Gå til innhold

Hva gjør dere med telefonselgere?

Anbefalte innlegg

Gjest imzedimze
Skrevet

Og du mener at de skulle klare å ta rede på at hun var død? Det er ærlige feil som kan skje, og det synes jeg ikke er noe å klage på.

Jeg ringte selv og spurte etter en mann engang, hvor kona svarer at hun akkurat da satt sammen med begravelsesagenten for å planlegge hans begravelse. Selvfølgelig helt grusomt for henne (og meg) - men jeg kunne jo ikke vite om dette.

når de ringer en husstand, og spørr om å snakke med noen i husstanden over 15 år, bør de respektere svaret de får, om at de snakker med den eneste i husstanden, som er over 18 år! herregud

de strømmet inn med telefonselger rett etter at moren min døde, og spurte etter henne. det kalles psykisk terror!

de skjønner det ikke selv nei, men det er slik det føles.

de trenger ikke KJEFTE PÅ MEG FOR Å LYVE TIL DEM FORDI DE IKKE TROR MEG NÅR JEG SIER SANNHETEN OM JEG ER ER DEN VOKSNE I HUSSTANDEN

• Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bookworm

13

• morsan

9

• Glimtipper

4

• Speak

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest imzedimze
Skrevet

Hvordan forventer du at de skulle vite om dødsfallet hvis det var like etterpå?

Selv Folkeregisteret har et visst etterslep på dødsfall.

Hvis det gjentok seg fra samme firma, er jeg enig med deg. Men ingen er synsk.

dere tar ikke poenget, poenget er at disse telefonselgerne kjeftet på meg fordi de trodde jeg løy til dem om at jeg var den eneste voksne i huset over 15 år, og over 18 år osv.

det var så respektløst at dere aner ikke.

Gjest imzedimze
Skrevet

''hadde store søvnprobemer så var fryktelig irritabel, og hadde sovnet på sofaen 12 på formiddagen, og trengte faktisk den søvnen, da ringte dam meg opp igjen og kjeftet på meg for at jeg ikke ville støtte de.''

En telefonselger skal selvfølgelig ikke ringe opp igjen for å kjefte fordi du ikke ønsker å støtte dem, men når det gjelder tidspunktet har du ikke noe å klage over. Jeg skjønner det er irriterende i den situasjonen du var i, men det er en normal tid å ringe mennesker på, og som selger kan en ikke ta hensyn til hvisomatte...

herregud du misforstår HELT poenget!!!!!!!

FAEN FOR EI FITTE DU ER!!!!!!!!!!!!!!

POENGET ER AT JEG BLE KJEFTA PÅ FOR Å IKKE ORKE SNAKKE MED HENNE ELLER IKKE VILLE STØTTE DEM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

har lagt merke til før at du ikke er eier av empati, her beviser du det til gangs!!

Gjest imzedimze
Skrevet

reserveringen har tydeligvis ikke fungert for meg.

jeg sa opp hustelefon så da ble jeg kvitt dem=)

Skrevet

Har du tips til hvordan avvise dem uten at de kommer med innvendinger? Når jeg prøver å høflig avvise dem setter de alltid igang å diskutere. De har motsvar uansett hva jeg sier. Tilslutt gir jeg opp og slenger på røret.

Jeg lar dem aldri komme i gang med argumenteringen. Jeg sier helt i starten av samtalen at jeg aldri kjøper noe over telefonen, da sier selgeren som regel ok, og vi legger på. Hvis de ikke godtar det jeg har sagt, men begynner å argumentere, legger jeg på.

Jeg tenker at siden jeg likevel ikke kommer til å kjøpe/gi, er det faktisk mest høflig å si fra med en gang slik at de kan bruke tiden sin på noen som kanskje er interessert.

Gjest Baldriansen
Skrevet

dere tar ikke poenget, poenget er at disse telefonselgerne kjeftet på meg fordi de trodde jeg løy til dem om at jeg var den eneste voksne i huset over 15 år, og over 18 år osv.

det var så respektløst at dere aner ikke.

Det kan jo tenkes at vi ikke tar poenget fordi du ikke beskrev det tydelig nok. Jeg forsto tydeligvis ikke hva du mente første gangen, beklager.

Skrevet

Svarer høflig at jeg ikke er interessert, for deretter å legge på røret. Åpner ikke opp for noen diskusjon. Det samme gjør jeg med de som ringer fra Norsk Gallup.

Har reservert oss, men ringer innimellom telefonselgere og folk fra meningsmålings-firmaer.

Skrevet

POENGET ER AT JEG BLE KJEFTA PÅ FOR Å IKKE ORKE SNAKKE MED HENNE ELLER IKKE VILLE STØTTE DEM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

har lagt merke til før at du ikke er eier av empati, her beviser du det til gangs!!

Slapp av litt, og samme om du mener jeg eier empati eller ikke, så har du ingen grunn til å verken rope til meg, eller kalle meg slike ting. Kanskje jeg har empati med telefonselgeren?

Jeg sier jo at h*n selvfølgelig ikke skal kjefte på deg for ikke å orke å snakke med h*n, men jeg sier at du ikke kan klage på tidspunktet oppringningen fant sted. I motsetning til deg klarer jeg faktisk å se dette fra selgeren sin side også, som tross alt har en arbeidsgiver som h*n skal gjøre en jobb for - dette for å tjene penger og kanskje slippe å være arbeidsledig.

Jeg kan godt ta en diskusjon på dette, men bruk et normalt språk da i det minste.

Gjest wiggene
Skrevet

Med den språkbruken din skulle man jo faktisk ikke tro du var annet enn en uoppdragen 15-åring!

Skrevet

Nei, men det burde ikke vært lov å ansette folk til å selge pr telefon til fremmede, men heller selge på andre måter, som ikke invaderer folk hjemme i deres stuer.

Men så lenge det faktisk er lov til å utføre telefonsalg, kan du aldri klare å legge skylden på selgeren.

Skrevet

Hvis du snakker slik til telefonselgerne er det forståelig at de ikke er så høflige til deg heller.

Gjest majas mamma
Skrevet

Uff ja, det er likedan med eldre..

Helt klart. Min 80 år gamle mor ble overtalt på kjøpesenteret til å bytte strømleverandør. Hun skulle jo spare så mye penger på det. Heldigvis oppdaget jeg det i tide og fikk stoppet det.

Skrevet

Helt klart. Min 80 år gamle mor ble overtalt på kjøpesenteret til å bytte strømleverandør. Hun skulle jo spare så mye penger på det. Heldigvis oppdaget jeg det i tide og fikk stoppet det.

Ja, det var bra. :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Nå er det ikke så ofte jeg får telefoner fra selgere privat lenger, men jeg pleier å si at jeg ikke har tid til å snakke med dem.

Om de spør om de kan ringe tilbake senere sier jeg nei.

Verste jeg vet er selgere som kamuflerer seg som annet enn det de er.

Skrevet

Og du mener at de skulle klare å ta rede på at hun var død? Det er ærlige feil som kan skje, og det synes jeg ikke er noe å klage på.

Jeg ringte selv og spurte etter en mann engang, hvor kona svarer at hun akkurat da satt sammen med begravelsesagenten for å planlegge hans begravelse. Selvfølgelig helt grusomt for henne (og meg) - men jeg kunne jo ikke vite om dette.

Ja, slikt kan man ikke vite noe om.

Men jeg husker min mor fikk en telefonselger på tråden som spurte etter faren min - da hadde han vært død i 2-3 år.

Skrevet

Har du reservert deg? Det må du gjøre, først og fremst

Jeg har også tenkt slik at de gjør jo en jobb og prøver å tjene til livets opphold. Så noen ganger har jeg hatt litt dårlig samvittighet

De aller verste er de som begynner med å takke for fjorårets bidrag til de stakkars sultne barna. De lyver en altså rett opp i tryne. For neida, vi gav da ikke i fjor vi, og når vi sier det så prøver de seg med at mannen har gjort det, at vi ikke husker el. men at vi skal bare vite hvor takknemmelige de er.

Sånne får jeg lyst å dytte en viss plass

Min mann hadde en snerten måte å ta slike på her. Han hadde på telefonen en mms som var ganske heftig. Det var et bilde av han blå figuren i Harry Potter, og lyden var at den typen kjeftet og bannet noe innmari, han var liksom helt oppgitt og arg av noe.

Min mann pleide altså å legge telefonrøret pent ned på kjøkkenbordet (for disse praterne i andre enden trekker jo ikke pusten) Han fant frem til denne meldingen, og så satte han på den, la den ved siden av telefonrøret og så gikk han. Det var jo aldri noen i røret når han kom tilbake

Vi har reservert oss for lenge siden, og det pleier jeg å si, da pleier det å gå bra. Men siden vi i det hele tatt ble oppringt så sjekket jeg reserveringa vår på nytt. Så at hustelefonen ikke vare listet av en eller annen merkelig grunn, så jeg listet på nytt det samt alt av mobiler etc

Så jeg vil anbefale at en sjekker at reservarjonene faktisk gjelder ennå, at ikke det har blitt knotet til

De har drevet og ringt oss fra Sverie hundre ganger (kjenner nummeret, de ringer gjerne når vi er på jobb) og her for en stund tilbake så ringte de når vi var hjemme. Mannen min tok telefonen og jeg hørte han si "nei, men vi har ikke støttet dere i fjor" Da ble jeg irritert og ba han høyt fortelle at vi var reserverte og at han bare skulle legge på. Han gir telefonen til meg og da hører jeg en mannsstemme som faktisk er ganske irritert/sint "ja men tenk på det da, barna trenger dere, de har ikke mat, ikke klær, noen ting" Jeg ble så paff og irritert over fremgangsmåten at jeg bare la på.

Og i går så jeg sørenmeg det nummeret på telefonen igjen, så de har faktisk ikke sluttet å ringe ennå. Og det er fra Sverige.

De må tjene noe voldsomt på det der altså

''De aller verste er de som begynner med å takke for fjorårets bidrag til de stakkars sultne barna.''

Jeg husker en selger som representerte foreningen for hjertesyke barn.

Han startet med å takke for tidligere støtte (tror jeg først kjøpte lodd for ca 500 kroner, nybakt mor som jeg var med masse hormoner og et barn som ble undersøkt av hjertespesialist mens jeg var på barsel (heldigvis uten at det varr noe galt)).

Andre gangen de ringte "nøyde" jeg meg med en loddpakke til ca 300 kroner, og da denne fyren ringte den tredje gangen, sa jeg nei. Da begynte han å kjøre dårlig-samvittighet-trikset om hvor synd det var på de stakkars barna som ikke lenger fikk noen støtte (og underforstått kunne dø nå som jeg var så slem, ettersom han først takket ekstremt overstrømmende for alle de livene jeg hadde reddet ved mitt bidrag! ) *kvalm*

Skrevet

Ja, slikt kan man ikke vite noe om.

Men jeg husker min mor fikk en telefonselger på tråden som spurte etter faren min - da hadde han vært død i 2-3 år.

Det er ikke bra, men det har jeg kommet ut for mange ganger også - oftest gjelder dette enker som ikke vil "vise offentlig" at de er enker (og dermed enslige, gamle damer) og derfor lar mannens navn stå i telefonkatalogen. Nå er det slik at ringelister oftest blir plukket ut fra telefonkatalogen, og dermed kan man heller "klage" på at man spør etter en avdød person.

Jeg sier ikke at det var det som skjedde i det tilfellet du forteller om:-)

Skrevet

djeez....

Skrevet

Hvis du snakker slik til telefonselgerne er det forståelig at de ikke er så høflige til deg heller.

Ja, "communication is a two way street", som det heter på nynorsk :-)

Skrevet

Nå er det ikke så ofte jeg får telefoner fra selgere privat lenger, men jeg pleier å si at jeg ikke har tid til å snakke med dem.

Om de spør om de kan ringe tilbake senere sier jeg nei.

Verste jeg vet er selgere som kamuflerer seg som annet enn det de er.

''Verste jeg vet er selgere som kamuflerer seg som annet enn det de er.''

Ja, typisk dem som oppfører seg som om det er bekjente. "Hei på deg, Lise, hvordan har du det i dag?" osv...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...