Gå til innhold

Hva gjør dere med telefonselgere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper ingen av mine barn blir telefonselgere.

For telefonselgere kan oppleves som pest og plage.

Kjenner en som er meget prateglad. Hun setter seg ned og snakker med selgeren. Og det pleier ende med at selgeren forsøker avlutte samtalen....hvilket ikke er så enkelt siden min venninne er _meget_ prateglad. :-)

LOL!

Jeg delte kjøkken på studentby med en slik prateglad person, som var en skikkelig reser på debattering. Når andre lukka igjen døra for Jehovas Vitner, sa han gledestrålende "kom inn" - han elsket utfordringen det var å debattere med dem! :-

• Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bookworm

13

• morsan

9

• Glimtipper

4

• Speak

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er ikke bra, men det har jeg kommet ut for mange ganger også - oftest gjelder dette enker som ikke vil "vise offentlig" at de er enker (og dermed enslige, gamle damer) og derfor lar mannens navn stå i telefonkatalogen. Nå er det slik at ringelister oftest blir plukket ut fra telefonkatalogen, og dermed kan man heller "klage" på at man spør etter en avdød person.

Jeg sier ikke at det var det som skjedde i det tilfellet du forteller om:-)

Min mor var bare 47 år da hun ble enke, og hadde ikke de samme tankene som eldre damer ofte ha. Men dette er mange år siden, og kanskje de ikke var like flinke til å oppdatere listene - kannskje de hadde gamle papirlister osv (dtete var før internett).

Men det du skriver om kjenner jeg igjen fra en gammel dame i familien - hennes avdøde mann står fortsatt oppført i telefonkatalogen.

Gjest Forbaskat irriterende
Skrevet

''De aller verste er de som begynner med å takke for fjorårets bidrag til de stakkars sultne barna.''

Jeg husker en selger som representerte foreningen for hjertesyke barn.

Han startet med å takke for tidligere støtte (tror jeg først kjøpte lodd for ca 500 kroner, nybakt mor som jeg var med masse hormoner og et barn som ble undersøkt av hjertespesialist mens jeg var på barsel (heldigvis uten at det varr noe galt)).

Andre gangen de ringte "nøyde" jeg meg med en loddpakke til ca 300 kroner, og da denne fyren ringte den tredje gangen, sa jeg nei. Da begynte han å kjøre dårlig-samvittighet-trikset om hvor synd det var på de stakkars barna som ikke lenger fikk noen støtte (og underforstått kunne dø nå som jeg var så slem, ettersom han først takket ekstremt overstrømmende for alle de livene jeg hadde reddet ved mitt bidrag! ) *kvalm*

Det er helt patetisk. Å spille på folks dårlige samvittighet

Det skulle vært forbudt helt enkelt.

Det er så enkelt i dag å ringe inn sitt bidrag, å finne støttegrupper å gi bidrag til, å få informasjon om de forskjellige osv osv. Det skulle vært frivillig å nærme seg slikt, så fikk det helle bli lov å reklamere litt bedre for sånt på tv og i blader eller noe

Det er helt patetisk og veldig forkastelig :(

Gjest imzedimze
Skrevet

Slapp av litt, og samme om du mener jeg eier empati eller ikke, så har du ingen grunn til å verken rope til meg, eller kalle meg slike ting. Kanskje jeg har empati med telefonselgeren?

Jeg sier jo at h*n selvfølgelig ikke skal kjefte på deg for ikke å orke å snakke med h*n, men jeg sier at du ikke kan klage på tidspunktet oppringningen fant sted. I motsetning til deg klarer jeg faktisk å se dette fra selgeren sin side også, som tross alt har en arbeidsgiver som h*n skal gjøre en jobb for - dette for å tjene penger og kanskje slippe å være arbeidsledig.

Jeg kan godt ta en diskusjon på dette, men bruk et normalt språk da i det minste.

Jeg klager ikke på tidspunktet oppringingen fant sted, jeg bare forklarte bakgrunnen til at jeg var irritert akkurat den dagen og ikke følte for å bli kjefta opp av en dame fordi jeg sa nei til å støtte fattighjelpen eller flyktningenhjelpen

ingen her er 3 år så du trenger ikke påpeke slike selvfølgeligheter om tidspunktet for 5. gang, som sagt var det IKKE det som var poenget.

Skrevet

herregud du misforstår HELT poenget!!!!!!!

FAEN FOR EI FITTE DU ER!!!!!!!!!!!!!!

POENGET ER AT JEG BLE KJEFTA PÅ FOR Å IKKE ORKE SNAKKE MED HENNE ELLER IKKE VILLE STØTTE DEM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

har lagt merke til før at du ikke er eier av empati, her beviser du det til gangs!!

Det er bare å lese tråden her for å våkne ordentlig etter en sløv søndag! STORE BOKSTAVER og ufint språk. *hopp og sprett*

Lykke til videre med framtidige telefonselgere, høhø!

Gjest imzedimze
Skrevet

Det er bare å lese tråden her for å våkne ordentlig etter en sløv søndag! STORE BOKSTAVER og ufint språk. *hopp og sprett*

Lykke til videre med framtidige telefonselgere, høhø!

Sliter ikke med de mere, da jeg sa opp hustlf og reserverte meg=)

Dessuten er det ikke rett etter at jeg ble foreldreløs lenger og da er det ikke like sårt å bli mistrodd om at man ikke er den alderen man er.=)

Gjest imzedimze
Skrevet

Det kan jo tenkes at vi ikke tar poenget fordi du ikke beskrev det tydelig nok. Jeg forsto tydeligvis ikke hva du mente første gangen, beklager.

Ja, jeg skjønte det, det var derfor jeg svarte deg og prøvde forklare litt grundigere=) Bra noen greide skjønne poenget til slutt...=) ble litt imponert. Nesten så jeg ga opp folk lenger opp i tråden=)

Skrevet

Jeg pleier bare å si at jeg har reservert meg mot telefonsalg, og da pleier de som regel å unnskylde seg og legge på. Har faktisk aldri møtt på den plangsomme masete sorten.

Jeg hadde sommerjobb som telefonselger for mange år siden, og har en viss sympati med dem.

Skrevet

Sliter ikke med de mere, da jeg sa opp hustlf og reserverte meg=)

Dessuten er det ikke rett etter at jeg ble foreldreløs lenger og da er det ikke like sårt å bli mistrodd om at man ikke er den alderen man er.=)

Ok til første setning.

Det andre hadde jeg ikke fått med meg...

Skrevet

Jeg klager ikke på tidspunktet oppringingen fant sted, jeg bare forklarte bakgrunnen til at jeg var irritert akkurat den dagen og ikke følte for å bli kjefta opp av en dame fordi jeg sa nei til å støtte fattighjelpen eller flyktningenhjelpen

ingen her er 3 år så du trenger ikke påpeke slike selvfølgeligheter om tidspunktet for 5. gang, som sagt var det IKKE det som var poenget.

Jøss, er du ikke ferdig med dette enda - dette var da flere dager siden - move on!

• 1 måned senere...
Gjest imzedimze
Skrevet

Jøss, er du ikke ferdig med dette enda - dette var da flere dager siden - move on!

ikke alle sitter på dol hver dag, og når man logger på så ser man på svar til meg, og der kom du opp.

har moved on jeg=)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg bare sier i fra at jeg har reservert meg mot telefonsalg, og legger så på. Det er ingen grunn til å plage dem, det kaster bare bort deres og min tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...