fra bokklubber og bladabonnementer jeg tidligere har vært medlem i.....

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Håper ingen av mine barn blir telefonselgere.

For telefonselgere kan oppleves som pest og plage.

Kjenner en som er meget prateglad. Hun setter seg ned og snakker med selgeren. Og det pleier ende med at selgeren forsøker avlutte samtalen....hvilket ikke er så enkelt siden min venninne er _meget_ prateglad. :-)

Skrevet

Jeg har selv hatt dette yrket, så jeg prøver å være ytterst høflig når de ringer meg. Jeg er klar over at det sitter et menneske i den andre enden, som faktisk bare prøver å tjene penger i den jobben vedkommende har fått. Derimot er jeg ikke interssert i å kjøpe noe over telefon, så jeg avslår vennlig, men bestemt.

Skrevet

det er jo telefonselgerne selv som mobber.

jeg sa nei og la på en gang de ringte meg i en veldig dårlige periode, hadde store søvnprobemer så var fryktelig irritabel, og hadde sovnet på sofaen 12 på formiddagen, og trengte faktisk den søvnen, da ringte dam meg opp igjen og kjeftet på meg for at jeg ikke ville støtte de.

og alle de gangene de har ringt meg og spurt om å snakke med noen i huset over 15 år. Trodde ikke på meg da jeg sa jeg var 18 og den eneste som bodde der osv. skikkelig hånete var de.

skal du være telefonselger bør du kanskje få med deg at noen barnsligere stemme enn andre.

glad jeg er kvitt telefonselgere ja=)

''hadde store søvnprobemer så var fryktelig irritabel, og hadde sovnet på sofaen 12 på formiddagen, og trengte faktisk den søvnen, da ringte dam meg opp igjen og kjeftet på meg for at jeg ikke ville støtte de.''

En telefonselger skal selvfølgelig ikke ringe opp igjen for å kjefte fordi du ikke ønsker å støtte dem, men når det gjelder tidspunktet har du ikke noe å klage over. Jeg skjønner det er irriterende i den situasjonen du var i, men det er en normal tid å ringe mennesker på, og som selger kan en ikke ta hensyn til hvisomatte...

Skrevet

''Det er tross alt noen mennesker som prøver å tjene noen kroner, så jeg synes det er dårlig gjort å gjøre noe hyss mot dem.''

Vanligvis takker jeg bare høflig nei og avslutter samtalen, men når samme bokklubb ringte meg for tredje gang på to uker (ikke medregnet alle de gangene jeg ikke hørte telefonen!) og prøvde å selge meg et tilbud til tross for at jeg takket nei hver gang - ja, da sprakk jeg og det skikkelig! Faktisk så skikkelig at selgeren la på røret i øret på meg... *Fornøyd* :-D

Det synes jeg er greit å gjøre, for da har ikke selgerne gjort jobben sin med å notere riktige opplysninger:-)

Skrevet

Jeg syns de er veldig frekke, for de ringte meg opp til stadighet å skulle snakke med moren min rett etter at hun døde da jeg var 18.

Og du mener at de skulle klare å ta rede på at hun var død? Det er ærlige feil som kan skje, og det synes jeg ikke er noe å klage på.

Jeg ringte selv og spurte etter en mann engang, hvor kona svarer at hun akkurat da satt sammen med begravelsesagenten for å planlegge hans begravelse. Selvfølgelig helt grusomt for henne (og meg) - men jeg kunne jo ikke vite om dette.

Skrevet

Det er da ikke telefonselgerenes feil at du blir oppringt?

Jeg er sjokkert over hvor mange voksne mennesker som kaster bort selgerens tid med vas og tull. De prøver å tjene penger, de ringer ikke for å være slemme mot dere. Si nei takk vennlig, men bestemt, og legg på. Så kan de ringe videre til noen som kanskje vil kjøpe produktene de tilbyr.

Så fullstendig enig:-)

Hilsen ex-telefonselger:-)

Skrevet

''De får en liste med telefonnummere. De ringer menneskene på den listen. De har ingenting med din reservasjon å gjøre.''

Det er strengt tatt ikke mitt problem. Jeg har resevert meg, og det får telefonselgerens _arbeidsgiver_ ta hensyn til. En selger som er ansatt hos et firma som ignorer slikt bør finne seg en annen jobb, eller ta følgende når man har en jobb som går ut på å plage folk hjemme og prøve å prakke på dem all mulig skit som man ikke er interessert i.

''En selger som er ansatt hos et firma som ignorer slikt bør finne seg en annen jobb''

Selgeren ignorerer ikke reservasjonslistene, så du kan aldri legge skylden på den som ringer deg. At arbeidsgiveren til denne selgeren ikke har gjort jobben sin, er det ingen tvil om - men det er fortsatt ikke selgeren sin feil så vedkommende har ingen grunn til å måtte finne seg en annen jobb.

Skrevet

Har de valgt å ta en jobb som er så dårlig likt, så må de tåle litt tyn, spør du meg.

Og med diskusjonene om arbeidsledighet, problemer med å få seg jobb osv. synes jeg ikke vi skal klage på at noen "må" ta telefonselgerjobbene....

Skrevet

Jeg sier blid og høflig : nei takk , det pleier å holde med det.

vi ønsker jo ikke flere arbeidsløse unge folk ..som har ett levebrød i hvertfall! Og drive gjøn og ap med selgerne..kan gi alvorlige sykdommer over tid..vi vil jo ikke at de skal bli uførstrygdet.Vil vi vel?

morsomt...*ironisk*

Skrevet

Det er da ikke telefonselgerenes feil at du blir oppringt?

Jeg er sjokkert over hvor mange voksne mennesker som kaster bort selgerens tid med vas og tull. De prøver å tjene penger, de ringer ikke for å være slemme mot dere. Si nei takk vennlig, men bestemt, og legg på. Så kan de ringe videre til noen som kanskje vil kjøpe produktene de tilbyr.

Selvsagt er det telefonselgerens feil at vi blir oppringt!

Selgere har ikke noe pr telefon å gjøre, spør de meg. Folk får finne andre måter å selge sine produkter på. Det er utrolig frekt å ringe folk hjemme i deres egne stuer på alle tenkelige og utenkelige tidspunkt.

Og nei, Brønnøysundreserveringen blir dessverre ikke alltid respektert.

Skrevet

Selvsagt er det telefonselgerens feil at vi blir oppringt!

Selgere har ikke noe pr telefon å gjøre, spør de meg. Folk får finne andre måter å selge sine produkter på. Det er utrolig frekt å ringe folk hjemme i deres egne stuer på alle tenkelige og utenkelige tidspunkt.

Og nei, Brønnøysundreserveringen blir dessverre ikke alltid respektert.

''Selvsagt er det telefonselgerens feil at vi blir oppringt!''

Så de burde heller være arbeidsledige?

Gjest mildred
Skrevet

Jeg har selv hatt dette yrket, så jeg prøver å være ytterst høflig når de ringer meg. Jeg er klar over at det sitter et menneske i den andre enden, som faktisk bare prøver å tjene penger i den jobben vedkommende har fått. Derimot er jeg ikke interssert i å kjøpe noe over telefon, så jeg avslår vennlig, men bestemt.

Har du tips til hvordan avvise dem uten at de kommer med innvendinger? Når jeg prøver å høflig avvise dem setter de alltid igang å diskutere. De har motsvar uansett hva jeg sier. Tilslutt gir jeg opp og slenger på røret.

Skrevet

Har du tips til hvordan avvise dem uten at de kommer med innvendinger? Når jeg prøver å høflig avvise dem setter de alltid igang å diskutere. De har motsvar uansett hva jeg sier. Tilslutt gir jeg opp og slenger på røret.

Altså, jeg er ikker høflig enn at jeg sier bestemt nei takk, og legger på, da får de jo ikke kommet med noen argumenter. Men jeg legger ikke på uten å si noen ting...

Skrevet

''Selvsagt er det telefonselgerens feil at vi blir oppringt!''

Så de burde heller være arbeidsledige?

Nei, men det burde ikke vært lov å ansette folk til å selge pr telefon til fremmede, men heller selge på andre måter, som ikke invaderer folk hjemme i deres stuer.

Gjest Efexora
Skrevet

Du og fattigmor har et godt poeng..

Jeg er høflig mot dem, men blir irritert over de som til tross for at jeg sier "nei takk" ikke respekteher det og presser på..

Venninna mi ble overtalt til å kjøpe en bokserie som hun ikke trengte i det hele tatt. Tror hun ble så sliten til slutt at hun sa ja. Tror hun sliter litt med å sette grenser Heldigvis har hun angrerett så hun får bare sende den i retur.

Vet også om psykisk utviklingshemmede som har takket ja til ulike ting fordi de har blitt overtalt av en selger. Jeg synes at en selger bør ha såpass forstand at h*n ikke presser produktene sine på en person som h*n burde forstå var utviklingshemmet.

Skrevet

Venninna mi ble overtalt til å kjøpe en bokserie som hun ikke trengte i det hele tatt. Tror hun ble så sliten til slutt at hun sa ja. Tror hun sliter litt med å sette grenser Heldigvis har hun angrerett så hun får bare sende den i retur.

Vet også om psykisk utviklingshemmede som har takket ja til ulike ting fordi de har blitt overtalt av en selger. Jeg synes at en selger bør ha såpass forstand at h*n ikke presser produktene sine på en person som h*n burde forstå var utviklingshemmet.

Uff ja, det er likedan med eldre..

Skrevet

Si at du er døv og ikke greier å høre hva de sier ;)

Jeg pleier å si det (og det er jo forsåvidt sant også), og da blir de som regel så forfjamsa at de legger på før jeg rekker å gjøre det *hehe*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...